micky
Forumguru
@Marcooctavia dat zou ik zo uit mijn hoofd niet weten, als ik hem aansluit zal ik er nog eens naar kijken.
Toch nog steeds een verkeerde interpretatie.
Het is van tweeën één:
- het systeem werkt perfect, en dan corrigeert het alleen als het nodig is. Als de bestuurder dan "correcties ervaart", was er dus kennelijk even iets mis met het rijgedrag.
- het systeem corrigeert ook als het niet nodig is. Dan is er dus iets mis (c.q. nog niet helemaal goed) met het systeem.In beide gevallen stof tot nadenken.
Ik zie de verdere ontwikkelingen met belangstelling tegemoet. Ooit zal het wel goed gaan werken; ik heb geduld.
Ga nou eerst zelf eens rijden met een auto met lane assist voordat je conclusies trekt. Je hebt zelf geen enkele ervaring met het systeem.@Nelissuh je bevestigt precies wat ik al vermoedde, en zo lang het op deze manier werkt ga ik dit echt niet willen.
Dat een systeem me wil behoeden voor fouten kan ik nog wel verdragen, maar als het op betuttelen gaat lijken dan haak ik toch echt af.
Ongeacht of het is verzonnen door VAG, Microsoft of wie dan ook...
En ook voor jou ga nou eens rijden met het systeem voordat je conclusies trekt! Het systeem werkt super mag ik zelf ondervindenMaar, net als @Canon-Eye heb ik daar geen enkele behoefte aan. En in principe om dezelfde redenen.
Het delen van ervaringen (en leren van ervaringen van anderen) is een van de wezenskenmerken van een forum als dit. Toch?Ga nou eerst zelf eens rijden met een auto met lane assist voordat je conclusies trekt.
Ja, dat kan natuurlijk met alles wat je niet aanstaat.Uit zetten in het systeem en je bent er vanaf als je dit lastig vind.
Het delen van ervaringen (en leren van ervaringen van anderen) is een van de wezenskenmerken van een forum als dit. Toch?
Daar heb ik voor het moment wel genoeg aan, een andere auto is voorlopig toch niet aan de orde - hoop ik althans.
Ik vind het wel een béétje gek dat ik daarbij volgens sommigen vooral zou moeten afgaan op de ervaringen die een bepaalde kant op wijzen. Voor dat soort 'groepsdwang' ben ik niet gevoelig.
Ik meen me echter ook af en toe instemmend te mogen uiten over de andere verhalen, die meer aansluiten bij wat ik zelf inmiddels al (wel degelijk - zij het door tijdgebrek nog niet al te uitgebreid) heb ervaren m.b.t. diverse echte en quasi-slimmigheden.
Zoals ik eerder al aangaf: "zo lang het op deze manier werkt, ga ik dit echt niet willen".
Ik volg het dus en wacht verdere ontwikkelingen af. Ooit zal het misschien wel goedkomen...
Ja, dat kan natuurlijk met alles wat je niet aanstaat.
Maar het lijkt me niet logisch om eerst extra geld te spenderen aan (hardware voor) een optie die je niet wilt, om deze daarna uit te laten schakelen. Laat 't dan meteen weg, zou ik zeggen.