RayDelft
Forumguru
Ik sta ervan te kijken dat het kennelijk op sommige plaatsen in NL verboden is om aan de stoep de auto te wassen. Wat is dat nou weer voor onzin. Ook zie ik de discussie over (on) veiligheid van wasstraten. Het zal allemaal wel redelijk veilig zijn, maar met het handje, met veel water en zo'n speciale sliertjeshandschoen, lijkt mij toch beter dan in een wasstraat, zeker wanneer er net voor jou iemand doorheen is gegaan die net off-road geweest is in de blubber. Nu schijn t het ook uit te maken of die wasstraten van die harde nylon borstels hebben of met van die katoenen lappen werken, maar toch. Veel wasstraten hebben ook de mogelijkheid met het handje te wassen. Daar zou mijn voorkeur naar uit gaan. Gelukkig kan ik op mijn eigen oprit wassen met de tuinslang, maar dat betekent wel dat het daarvoor 's winters te koud is vaak. Toch liever in de winter een wat viezere auto, dan door de wasstraat te moeten, maar misschien is dat meer een gevoel dan wetenschap. Overigens mijn lak is door mijn 'special treatment' wel heel erg gaaf. Toch zie je bij felle zon wel enigzins zo'n hologram effect. Dus miniscule krasjes zitten er wel deglijk in, maar zijn niet te vermijden denk ik.