Led stadslicht canbus proof

CDK

Forumguru
@Pendragon, er wil wel eens uitval zijn in de elektronische systemen ook na langere tijd, welke aan aftermarket xenon inbouw te wijten zijn.....

Pendragon

Donateur
@Corné de Kluijver, ok had nog gezocht op huidige problemen met aftermarket xenon en kon er weinig over vinden. Misschien dat ze in de loop van de tijd beter zijn geworden? Techniek staat ook niet stil.

Mk4

Senior Member
@Pendragon. Ik heb een Pilot setje in mijn wagen gemonteerd, 5 jaar geen problemen en nu gaat de auto weg. Belasten hangen aan de ventilator met een tiripje (hoe schrijf je dat nou, kom er niet op). Heb zelf alleen 8000k wat veels te blauw is, maargoed dat schrikt junks af zullen we maar denken.

ertromp

Forumguru
Inderdaad niet te onderschatten de problemen te danken zijn aan de after market Xenon setje.
Hier de meest voorkomende problemen die bij Ross Tech binnen komen nav retrofitting Xenons:

• Central Electronics Control Module (J519 / Address 09) failure is highly possible and the cost of our Reputation and Vehicle Repair(s) outweigh the benefits for the End User's Retrofit Job.
  • Wiper Motor Control Module (J400 / Slave of Address 09) failure is common due to Voltage Spikes in the HID Conversion Kit Electronics. This is mostly caused by low Quality Components being used by the Vendors.
Groot risico dus op defecten op de centrale boordmodule en de ruitenwisser module

Pendragon

Donateur
Groot risico klinkt mij heel erg. Er zal altijd een percentage zijn met problemen. Kijk naar Mk4, 5 jaar zonder problemen. Je kunt pech hebben maar het kan ook zonder problemen gaan. Ik accepteer dat.

ertromp

Forumguru
Groot risico klinkt mij heel erg. Er zal altijd een percentage zijn met problemen. Kijk naar Mk4, 5 jaar zonder problemen. Je kunt pech hebben maar het kan ook zonder problemen gaan. Ik accepteer dat.
Het zal ook zeker niet zo zijn dat jij nu aan de beurt bent voor allerlei problemen. Maar dat het feilloos altijd gaat die after market systemen: nee dus.
Wat ik probeer aan te geven is dat wanneer het fout gaat het grootste risico is dat je boordnetmodules er aangaan.

Mk4

Senior Member
Dan is het er zo weer afgehaald mocht er wat mis gaan. Mijn ervaringen zijn zeker goed.

CDK

Forumguru
Dan is het er zo weer afgehaald mocht er wat mis gaan.
Zo werkt het helaas meestal niet, je zal dan ook de kapotte modules moeten vervangen die door de aftermarket xenon de geest hebben gegeven ;)
Maar nogmaals, het is niet alleen maar kommer en kwel, er zijn ook auto's die er geen problemen mee hebben.

EdK

Forumguru
@Antera, jij plaatst regelmatig xenon sets toch? Wat zijn jou ervaringen? @ertromp, ik snap het, maar ja dat is het risico. Dat neem ik dan maar ;)

Antera heeft ook wel eens hier op forum de negatieve effecten geopperd van die after market xeon sets.....
En de mogelijkheid bestaat inderdaad dat het tot hoge kosten kan oplopen omdat zo'n BC het begeeft..

stijnheidi

Senior Member
vandaag de canbus lampen van xenonlamp.nl vervangen door die van leddel (met de derde generatie canbus). De versie van xenonlamp gaf na 2 jaar steeds meer storing op een lamp. Met nieuwe lampjes tot nu toe geen storing gehad. De leddel lampjes branden ook net wat feller. Kan ook komen doordat ze nieuw zijn. Foto 1 xenonlamp, foto 2 leddel. WP_20140926_001.jpg WP_20140926_002.jpg

Deze van leddel heb ik gemonteerd
BA15S 26 SMD 6-18V LED met met 3de generatie canbus

Laatst bewerkt:

Rob1.8TSI

Forumguru
zou ik mijn gloeilampjes in de mistlampen, die de Yeti gebruikt als dagrijverlichting, ook kunnen vervangen door leds?,

Pendragon

Donateur
Super @stijnheidi

Ik krijg vandaag de 24V binnen (dus tot maximale pieken van 24V). Ik ga ze morgen testen. Moest jij ook nog goed kijken hoe je ze in de DRL socket moesten, want ze stuurden mij een email dat als hij het niet deed je hem er net anders in moest draaien (puntjes andersom). Ik ben ook heel benieuwd of ze het goed doen in de Superb, maar mooi dat deze 6-18V het goed doen. Zo komen we steeds verder. Had de mistlampen ook vervangen door wit halogeen, maar is toch niet zo mooi wit als LED, dus die moeten ook nog :) Stadslicht heb ik al wel gedaan.

Pendragon

Donateur
bedoel je de 24V versie? Ok, heb ik ze niet over gehoord. Nou ik zal het morgen wel zien en anders stuur ik ze terug :)

Bovenaan Onderaan