LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Happyman

Forumguru
Ik zit er aan te denken om ook mijn interieurverlichting en kofferbakverlichting te gaan vervangen door LED. Ik heb zelf nog niet achter de glaasjes gekeken dus misschien heeft iemand het antwoord paraat. Kan je de leeslampjes en kofferbakverlichting lampjes van positie veranderen, daarmee bedoel ik kan je de lamp ronddraaien in de behuizing zodat je de optimale positie van de LED lamp kan bewerkstelligen. Dit is ook weer bepalend voor de keuze van een model W5W lamp. Neem je er 1 met ledjes rondom of neem je een platte met alleen ledjes aan 1 kant. Graag jullie advies.

Petrolhead

Forumguru
Volgens mij kun je de leeslampjes niet draaien en moet je de ledjes er horizontaal insteken zeg maar.
Dus dan zou een plat model mogelijk zijn zoals jij beschrijft!
De kofferbak ledjes kun je ook niet draaien, het armatuurtje bepaalt de stand van de ledjes.
De C5W lampjes tussen de leeslampjes in kun je wel draaien uiteraard, maar die hebben vrijwel altijd ledjes aan slechts 1 kant.

EdK

Forumguru
ja die kun je in leeslampjes voor inderdaad gebruiken @ertromp maar de leeslampjes op de achterbank (stoelen bij mij) hebben daar weer buislampjes alla de festoonled nodig.
En bovenstaand gebruik ik ook weer voor de stadslichten met canbus en al naar volle tevredenheid een 3 jaar.
En toevallig komend bij Hypercolor.de

ertromp

Forumguru
ja die kun je in leeslampjes voor inderdaad gebruiken @ertromp maar de leeslampjes op de achterbank (stoelen bij mij) hebben daar weer buislampjes alla de festoonled nodig.
En bovenstaand gebruik ik ook weer voor de stadslichten met canbus en al naar volle tevredenheid een 3 jaar.
En toevallig komend bij Hypercolor.de
De O2 FL heeft toch echt 4 stuks van die leeslampjes nodig dus 2 achter en maar 1 buis achter die dient als instap verlichting. Wellicht verschil met de Yeti?!

EdK

Forumguru
Blijkbaar @ertromp en hieruit blijkt maar weer dat je gewoon bij je eigen wagen de boel moet bekijken mbt wat er nu uiteindelijk in zit.

ertromp

Forumguru
De website van Hypercolor klopt dan wel want daar worden voor de Yeti 2 van die platte opgegeven als leeslamp en bij de Octavia 2 worden er vier opgegeven. Maar inderdaad altijd controleren want bij het handschoenenvak van de O2FL staat bij Hypercolor een platte Led terwijl hier een super korte buis in zit

gose

Nieuw lid
Beste, houd er rekening mee dat als je de dagrijverlichting aanpakt er nieuwe leds in omloop zijn die de nieuwe aanpassing van VW en Skoda opvangen, bij de T20 lampen zijn op nieuwe modellen de plus pooltjes aan 1 kant en de min pooltjes aan de andere kant, de oude T20 led heeft gewoon de plus en min aan 1 zijde. ik kwam daar achter bij een vriend van mij die een UP had en die wilde daar LED DRL in hebben.

gose

Nieuw lid
sorry, moest ik even kwijt, :bloos:
wij hadden die nieuwe type T20 7443 leds ook bij auto led plaza gehaald, die hadden meerdere modellen daarvoor

Bovenaan Onderaan