Als ik naar het verschil kijk tussen handmatig wassen en met de wasstraat dan zie ik wel degelijk verschil op de lak. Er hoeft maar een heerlijk vieze zanderige auto voor je uit de straat te komen en je hebt de poppetjes aan het dansen... (in mijn ogen).
Onder handmatig wassen versta ik ook eerst de auto goed in de foam zetten/ laten inwerken en met een slang afspoelen dan heb je al het losse vuil/ zandkorreltjes ook meteen te pakken en als je dan verder gaat met het 2 emmer systeem met goed wasmitts dan heb je geen last van korreltjes.
Mijn inziens kan een auto niet goed in de was staan als dat niet handmatig eens in de paar maanden gebeurd en daarbij door een goede shampoo onderhouden wordt. De spullen die in een wasstraat gebruikt worden zijn vaak agressief en bij het handmatig in de was zetten verdwijnt je noeste arbeid meteen weer.
Maar goed zoveel mensen zoveel meningen
- ik blijf erbij dat ik mijn auto mooier en kraslozer/ swirllozer houd door handmatig te wassen en te waxen dan de wasstraat te gebruiken. Ook kom ik zo bij alle plekjes die een wasstraat niet bereiken kan (tussen de deuren en drempels bijvoorbeeld) en ben het hierin dus helemaal eens met Fabia.