Kwaliteit carkit

PieterB

Nieuw lid
18-01-2018 word de module vervangen hij is binnen maar kon niet eerder ivm mijn agenda.
ik heb nu hotspot op de iPhone uitgezet zal er morgen mee bellen / testen.

Ben benieuwd of dit de oplossing is. Heb nl. hetzelfde probleem, het klinkt voor de mensen alsof ik met open ramen aan het bellen ben. Uitzetten 4G / Hotspot helpt bij mij niet.

Mali

Forumguru
Ik ben benieuwd wat ze volgende week gaan vervangen ik moet ook beide autosleutels meenemen om eventueel opnieuw in te kunnen leren na het plaatsen van de nieuwe onderdelen.

Gelukkig hebben we zoiets als dit forum en houden we elkaar op de hoogte en of ideeën aandragen.
Maar ik hoop wel dat dit de oplossing is, anders misschien wachten op een firmware update.
Gelukkig zijn er ook andere manieren om hands-Free te bellen maar ideaal is het niet.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb gemerkt dat dat per Octavia verschilt. Bij mij is alles prima, met verschillende telefoons, iPhone, Samsung, Nokia en Windows Phone, maar ik heb collega's waarbij het geluid ruk is. Bij de Columbus. Dat moet dan wel aan de techniek in de auto liggen, de module ligt dan het meest voor de hand.

jp_f1

Senior Member
Aantal testjes gedaan vanmiddag onderweg naar huis en de beste combi is 4G aan, WLAN (hotspot thetering) uit.
Verschil 3G met WLAN uit of 4G met WLAN uit, maakte niet zo heel veel uit.

Het lijkt er dus op dat de combinatie met hotspot thetering/WLan er voor zorgt dat de belkwaliteit een stuk minder is (althans in mijn geval). Zou wel betekenen dat het vooral een software-matig probleem is

Mali

Forumguru
Ik heb dezelfde testen gedaan gisteren en vandaag als jp_f1 en allen zonder merkbaar verschil, bellen of gebeld worden ook geen verschil.
Via bleutooth of apple carplay ook geen verschil, gsm in de phonebox of in de houder ook geen verschil.
Door het werk moet ik het garage bezoek verplaatsen naar 23 januari .
Daarna weet ik meer.

WaMeLiNoS

Nieuw lid
Mijn Octavia is ondertussen ook terug geweest bij de dealer vorige week, ze hebben het eea vastgezet en getest, maar krijg nog steeds klachten van mn gesprekspartners.

Als ik zo hier de reacties lees, lijkt het een module/hardware issue aangezien het niet elke Octavia treft.

• Leuk
Waarderingen: Mali

MCA

Lid
En ik ben vandaag gebeld door de garage dat ze na contact met de importeur besloten hebben dat dit normaal is bij alle nieuwe Octavia's 1600 diesels en dat de afspraak die vanmiddag stond niet doorging.

[...]
Pardon? Normaal? Ik wil dit wel op een briefje hebben. Wat een ongelofelijke arrogantie.

RobbeySkoda

Nieuw lid
Pardon? Normaal? Ik wil dit wel op een briefje hebben. Wat een ongelofelijke arrogantie.
Zojuist contact gehad met desbetreffende garage en ze sturen mij door naar de garage die mijn auto uitgeleverd heeft. Hier neem ik geen genoegen mee, dus ik heb Skoda en de leasemaatschappij opgebeld.
Zij gaan nu met de dealer om tafel zitten om dit euvel op te pakken. Ze gaven aan eind deze week of begin volgende week terugkoppeling te geven.

WaMeLiNoS

Nieuw lid
Heb contact gehad met de dealer waar mijn auto geweest is en ze geven aan dat het een software issue lijkt te zijn. Er is alleen nog geen nieuwe software beschikbaar, waardoor ze het probleem (totdat er een update is) niet kunnen oplossen. Mijn afspraak is dan ook totdat er meer info is vanuit importeur/Skoda ook in de ijskast gezet.

Mali

Forumguru
Afgelopen week voor mijn werk in Duitsland gezeten en genoten van de auto en de led-verlichting ondanks snelheden van boven de 180 km/u niet met groot licht opgereden , maar daar gaat deze topic niet over ;) .
Helaas ging mijn i-Phone kapot ( garantie gevalletje hoop ik) en heb ff een LG Android gsm gekocht en mijn collega die ik aan de telefoon had vroeg of mijn carkit al gerepareerd was zo goed klonk het, maar alle gesprekken die daarna gevoerd werden waren weer slecht.
Morgen gaat de auto weer naar de garage en volgens belofte word de carkit module vervangen en ben benieuwd.

Mali

Forumguru
Auto is nog niet klaar, de car-kit module is vervangen zonder resultaat.
Nog een andere microfoon geprobeerd zonder resultaat.
Microfoon uit de houder gehaald zonder resultaat.
Auto blijft nog langer bij de garage voor onderzoek , wordt vervolgt.
Nu even rondrijden met een 3 cilinder 1.0 dsg Octavia valt me niks tegen eigenlijk, wel positief verrast door de betere stoelen langere zitting en meer kuipidee.

Mali

Forumguru
Vandaag weer zonder positief resultaat.
Wordt een nieuwe afspraak gemaakt , de auto gaat naar de importeurs werkplaats om verder te onderzoeken waar het aan kan liggen.
Dus nog langer geduld hebben.

Mali

Forumguru
Vandaag afspraak gemaakt en dinsdag gaat de auto naar de importeur voor het vervolg.

RobbeySkoda

Nieuw lid
Ik ben benieuwd! Hier nog geen nieuws vanuit de leasemaatschappij. Ik heb ze wel even kort gesproken, maar dat was meer om te melden dat zij hetzelfde "dit is een rijeigenschap van de auto" excuus kregen.

WaMeLiNoS

Nieuw lid
Geen update aangaande de auto, zolang er geen oplossing is, maar wel een opvallende vandaag.

Terwijl ik onderweg was eens gepoogd mijn ouders te bellen in het buitenland via WhatsApp. Met BT Audio aan, pakte de carkit hem gewoon en kreeg ik mijn ouders aan de lijn. Uiteraard niets bijzonders, maar wel dat mijn ouders aangaven dat de kwaliteit meer dan ok was. Geen ruis, geen hoorbaar verschil dat ik met 120km/u over de snelweg reed. Zou kunnen betekenen dat de hardware meer dan prima is, iemand anders die dit toevallig ook geprobeerd heeft?

Mali

Forumguru
Sinds vandaag zit Whatsapp ook in Apple CarPlay, dan zou je via Siri en gesproken commando kunnen bellen denk ik.
Ik heb al regelmatig even een harde resetten gegeven dat het systeem fris begint met een duidelijk verschil in geluidskwaliteit ben het dan ook wel met je eens dat het waarschijnlijk iets met software te maken heeft.
Rij nu weer tijdelijk in een leen Seat Leon ( 2/3 van gereedschap maar meenemen) en weer lekker ongestoord bellen.
Mijn auto staat nu bij Pon voor onderzoek en de leenauto was nog een heftige discussie daar de reparatie onder garantie valt maar een leenauto niet en het leasebedrijf wilde de kosten voor de leenauto ook niet betalen maar op (vriendelijk) verzoek van mij kreeg ik de auto mee van de garage en word er later uitgemaakt wie voor deze leenauto kosten opdraait.

Mali

Forumguru
technische dienst van Pon dacht dat ze klaar waren en de oplossing hadden ( weet niet welke) en hebben voor de zekerheid al rijdende met de afdeling service van mijn garage gebeld en helaas nog niet goed.
ze hebben hier een geluidsopname van gemaakt en gaan verder zoeken.

het goede nieuws is ze zijn er mee bezig.

freediver007

Nieuw lid
Ik heb sinds een maand een Skoda Octavia Combi 1.0 DSG7 Style Business met Pano dak. Het betreft een dealer demo auto en ook ik heb enorm last van het probleem dat men denkt dat ik met de ramen open met 160 over een Belgische snelweg dender als ik via de Columbus bluetooth carkit bel. Ik ben blij dat er meer mensen last van hebben en dat we het er allemaal over eens zijn dat dit niet normaal en acceptabel is. Ik volg dit draadje dan ook met veel belangstelling! Veel dank aan de mensen die hier mee bezig zijn! :thumbsup:

RobbeySkoda

Nieuw lid
Net contact gehad met de garage en met de leasemaatschappij en mijn auto gaat ook naar PON voor analyse. A.s. maandag lever ik de auto in en dan ben ik hem een aantal dagen kwijt.
Wie weet zetten ze onze auto's even naast elkaar Mali :)

• Leuk
Waarderingen: Mali
Bovenaan Onderaan