LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

motomarz

Senior Member
Ik kon mijn grote voorraad weerstandjes niet zo snel vinden, dus moest het doen met wat er voor handen was:
Een bakje weerstanden met waarde 220 Ohm.

LEDs vroegen 0,15A = 1,8W
Te weinig voor boordcomputer.

1 weerstand van 220 Ohm parallel zou 0,05A extra vragen.
Dan komt het totaal op 2,4W.
De boordcomputer vond dit toch ook nog te weinig.

2 weerstanden van 220 Ohm parallel aan elkaar en de LEDS geeft
een weerstandwaarde van 110 Ohm, met een stroom van 0,1A.
In totaal 3W, en dat is genoeg om de boordcomputer gerust te stellen.

Kortom: een dikke 5W weerstand is niet nodig.

Happyman

Forumguru
Afgelopen zaterdag deed 1 van mijn LED dagrijlampen het ineens niet meer. Ik mag m terug sturen naar Leddel. Krijg weer een nieuwe.

Happyman

Forumguru
Mijn auto vindt de led dagrijlampen echt niet leuk. Ik zit er nu aan te denken om er van die plug and play weerstandkabels tussen te zetten. Voor € 10,- heb je al een setje. Wat is jullie ervaring met die weerstandkabels? Ben ik dan gevrijwaard van foutmeldingen?

ertromp

Forumguru
Mijn auto vindt de led dagrijlampen echt niet leuk. Ik zit er nu aan te denken om er van die plug and play weerstandkabels tussen te zetten. Voor € 10,- heb je al een setje. Wat is jullie ervaring met die weerstandkabels? Ben ik dan gevrijwaard van foutmeldingen?
Ja.
Zelf heb ik al sinds 2011 Led en destijds was CAN error free helemaal een must. Ik heb toen ook weerstanden er tussen gezet en sindsdien zonder foutmelding of defect rondgereden

Ik zelf heb led daglichtlampen in de Octavia gehad van 2010 zonder weerstanden, lampjes erin en branden!!
Liggen ergens in schuur. ivm andere auto.

O2_1.2TSI

Actief lid
Gevonden! :jaja:
Plug-and-play LED dagrijverlichting voor O2 bj. 2010.
Geen weerstanden, geen + en - omwisselen, gewoon er in stoppen en klaar.
De auto een paar keer gestart en nog geen CAN bus melding gehad. Ze zitten er nog maar net in dus even kijken hoe ze het volhouden...
Dit zijn ze:
BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus
Bij:
Leddel.nl

Huuuuhhh!! Nog geen jaar erin, nooit een CAN bus melding altijd goed gefunctioneerd maar nu toch 1 stuk :cry:
Zal eens een mail sturen naar leddel :pieker:

bobbl

Forumguru
LED dagrijverlichting en mistlampen

Gisteren de dagrijverlichting en de mistlampen vervangen door LED.
De dagrijverlichting is goed gelukt, ziet er echt goed uit, maar voor mistlichten/bochtverlichting is de lichtopbrengst gewoon te klein.
De gewone gloeilampen gaven een veel beter zicht.
Neemt niet weg dat ik vind dat het goed staat.:smirk:

Mooie witte dagrijverlichting!!
Wil ik ook nog doen, maar begrijp ik het goed, je hebt er losse weerstanden tussen gezet?
En waar heb je die geplaatst?

Grt Bob

nietje72

Forumguru
Ook ik heb een DLR stuk sinds deze week. Hij heeft er een half jaar ingezeten en ik heb maar 6.000 km gereden waarvan de helft in mijn vakantie in juni. Hij heeft dus niet veel branduren. Leddel gemaild maar die geven opeens niet thuis als het om garantie gaat :nono:. Wel krijgen ze binnenkort nieuwe modellen die gaan tot 30V dus dan zou het opgelost moeten zijn. Ik heb al aangegeven deze te willen testen. Wat was de reactie van Leddel aan jullie @Happyman en @O2_1.2TSI en viel jullie lamp wel onder garantie?

Pendragon

Donateur
Ik ben bang dat veel van die lampen goedkope Chinese rommel is. Ik heb bijvoorbeeld al 7 verschillende Skoda's gehad en nog nooit een interieur lampje hoeven vervangen. Nu in korte tijd met LED al twee lampjes stuk. Voor nu maar weer de oude erin gezet. Zijn er hier ook mensen met duurdere, misschien geen Chinese, lampen die geen problemen geven?

Captain Hook

Forumguru
Alle LEDs die ik in mijn Roomster heb gezet, zijn afkomstig uit Duitsland:
http://www.hypercolor.de/index.php
Knipperlichten, dagrijlichtjes, binnenverlichting, alles funktioneert al 2 jaar zonder problemen!

Enne, vrijwel ALLE LEDs komen uit verweggistan hoor! Het gaat er alleen om welke LEDs met welke specificatie je gebruikt en hoe ze gemonteerd worden. Worden ze binnen de specs gebruikt of zwaar overbelast (zowel qua elektrische- als temperatuurbelasting)...

Bovenaan Onderaan