Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Je loopt iets voor op mijn garage dus , ook zij hebben dit advies gekregen van pon. Ik zou haast vragen of het een idee is om de garages met elkaar in contact te brengen.
Ik begreep dat pon een technische ondersteuning heeft , als een monteur een probleem heeft dat dat met een duidelijke omschrijving hoe en wat in het systeem van pon zet er mogelijke oplossingen genoemd worden.
En anders telefonische helpdesk support.
Hieruit moet blijken dat dingen die vaak voorkomen vanzelf extra aandacht moet krijgen.
Ik zit bij garage de waal in tiel die ook audi vw en seat doen waardoor er ook monteurs rondlopen die ervaring hebben met dit soort systemen.
Paar dagen geprobeerd met CarPlay, helaas geen verschil oftewel even slecht.
Vrijdag heeft een collega mijn auto geleend hij heeft een Samsung s8 gsm en via Android conect ( of zoiets) en gewoon via de Columbus gebeld.
Makkelijk als jezelf op kantoor zit en kan testen hoe slecht het geluid van de carkit is.
Helaas bar slecht, nu maar wachten op volgend onderzoek in de garage.
Hoi rallye, hoe meer ik verschillende mogelijkheden uit probeer en meedenk zal het ook makkelijker zijn voor de garage.
Met alleen de boodschap het is slecht kan de garage ook niets mee.
Voordeel voor mij daar ik al bijna 10 jaar bij deze garage kom dit mijn eerste “garantie “ claim is waar de garage niets aan kan doen en verder nooit iets te klagen heb word dit wel serieus genomen.
Als de garage deze Columbus module wil omwisselen moeten ze ook een compleet en duidelijk verhaal naar de importeur hebben om dit te kunnen doen en ze niet zelf voor de kosten moeten opdraaien.
Vanmiddag de Skoda weer opgehaald.
Volgens garage ;
- er was nog geen firmware update
- de Skoda connect module weer aan gesloten maar op een andere manier zodat deze geen negatieve invloed meer kan hebben op de Columbus module. (Dat doe je alleen maar als er wat fout zit denk ik)
-met assistentie van Pon via Vcds ( denk ik) wat aanpassingen gedaan zodat mijn klachten verholpen zoude moeten zijn.
Foto genomen voor en na en ja het is dezelfde module met dezelfde firmware, wat voor mij nieuw was dat ik opeens verkeersborden en snelheid in beeld kreeg ( zie foto) maar dat kan ook zijn omdat deze nu weer in fabrieksinstellingen staat.
En ik ben vandaag gebeld door de garage dat ze na contact met de importeur besloten hebben dat dit normaal is bij alle nieuwe Octavia's 1600 diesels en dat de afspraak die vanmiddag stond niet doorging.
Ik moet dit dus helaas via de leasemaatschappij gaan spelen, want in ons leasecontract staat dat een goed functionerende carkit in de auto verplicht is
Ik ga van de week het geluid met een vriend opnemen via zo'n recorder app en dan maar wat proefritten inplannen om te testen of echt elke skoda 1600 diesel dit probleem heeft. wat een gedoe dit....
Raar dat antwoord van jouw garage als je naar het werk van mijn garage kijkt.
Hebben ze een klachtlijn bij pon, gaan we die “gestoord” bellen wat zegt u , niet helpen ik versta je niet het geluid is nogal slecht
Als ik jullie nog een goede Skoda garage mag aanbevelen, ga dan naar Autobedrijf Melse in Goes. Daar kom ik al jaren en hebben ze klantvriendelijkheid en meedenken nog hoog in het vaandel staan. Nu rijd ik geen lease auto, maar mijn Superb privé. Overigens ken ikzelf geen van deze klachten. De Columbus en de telefoongesprekken zijn zeer stabiel en zuiver. Heb totaal geen enkele achtergrond geluiden. Wellicht dat de geluidsisolatie in een Superb wat superber is
Ik heb een Octavia Greentech style business 1.4 150pk benzine zonder panoramadak, met Columbus systeem sinds juli 2017.
Zelfde klacht als velen: veel windgeruis tijdens het bellen. Of zoals ze aan de andere kant van de lijn zeggen: of je met alle ramen open rijdt.
Twee keer voor bij de garage geweest maar wordt niet heel serieus genomen. Wordt afgewimpeld met dat t een Apple telefoon betreft. Ook getest met Samsung. Zelfde probleem.
Is hier inmiddels een oplossing voor?
Ik hoor t graag
Helaas vanmorgen toch weer (wind geruis) op de achtergrond boven de 80 km per uur.
Even gestopt op de parkeerplaats en de microfoon uit de houder gehaald en hangt nu los te bungelen.
Resultaat collega geeft aan dat het ook bij 136 km p/u opeens goed klinkt
Daar de microfoon zo strak in de behuizing zit, wil ik een extra microfoon kopen en de bedrading verlengen om te kijken waar ik deze het beste kan plaatsen.Maar misschien is de temperatuur ook wel van invloed daar het plastic nu hard is en daardoor ......
Vroeger met parrots heb ik ook weken rondgereden met een plakmicrofoon om te ontdekken wat de beste plek was.
Dat was toen op het stuurhuis tegen de tellers aan.
Daar ik nu voorlopig weinig in de auto zal zitten kan ik pas echt testen over drie weken.
Heb nu heel elegant de microfoon bungelen.
Zelf vandaag ook een afpsraak ingepland met de dealer in Veenendaal. Ze hebben aan de telefoon (belde ermee) bevestigd dat het inderdaad verre van prettig is.
Ze gaan kijken naar de tweede microfoon die ruis zou moeten filteren en als dat niet goed gaat hadden ze het over de 5F module (regelapparaat). Ben dus wel benieuwd of dit wat gaat brengen, ze waren iig wel erg behulpzaam!
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.