LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

O2_1.2TSI

Actief lid
Communicatie met leddel loopt nog. Ze zeggen dat de leds kapot gaan omdat ze meer dan 18 volt 'voor de kiezen' krijgen. Om >18volt te bewijzen zouden ze eerst mijn auto moeten doormeten dacht ik zo. Want het kan natuurlijk ook zijn dat er goedkope elektronische componenten gebruikt zijn die het met 15 volt al begeven. Wie zal het zeggen....
Buiten dat zegt Nederlands recht dat een fabrikant een 'deugdelijk' product op de markt moet zetten. Leds die het niet eens 1 jaar volhouden is niet 'deugdelijk' volgens mij :lezen:

nietje72

Forumguru
Ben het met je eens @O2_1.2TSI. Leddel vroeg naar m'n merk en type auto. Heb je aangegeven dat er meer Skoda rijders last hadden van dit probleem. Misschien toch maar 'ns de Hypercolor versie bestellen en ervaren of het dan wel goed gaat. Ik ben overigens ook dik tevreden over mijn andere LED verlichting die ik bij Hypercolor heb besteld. @Pendragon, bestellen dus maar bij de Oosterburen!

nietje72

Forumguru
Ik heb Leddel gevraagd een nieuwe led te sturen nadat ik meldde dat forumleden deze ook kregen. Hieraan hebben ze gehoor gegeven. Hulde Leddel! Vandaag de nieuwe led ontvangen en meteen geplaatst. Ik ben benieuwd hoe lang-ie het volhoudt. Overigens meldden ze me dat er nieuwe led lampen in aantocht zijn die een spanning tot 30 Volt aankunnen en dus minder snel kapot gaan. Zodra ze er zijn ga ik ze testen en meld hier uiteraard de resultaten.

EdK

Forumguru
Die leds die 30V aankunnen zijn niets nieuws hoor en had wel verwacht dat Leddel die al wat langer in de verkoop had....
Maar blijkbaar dus niet....

Petrolhead

Forumguru
Inmiddels hier nu ook regelmatig een storingsmelding van mijn rechter DRL. Lamp doet het echter prima.
Dat CANBUS proof wordt nu dus wat minder CANBUS proof...
Zal leddel ook eens mailen.

nietje72

Forumguru
Leddel heeft inmiddels de 24v lampjes in het assortiment: http://www.leddel.nl/a-676042/ba15s-48-smd-led-met-canbus/ Omdat ik net een vervangende lamp voor de defecte heb gekregen (BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus) en Leddel de huidige led's niet wilde omruilen voor de 24v versie, zal ik het voorlopig met de huidige set moeten doen. Of iemand hier moet interesse hebben in deze lampjes voor een interessant prijsje (stuur me maar een PM), dan bestel ik de 24v versie om ze te testen.

TL@

Forumguru
Ik heb geen LED's en bij auto geeft ook geregeld een storingsmelding van lampen die niet defect zijn. Na een dag of 2 gaat de melding dan weer weg. Precies heel gevoelig systeem.

motomarz

Senior Member
Hier heeft een van de LED-lampjes voor de kentekenverlichting het begeven,
gelukkig net de dag vóór de vakantie, en niet net in de vakantie.
Dus de gloeilampen maar teruggestoken.
Ik ga zelf wel kijken of ik kan vinden waar het probleem zit.
In dit geval verwacht ik een breukje in de print.

nietje72

Forumguru
Leddel heeft inmiddels de 24v lampjes in het assortiment: http://www.leddel.nl/a-676042/ba15s-48-smd-led-met-canbus/ Omdat ik net een vervangende lamp voor de defecte heb gekregen (BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus) en Leddel de huidige led's niet wilde omruilen voor de 24v versie, zal ik het voorlopig met de huidige set moeten doen...
Dat was dus helaas inderdaad voorlopig... Op de laatste vakantiedag in Italië ging het bekende dashboardlampje branden en het was geen canbus melding maar een defecte DRL. Iemand al ervaring opgedaan met de genoemde 24V LED's? Blijven deze langer heel en krijgt iemand canbus meldingen?

bobbl

Forumguru
Ik heb geen LED's en bij auto geeft ook geregeld een storingsmelding van lampen die niet defect zijn. Na een dag of 2 gaat de melding dan weer weg. Precies heel gevoelig systeem.

Is bij andere merken ook, mijn vorige auto Volvo S60 gaf ook vaak tijdelijke lampstoringen, vaak komt dit door gecorrodeerde contacten.

O2_1.2TSI

Actief lid
Leddel heeft inmiddels de 24v lampjes in het assortiment: http://www.leddel.nl/a-676042/ba15s-48-smd-led-met-canbus/ Omdat ik net een vervangende lamp voor de defecte heb gekregen (BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus) en Leddel de huidige led's niet wilde omruilen voor de 24v versie, zal ik het voorlopig met de huidige set moeten doen. Of iemand hier moet interesse hebben in deze lampjes voor een interessant prijsje (stuur me maar een PM), dan bestel ik de 24v versie om ze te testen.
Ja, ik heb deze onderhand getest. Zowel links als rechts een CAN Bus melding. Daarnaast een duidelijk kleurverschil tussen links en rechts :sterretjes:
Alles weer teruggestuurd, i.v.m. garantie nu deze http://www.leddel.nl/a-125257/ba15s-26-smd--6-18v-led-met-met-3de-generatie-canbus/ er weer in. De vorige set heeft het minder dan 1 jaar volgehouden, kijken hoe deze het volhouden :koffie:
leddel geeft de schuld aan de auto. Deze zou soms >18Volt geven waardoor de leds stuk gaan. Leds geschikt voor auto's verkopen, Yeah right...

EdK

Forumguru
leddel geeft de schuld aan de auto. Deze zou soms >18Volt geven waardoor de leds stuk gaan. Leds geschikt voor auto's verkopen, Yeah right...
Goh verbaast me nou niets zo'n opmerking...
En het verhaal van de 18volt dat noemt men ook wel piek spanning die inderdaad elektronica kunnen beschadigen.
Maar als je een goed product aanbied dan zou dit hierop beveiligd moeten wezen..

Maar kijk eens verder rond in Ledland en kijk eens naar leds die een variabele spanning aankunnen. Dit word vaak ook aangegeven bij het product.
En hang eens een universeelmeter aan de lampvoet en stel de meter zo in dat hij de hoogste waarde vasthoud in zijn venster.
En start dan eens de wagen enkele keren op de manier die je dagelijks doet.
En kijk dan eens of de meter inderdaad spanningen van meer dan 15 volt DC aangeeft.

En tsja geef leddel de spullen terug en kijk eens naar andere aanbieders van autoleds.

Pendragon

Donateur
@EdK, probleem is, dat doe ik steeds. Was vorige week bij celtemp en die had ook nog liggen. Niks werkte. Wel branden maar allemaal canbus errors. Superskoda had ze ook maar zie ze niet meer. Het zou het handigste zijn om ergens langs te gaan en samen te testen. Dit heb ik 1 keer bij een forumlid gedaan en dat werkte allemaal niet op canbus, ondanks dat hij overtuigd was van wel. Als de lampjes van leddel niet goed werken....dan gaan ze gewoon terug.

EdK

Forumguru
Geloof alleen nu dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden.
Aan ene kant lees ik over de canbusmelding en tja dat is het algemeen bekende probleem en komt omdat de BC een lagere weerstand meet dan de ingestelde waarde in de BC.

En dan lees ik over leds die stuk gaan vanwege te hoge spanningen ( hoger dan 18 volt ) die door de wagen worden afgegeven.

Wel in eerste geval is er de oplossing met de weerstanden en dit zal helaas zo blijven tot er uiteindelijk met vcds instellingen in de ingestelde waardens aangepast kunnen worden.

Het tweede geval is een gevalletje van wel of niet kwaliteitsleds verkopen die deze piekspanningen aankunnen..
En niet de wagen in dit geval de schuld geven....

Pendragon

Donateur
Klopt, behalve dat ik voor de drl's niet echt voor weerstanden ben, daar deze bij continue gebruik erg heet kunnen worden. Over de spanning hoger dan 18V, dat was voor mij de reden om de 24V te nemen, juist omdat leddel dit ook als advies geeft. Ik heb nu wel mijn stadslicht met led en dat gaat prima. Van Corné weet ik dat hij de drl leds bij superskoda gekocht heeft, maar die leveren ze niet meer. Misschien wel met reden.....

Bovenaan Onderaan