KW streetcomfort, comfort en hoeveel verlaging?

CDK

Forumguru
@s-line, je kan nu wel zeggen dat je dat geld niet moet uitgeven voor 4cm verlaging, maar er is meer dan alleen verlaging é ;) De rijeigenschappen van mijn set vind ik verbluffend goed. Dit had ik met alleen veren echt never nooit bereikt!

s-line

Forumguru
Ik zou het er nooit aan uitgeven, bedoel ik
Dan zou ik een andere keuze maken, die goedkoper is en toch goed. In iedergeval geen 1000+€

Taffy

Forumguru
@s-line als leek vraag ik jou dan wat jij zou kiezen ?
Wel met het behoud van het standaard comfort,wat straffer geveerd en nog n beetje lager voor de looks....

Der Einser

Forumguru
Dat zegt hij toch,... Alleen veren!

En als je toch een complete schroefset wilt zijn er genoeg alternatieven die iets goedkoper zijn:
ST, AP, FK, TA technix, Vogtland.

Maar wil je toch KW, H&R of Billstein, maar niet de volle mep betalen dan is er altijd de 2e hands markt.
Laat je hierbij goed informeren want er zijn tal van alternatieven.
Vaak zijn dezelfde sets beschikbaar voor andere auto's.
Als voorbeeld: Skoda Superb en VW Passat 3C passen zo op elkaar !

s-line

Forumguru
Precies als je alleen iets lager wil gewoon alleen veren. En een paar cm verlagen kunnen ook wat oudere schokbrekers prima aan hoor.

bobbl

Forumguru
Dat zegt hij toch,... Alleen veren!

En als je toch een complete schroefset wilt zijn er genoeg alternatieven die iets goedkoper zijn:
ST, AP, FK, TA technix, Vogtland.

Maar wil je toch KW, H&R of Billstein, maar niet de volle mep betalen dan is er altijd de 2e hands markt.
Laat je hierbij goed informeren want er zijn tal van alternatieven.
Vaak zijn dezelfde sets beschikbaar voor andere auto's.
Als voorbeeld: Skoda Superb en VW Passat 3C passen zo op elkaar !

Tsja, ieder zijn ding.........

oco1979

Forumguru
vraagje,bij een greenline versie van skoda superb 2 is deze van fabriek uit zo een +/- 15mm verlaagd ?
Zijn daar andere dempers dan de originele niet verlaagde versie?
Met andere woorden is het enkel de veer die ze veranderd hebben of mede demper ook ?
Als je deze van greenline vervangd door een andere set die 30mm verlaagd is het dan eigenlijk maar 15mm ten opzichte van de greenline versie ?
Amaai dat allemaal op een zondagmorgen,doe nog zeer van dat denken :tegek:

CDK

Forumguru
@oco1979, dat klopt volledig idd. Dempers zijn identiek, vervang je de veer voor bijvoorbeeld een Eibach veer dan kom je 15mm lager tov van je Greenline veer uit :)

oco1979

Forumguru
Txs 4 info.
Nu bij mij weten is originele demper met verlagingsveer niet echt ideale combi
zal betere handeling zijn,maar comfort.
die demping is niet aangepast voor veer.
beter combi sportdemper en sportveer

die koni fsd met 25-30mm veer leek me wel iets.

Al heb ik van die fsd al niet veel goeds gelezen voor degelijkheid

andere wagen heb ik koni met h en r veer(renault) rijd super -30mm

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
die demping is niet aangepast voor veer.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens :jaja:. De OEM demper werkt super samen met Eibach veren b.v. . De demping voldoet prima en zorgt er bij verlaging ook niet voor dat de auto doorslaat. Als je de juiste veer monteert is dat dan ook geen enkel probleem. Zelfs het comfort met OEM dempers is beter dan met andere (sport) dempers. Deze zijn namelijk nog stugger en vangen de klappen strakker op.

oco1979

Forumguru
Daar ben ik het niet helemaal mee eens :jaja:. De OEM demper werkt super samen met Eibach veren b.v. . De demping voldoet prima en zorgt er bij verlaging ook niet voor dat de auto doorslaat. Als je de juiste veer monteert is dat dan ook geen enkel probleem. Zelfs het comfort met OEM dempers is beter dan met andere (sport) dempers. Deze zijn namelijk nog stugger en vangen de klappen strakker op.

azo,best dat er nog een kenner aanwezig is :thumbsup:.

van eibachveren heb ik al veel goeds vernomen.

dat is goed om te weten.

natuurlijk in belgie is het verplicht als je andere veren steekt deze naar de keuring moet.

Anders pas na 4 jaar bij nieuwe wagen.

Moet dan attesten bij zitten van de veren en van de monteur bla bla bla...... en dan kijken ze na of dat het klopt en vertalen ze de papieren letterlijk in het nederlands.

Kan ze ook wel ondersteken en 4jaar wachten tot keuring ;)

Bovenaan Onderaan