LED dagrijverlichting ipv standaard lampjes

Noord26

Forumguru
Hallo,

De ledlampen van Xenonlamp zijn gemonteerd. Voorlopig ook geen foutmeldingen. Ziet er goed uit. Niet zo heel blauw als ik in de Fabia had zitten. Deze zijn een tint witter. Ze zien er ook net zo uit als de mistlampen van Pendragon.

Foto is niet van een hele goede kwaliteit. Genomen met de phone.
Bekijk bijlage 33449

Dit zijn dus alleen de mistlampen? Niet de dag rij verlichting, welke ook mee aan gaan icm de meesturende Xenon? Mistlampen gebruik je (ik) zelden. Dag rij verlichting in feite continu als je rijdt overdag en als je afdraait in het donker of richting aan geeft. En die zou ik wel aan willen passen naar LEDs.

Pendragon

Donateur
Het zijn de mistlampen die mee aangaan in de bocht....tenminste bij de Superb, niet de drl. Peter heeft drl's geplaatst.

Noord26

Forumguru
Oké, dus ik haal even de drl en de mistlampen qua werking door elkaar..

:banghead:

Dan beide maar een keer vervangen. Heeft VAGtechniek hier toevallig geen kaas van gegeten? Auto krijgt daar de 30e toch een grote beurt..

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
Precies. Vandaar dat ik ook beide wilde vervangen. Ik heb die drl bij mij nog niet zonder weerstand getest. Ga ik maandag ook even doen.

EdK

Forumguru
In één keer goed @Noord26 je mag door voor de wasmachine .....:maakmegek:

Maar waarschijnlijk niets voor jou vanwege dat er echt wel weerstanden tussen moeten vanwege de melding
( al uitgeprobeerd )
Maar doordat ik deze 2 lampen voor een zacht prijsje heb kunnen aanschaffen een half jaar terug wil ik hier eens mee gaan experimenteren...
En als het experiment uiteindelijk niet voldoet dan gaan de lampen met een trafo die ik nog heb naar zolder toe als zolderverlichting....

EdK

Forumguru
Maar doordat ik deze 2 lampen voor een zacht prijsje heb kunnen aanschaffen een half jaar terug wil ik hier eens mee gaan experimenteren...

Dat moet gaan blijken ......
Kijk in principe worden de spiegels in een koplamp / armatuur gemaakt voor het type lamp wat een fabrikant er in stopt
En LED geeft een heel ander stralingsbeeld dan een gloeilamp / halogeen en zal blijken uiteindelijk hoe dit op de weg word geprojecteerd straks.
Kijk maar eens naar profesionele armaturen die vroeger met een hogedruklamp of halogeen werkte wat die voor spiegel in armatuur hebben en wat voor spiegel vorm dit nu is met LED's als lichtbron.
Is totaal verschillend.... dus als de medeweg gebruiker straks begint te seinen als ik hen tegemoet rij , dan weet ik dat ik ze gewoon weer moet verwijderen.....
Maar door het lage bedrag dat ik hiervoor heb betaald kan en wil ik dit experiment aangaan

Pendragon

Donateur
@Pendragon zijn die ook geschikt voor de Yeti?
Ik zie in mijn tabel H7 staan en Ledoli heeft H8-11.
Enne, wat is het verschil??

Als in je tabel H7 staat, dan past H8 of H11 niet. Verschil tussen H8 en H11 is het aantal W (35 of 55), alleen voor LED maakt dat niet uit. Ik heb ze nog niet geplaatst (met en zonder weerstanden) door het lekkere weer en weinig tijd. Misschien ga ik ze ook niet plaatsen door een andere oorzaak.

Pendragon

Donateur
Heeft er nog iemand iets nodig van Ledoli?
Ik ga binnenkort bestellen!

Ik zou nog wat gaan bestellen samen met @EdK maar ik denk dat ik het voor mij niet meer doe. Misschien kun jij iets met hem regelen. Hij wilde graag H4 weerstanden voor de Yeti. Ledoli weet om welke het gaat, maar hij moest deze bestellen. Anders vraag het evenop Facebook, hij is altijd erg snel met antwoorden. Zeg dan maar dat het van mij komt, dan snapt hij wel waar het om gaat.

Bovenaan Onderaan