KW streetcomfort, comfort en hoeveel verlaging?

CDK

Forumguru
Als je de demping op comfortabel zet kan je gewoon maximaal omlaag gaan hoor, je behoud dan je comfort, alles valt of staat met de instelling van de dempers.

bobbl

Forumguru
Bedankt voor de replies allemaal. Vandaag heb ik de set achter en voor 10mm omhoog laten zetten en de stugheid op 75% soft. Fan-tas-tisch. Ik denk dat helemaal omlaag icm met de fabriekssetting voor mij wat te was. Dit rijdt heerlijk, alsof ik een nieuwe auto heb. De handling is super, lekker stevig zonder te stug te worden en comfort zat. Veel beter dan de standaard ophanging! Het is mijn plan om hier eens een week of twee mee te rijden en als dit bevalt wil ik toch nog eens proberen om hem met name achter weer een ietjse te laten zakken. Maar niet meer helemaal omlaag. Of zou ik daarmee toch veel comfort verliezen? Wat heeft een grotere impact op het comfort, de comfort setting op de dempers of de feitelijke verlaging?

Zou je voor mij de maten op willen meten hart as -spatbordrand voor en achter?

CDK

Forumguru
Moet ik ook nog meten voor je @Morris99?

Edit: Voor 33cm en achter 35cm, heb achter wel de stelring er tussenuit gelaten.

Laatst bewerkt:

Morris99

Nieuw lid
@bobbl ik heb hem achter nog een cm omlaag gezet. De set staat nu niet op z'n laagst, ik kan nog zeker 15/20 mm omlaag, maar ik vind het prima zo. Het moet wat mij betreft namelijk ook praktisch blijven, zeker met drempels, vakantie in aantocht en 2 kids op de achterbank. Ik heb nog geen goede foto's, binnenkort maar eens maken als het weer wat beter wordt ;)
DSC04129.JPG DSC04125.JPG

s-line

Forumguru
Dit is op een kw variant 1(gemodificeerd)
Ja @ertromp een mens moet af en toe open staan voor wat anders vind ik!:D
Maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd!:deuk:(maar dat zijn er niet zoveel meer)
Nee hoor,ik heb een mooie skoda tijd achter de rug en wie weet in de toekomst weer als er een mooi model komt.

Laatst bewerkt:

bobbl

Forumguru
@Morris99 Dus je hebt nu achter 35.5 cm tussen as en wielkastrand en je kunt nog lager?
Bij mij heb ik nu 36.5 op de laagste stand! Vraag me af waar dat verschil in zit?
Onderstel is toch niet anders bij mij, of heeft dit te maken met 4x4?

bobbl

Forumguru
Dit is op een kw variant 1(gemodificeerd)
Ja @ertromp,een mens moet af en toe open staan voor wat anders vind ik!:D
Maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd!:deuk:(maar dat zijn er niet zoveel meer)
Nee hoor,ik heb een mooie skoda tijd achter de rug en wie weet in de toekomst weer als er een mooi model komt.

ok die kan toch veel lager dan een streetcomfort?

Morris99

Nieuw lid
@bobbl da's inderdaad vreemd, want 36,5 is nog best hoog. Ik heb nog zeker 15mm ruimte in de stelschroef. Ik weet niet of zich dat uiteindelijk ook vertaalt in 15 mm verlaging, dat is altijd uitproberen. Maar het zou goed kunnen dat dit met het 4x4 onderstel te maken heeft?

s-line

Forumguru
ok die kan toch veel lager dan een streetcomfort?
Die kan inderdaad wat lager als een streetcomfort en het comfort van een variant 1 op een superb is verbluffend goed, want een superb heeft (een belaggelijke) grote wiel basis dus blijft hij toch nog wel comfortabel. Ik zou zoiezo geen schroefset nemen als je niet lekker laag wilt. Neem dan alleen een paar veren van eibach ofzo. Je gaat toch geen 1000euro uitgeven voor 3a4cm verlaging!:sterretjes:
Ik had de holle ruimte aan de onderkant van de veerpoot aflaten draaien waardoor ik nog 15 mm lager was als de orginele 60mm van kw

Bovenaan Onderaan