LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

EdK

Forumguru
Wel ik heb nu al een 2 tot 3 jaar in de DLR units Leds zitten met weerstand en door de weerstand gewoon los te hebben hangen heb ik mbt de hitte tot heden nog geen problemen gehad.

En superskoda heeft ook voor de Yeti al leds als dlr gehad en werden binnen een maand weer uit assortiment gehaald en kwamen daarna enkele maanden erna weer terug ermee op de markt.
Klaarblijkelijk hebben ook hun hier problemen mee en krijgen ze het niet goed onder de knie.
Stadsverlichting heb ik nu al 4 jaar zonder problemen T10 leds in zitten van die duitse toko en nog nooit probs gehad. Had deze overgenomen van Captain Hook die volgens mij daar al zijn leds vandaan heeft en zover ik weet nog nooit problemen hiermee heeft gehad.

En conclusie voor mij blijft nog steeds dat er veel troep op de markt is, ondanks dat men ze canbus versie 3 , 4 of 5 noemt.
En zolang er geen aanpassingen in de BC gedaan kunnen worden mbt overstap op Leds blijven wij per wagen gewoon experimenteren of het wel of niet werkt.
Dus word hoog tijd dat de fabrikanten van de wagens volledig overstappen op Led lampen en hun voorraad met gloeilampen eens in de glasbak gaan gooien

Pendragon

Donateur
Nou, inderdaad @Corné de Kluijver helemaal als ze juist aangeven dat deze geschikt zijn. Nou, niks dus. Ik kan helaas op hun website geen review invullen anders had ik dat zeker al gedaan. Ik ga nu toch maar bij de oosterburen kijken of ik daar wat kan vinden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
@Pendragon je kunt ook op iets nieuws overstappen......stukje nostalgie terug brengen naar je supertje B
Ze noemden het vroeger toen er nog energie in overvloed was de " gloeilamp " en met moderne wagen die je hebt maar met een antieke BC van het VAG concern weet ik zeker dat dit gaat werken....

Enne heb je geen koud licht meer maar licht met een warme uitstraling........dus denk er eens over na zou ik zeggen

nietje72

Forumguru
Ik heb gisteren bij Leddel toch maar de 24V voor de DRL's en 5630 T10's voor het stadslicht achter besteld voor m'n O2. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Zal me medio volgende week wel melden zodra ze binnen zijn. Met de 18V 3e generatie canbus DRL's had ik nooit meldingen maar die gingen dus snel stuk. Leddel verbaasde zich overigens dat ze zo snel kapot gaan. Ik merk al wel dat er geen pijl op te trekken is welk type lamp of auto je gebruikt. Voor de DRL is er maar 1 goede oplossing: overstappen naar een O3 :D

nietje72

Forumguru
De lampen van Leddel zijn ontvangen en vanavond voor het donker werd heb ik ze erin gezet. Helaas krijg ik ook canbus meldingen zoals @Pendragon. Ze staan wel erg mooi trouwens. Vallen niet op als ze uit zijn doordat ze kleiner zijn dan het model van @bobbl die ik hiervoor ook had. En ze zijn behoorlijk fel, ook met de dopjes erop. Zie foto onder. Omdat er dus nog geen 100% storingsvrije modellen zijn zit ik hard aan te denken om er ook weerstanden tussen te zetten zoals @EdK. Kan je me aangeven welke type weerstand ik exact nodig heb Ed?

Deel 2 was het vervangen van de stadslichtjes achter (2 boven elkaar aan beide zijden) want die heb ik meteen mee besteld. Omdat die branden i.c.m. de DRL wil ik ze ook wat feller hebben. Ik heb gekozen voor http://www.leddel.nl/a-329040/t10-65630-smd-led-canbus-6-32v-w5w/ Dit is een prima keus! Echt een stuk feller dan die halogeentjes. Hieronder foto's van resp. halogeen beide kanten, led links halogeen rechts en led beide kanten.

Bijlagen

• IMG_1006.JPG
    IMG_1006.JPG
    592,8 KB · Weergaven: 38
  • IMG_1007.JPG
    IMG_1007.JPG
    610,4 KB · Weergaven: 32
  • IMG_0735.JPG
    IMG_0735.JPG
    288,8 KB · Weergaven: 33
  • IMG_0736.JPG
    IMG_0736.JPG