Kromme remschijven Fabia greenline

Vlaar032

Senior Member
@Joske 4 jaar is echt te lang. En meten kunnen ze wel in het tankje, maar niet bij de remklauwen en remzuigers. Vervangen vloeistof kan je (ook) makkelijk zelf doen. Je ziet het ook als je roest aan je remleidingen krijgt. Beginnend vlak achter de remslangen.
Aangezien ik ook wel eens met een caravan door de bergen rij let je vanzelf wel op de termijn.
1 x Gehad dat de vloeistof bij de remblok-houders ging koken. No brakes! Wèl een handrem...Èn een grindbak onderaan... :dankje:

Een troost: het was geen Skoda maar een Opel. :angry:
 

Joske

Forumguru
Ik versta wel wat je wilt zeggen.. Maar roest op de buitenkant van je leidingen kan nooit van de vloeistof binnenin komen. Anders zouden ze gewoon doorgeroest zijn.. Maw zo lek als een zeef.
 
Ik heb dit hele topic inmiddels doorgespit, maar ik lees nergens een echte oorzaak/oplossing voor dit probleem. Ik heb weliswaar geen greenline maar een 1.2 TSI 86pk en zit nu inmiddels aan mijn derde set schijven/blokken welke binnen 10.000km opnieuw trillen in het stuur veroorzaken bij afremmen. Ik heb dit werkelijk nog nooit, bij geen enkele auto meegemaakt. Droevig gewoon!

En oorzaken als met je voet op de rem blijven staan of door plassen rijden zijn gewoon broodje aap verhalen, door dealers in het leven geroepen om onder garantieclaims uit te komen. En als dat in dit geval wel zo zou zijn betekent dit, dat de schijven van bedenkelijke kwaliteit zijn. Remmen moeten hier gewoon tegen kunnen. Zoals bovenstaand al aangegeven, ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Wie heeft nu de oplossing??
 

Desperado

Forumguru
En oorzaken als met je voet op de rem blijven staan of door plassen rijden zijn gewoon broodje aap verhalen, door dealers in het leven geroepen om onder garantieclaims uit te komen. En als dat in dit geval wel zo zou zijn betekent dit, dat de schijven van bedenkelijke kwaliteit zijn. Remmen moeten hier gewoon tegen kunnen. Zoals bovenstaand al aangegeven, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
En omdat jij het nog nooit hebt meegemaakt is het dus onzin?
Ben ik het helemaal niet mee eens, ik heb ze gezien die daardoor zijn kromgetrokken en dat waren schijven van zeer goede kwaliteit.
 

MacManiac78

Forumguru
De theorie is bekend, bepaalde delen koelen sneller af dan overige delen waardoor het materiaal op bepaalde punten langer blootgesteld worden aan uitgezet materiaal (warmte). Plots afkoelen kan eveneens... (Plaatselijke krimp.) Dun geworden schijven trekken sneller krom.
 

Desperado

Forumguru
@Peter-036 jawel, dat was het wel. Toegegeven door de eigenaar. Hard rijden, hard remmen en poot op de rem houden.
Dat terzijde, ik vind het nogal makkelijk om maar te roepen dat het onzin is en dat het gezegd wordt om garantieclaims te ontwijken. Dat zijn beschuldigingen die niet hard gemaakt kunnen worden.
 

MacManiac78

Forumguru
Nou.... @Desperado, ik kan bevestigen dat men zo onder de claims uit probeerd te komen. Ik heb er een expert naar moeten laten kijken. Conclusie van dealer: U remt te hard en houd vast de voet op de rem. IK: Dat doe ik NOOIT, Nederland is plat, waarom zou ik de rem vasthouden. Expert: De aandrijfas is KROM, hierdoor trekken de remmen steeds krom.

Nu is het alleen nog afwachten hoe men de claim verder af gaat handelen.
 

Desperado

Forumguru
Je leest niet goed. Ik zeg nergens dat ALLE schijven erdoor krom trekken, ik zeg dat het onzin is dat het NIET zou kunnen.
 
Dat wordt dan in het vervolg bij regen de auto laten staan. Op vakantie de bergen in kan ook niet meer want voor je het weet zijn je schijven krom. Je zal in Zwitserland wonen, heb je toch een serieus probleem lijkt me zo!! Hill Hold Control? Maar niet meer gebruiken!!

Nee, alle gekheid op een stokje, als ik lees dat sommigen onder ons al aan hun 4e, 5e of 6e set schijven bezig is en bij mij nu al voor de 3e keer trillingen in het stuur bij afremmen, dat kan toch niet waar zijn! Dit is mijn 16e auto. Ik heb ooit 1 keer eerder meegemaakt dat bij een nieuwe auto (een Opel) bij ongeveer 20.000km de schijven waren krom getrokken. Voor garantie (zonder enige discussie) vervangen en tot 100.000km (toen ging de auto er uit) geen probleem en nu dit!!??

Mijn vraag was echter, wie heeft nu de echte oplossing voor het probleem? Iemand nog?? Alvast bedankt voor de reactie's
 

Desperado

Forumguru
Deze vraag is al meermaals voorbij gekomen en tot nog toe is er schijnbaar nog geen enkele oplossing voor gevonden. Ik krijg het idee dat het probleem in een ander deel van de aandrijflijn zit en niet in de remdelen zelf.

Edit; ik bedoel dus dat de schijven krom worden doordat er iets anders niet goed is.
 
@Desperado

Ja, dat denk ik dus ook maar waar ligt het aan? Zou PON het weten? Denk eigenlijk van wel maar die laten de dealers ook zitten, het kost ze anders geld. Uiteindelijk zijn wij de dupe. Fraaie zaak!
 

Desperado

Forumguru
Probleem kan idd in de aandrijfassen of de fusee zitten.
In het laatste geval zou afdraaien aan de auto kunnen helpen, de schijven worden dan aangepast aan het fusee.
 

MacManiac78

Forumguru
En bij het vervangen van de schijven heb je meteen weer kromme schijven. Bestrijd de bron, niet het gevolg hiervan is mijn advies.
 
Bovenaan Onderaan