Pfff, brol... I.p.v. zoals andere merken gewoon de sigarettenaansteker geen stroom meer te laten leveren als het contact uit gaat!
Niks brol, juist prima. Ik ben blij dat er iets aan kan blijven staan, zoals bij al mijn voorgaande VAG-auto's. Kan ik in voorkomend geval tenminste rustig een telefoon of e-reader in de auto laten opladen terwijl ik er niet in zit. Het is eigen verantwoordelijkheid om daar verstandig mee om te gaan.Pfff, brol... I.p.v. zoals andere merken gewoon de sigarettenaansteker geen stroom meer te laten leveren als het contact uit gaat!
Net gemeten/getest:Verlies mag niet meer dan 0,05 A zijn
Mja, toch maar mee oppassen. Mijn accu van 70Ah was vorige week dus na minder als 3 dagen dashcam met een verbruik van max 0.45A niet meer in staat om te starten. Dit is dan nog worst-case, want het schommelt tussen 0.25 en 0.45A. Maar zelfs dan: 70Ah/0.45A = 155u = normaal toch ruim 6 dagen ipv 3??? En dat was trouwens na een autosnelwegrit van ruim 300km, m.a.w. ik zou hopen dat de batterij redelijk goed opgeladen was?Liever niet. Ik gebruik dit juist vaak om nog even de mp3-speler van de kids te laden....
Bovendien: zo’n klein lekstroompje af en toe mag toch niet in acht maanden een accu slopen?
Euh, bedankt voor de niet zo subtiele sneer...Niks brol, juist prima. Ik ben blij dat er iets aan kan blijven staan, zoals bij al mijn voorgaande VAG-auto's. Kan ik in voorkomend geval tenminste rustig een telefoon of e-reader in de auto laten opladen terwijl ik er niet in zit. Het is eigen verantwoordelijkheid om daar verstandig mee om te gaan.
Als je iets over het contact wil schakelen, geef het dan een stroomvoorziening vanaf een geschakelde zekering zoals dat hoort.
Dat de accu van onvoldoende kwaliteit (b)lijkt te zijn is iets dat je niet moet wijten aan de ontwerpers (vanwege de onder spanning blijvende 12V-aansluiting), maar aan de afdeling die de prijs-/kwaliteitsverhouding van de te gebruiken accu's heeft gekozen. Dáár zit de basis van het probleem.Verstandig mee omgaan natuurlijk, maar een dashcammetje dat max 0.45A verbruikt per abuis eens laten steken, sloopt de accu op minder als 3 dagen???
Da's mooi gesproken, maar dan vraag ik me wel af hoe dat dan moet als de voor auto langere tijd wordt geparkeerd. Ook al zijn er geen specifieke gebruikers ingeschakeld, de boordelektronica (klokje, cv-ontvanger) blijft toch ook een piepklein beetje stroom gebruiken? Oftewel: bij welke termijn wordt het noodzakelijk om er een druppellader aan te hangen?Ga je nu ontladen met een zeer lage ontlaadstroom dan heeft die inwendige serie weerstand geen invloed meer op de
klemspanning van de accu, je ontlaad het electro chemisch element direct en als de spanning van dat element daardoor
onder de 2V komt dan komt het nooit meer terug en de accu is defect.
0,45A x 3 x 24 = 32,4Ah dus al bijna 50% van je accu capaciteit. De accu capaciteit word meestal opgegeven bij C20 (een ontlaad tijd van 20 uur) wat betekend dat ze dan uitgaan van een ontlaad stroom van 3,5A gedurende die 20 uur (voor een 70AH accu) tot een eindspanning van 1,8V/cell (10,8V totaal voor de accu).Verstandig mee omgaan natuurlijk, maar een dashcammetje dat max 0.45A verbruikt per abuis eens laten steken, sloopt de accu op minder als 3 dagen???
Bedankt voor de interessante uiteenzetting.0,45A x 3 x 24 = 32,4Ah dus al bijna 50% van je accu capaciteit.
En nog veel meer waar ik maar de helft van versta...
Bij mij werkt het met contact uit niet. Met contact aan ook niet, hoewel er dan wel iets extra te zien is over de service status, maar dat is elders ook al te zien.P.S.: werkt onderstaande bij iemand in een Superb 3?
Bij mij niet alleszins en ook in VCDS kan ik de adaptation nergens terugvinden (en dus ook niet aan/uit zetten)
Zou handig zijn om tussendoor snel eens de acculading te checken...
Idem...Bij mij werkt het met contact uit niet. Met contact aan ook niet, hoewel er dan wel iets extra te zien is over de service status, maar dat is elders ook al te zien.
1. Select the Instrument control module (address hex17).
2. Select adaptation -10,
3. Scroll down the channel list until you find "Battery charge" - select.
4. Change setting to "active"