rubbers aan de zijkanten wegdrukken onder het zijscherm helpt ook.
Ik ga eerlijk zijn jongens, vandaag hebben we tropische storm in België met windsnelheden tot 100km/u en in de auto bij mij is het opmerkelijk stil echt waar dus moet meer individuele gevallen zijn dan algemeen denk ik ?
Welke rubbers heb je het over? Die om het raam of om deur? Ik merk dat er ruimte zit tussen het raam en de deur. (waar het raam in valt) Ook de rubbers staan wat naar buiten? Gisteren even getest met wat tape om het af te plakken, maar dit bleef niet goed zitten doordat het flink had geregend. Als ik het raam open en tegen de rubbers druk dan merk ik dat er veel speling zit en de deur ook mee buigt. Mogelijk dat toch daar het geluid vandaan komt doordat de wind er tussen komt?
Een spatbord zit bij je band toch? Kun je op een foto of plaatje aangeven welke plek je bedoeld?Rubbers aan de onderzijde van de voorruit bij het spatbord.
Precies de plekken waar ik last ervan heb. Helaas nog niet naar de dealer geweest ivm ziek zijn. Ben benieuwd wat er gebeurt als je die rand dichtplakt wat je zegt.EBL 1.6 DSG Okt '14 met panodak.
Het geruis is meer dan ik gewend was bij vorige auto's en lijkt op specifieke plaatsen te ontstaan. Boven waar voorruit het dak raakt en langs de a-stijlen. Maar da's eigenlijk nogal wiedes want daar gaat alle lucht langs. Echter lijkt het nog steeds anders dan bij andere auto's en lijkt het ook onnodig geluid.
Bovendien. Als ik het raam open doe dan komt er ook een irritante vibratie/resonantie op de trommelvliezen die een wat afwijkende aerodynamica verraden. Getuige ook de afwatering bij regen op de voorruit die precies de blik op mijn spiegels vertroebelt.
Ik ga eens kijken naar de rubbers en de bovenrand keertje dichtplakken.
Ik kan ook niet zeggen dat ik last heb van overmatig windgeruis (auto is van december). Zelfs op de autobahn bij 200+ kan je nog heel vlot een gesprek voeren op een normaal volume.