Ledenlijst VAGCOM VCDS VCP

achbrouwer

Forumguru
Wie wil mijn superb uitlezen. Ik heb het roetfilter in alarm gehad. Na schoonrijden 3 dagen later melding; motor fout ga naar garage. Met een knipperend spiraal. Omgeving Doesburg/Doetinchem
Alvast bedankt voor de reactie :bloemen:

oco1979

Forumguru
Wie wil mijn superb uitlezen. Ik heb het roetfilter in alarm gehad. Na schoonrijden 3 dagen later melding; motor fout ga naar garage. Met een knipperend spiraal. Omgeving Doesburg/Doetinchem
Alvast bedankt voor de reactie :bloemen:

Kzou zeggen bel skoda assistance,in belgie kunnen we deze uitlezen,echter in nederland weet ik niet wie komt,ken vermoeden privé takelbedrijven.
Nu moet je wel naar officiële skoda gaan om zo assistance te kunnen raadplegen.

ertromp

Forumguru
Ik heb ertromp pm gestuurd.
Wellicht heeft hij tijd. Heeft voor mij ook de rns helemaal aangepast
Zie bericht terug
Helaas aankomende 3/4 jaar geen tijd
Heb bouwkavel gekocht dus ga me daar kostelijk mee vermaken
Over 3/4 jaar dan wel een prachtige garage waar droog en warm het nodige gedaan kan worden :D

Nickname: JakieJake

VAG-COM kabel: Ja
Releaseversie: 12.12
Dacht auto's tot een bouwjaar van +/- 2013

Mogelijkheden:
Foutcodes lezen
Foutcodes begrijpen en oplossing proberen voor te dragen
Intervallen resetten
Deels longcoding
En nog veel meer wat de software kan.

ertromp

Forumguru
Nickname: JakieJake

VAG-COM kabel: Ja
Releaseversie: 12.12
Dacht auto's tot een bouwjaar van +/- 2013

Mogelijkheden:
Foutcodes lezen
Foutcodes begrijpen en oplossing proberen voor te dragen
Intervallen resetten
Deels longcoding
En nog veel meer wat de software kan.

Tot 12.12?? Een niet legale versie dus :nailbiting:

Bedankt Marco dat je dit even wil toelichten. Alleen gebruik ik de kabel al af en aan voor een jaar of 5 nu en heb nooit problemen ondervonden. Welke fouten zijn dit dan? Dus als ertromp dit gemeld zou hebben. Zou iets aardiger zijn geweest. Ik lees mijn eigen O2 uit 2006 er mee uit en heeft me al mening ritje richting de garage uitgespaard.

Marcooctavia

Forumguru
Bedankt Marco dat je dit even wil toelichten. Alleen gebruik ik de kabel al af en aan voor een jaar of 5 nu en heb nooit problemen ondervonden. Welke fouten zijn dit dan? Dus als ertromp dit gemeld zou hebben. Zou iets aardiger zijn geweest. Ik lees mijn eigen O2 uit 2006 er mee uit en heeft me al mening ritje richting de garage uitgespaard.

Als jij bij deze modellen blijft met jou kabel zal het allemaal Loslopen, deze softeware is vaak alleen maar een vinkje zetten.
Maar bij de generatie auto’s erna is de softeware behoorlijk veranderd.
Zelf met de nieuwste niet originele kabel zijn al grote schade aangericht in de elektronica.
Het nieuwe platform van de Vag groep heeft een hoop regels die je goed moet weten als je daar mee bezig bent.
De niet originele kabels gaan niet altijd even goed met de softeware om.
En schoppen de boel behoorlijk door elkaar dat er en hoop uren ingestoken moet worden om het in orde te krijgen.
En soms lukt niet eens alles.

Marco.

Bovenaan Onderaan