Lekkage achterklep combi

Gieliovd

Forumguru
Al enige tijd geleden merkt ik op dat toen de klep geopend was, er water in de auto terechtgekomen was.

Ik heb dit steeds weggewoven onder het mom van "o, zal wel ergens naar binnen waaien". Tot ik een paar dagen terug toch echt de oorzaak van dit water vond.

Ik doe de klep open en hoor water door de klep suizen, om vervolgens op meerdere plekken aan de linkerzijde van de interieur bekleding naar buiten te komen.

Plas water op het dekzeil, water in m'n krat, water op de bekleding van de vloer... overal water. En niet een beetje maar gewoon een hele plas.

Dus ik de klep bewegen, suist alle kanten op dat water. Er zit gewoon - zo klinkt het - een paar liter water in de klep!

Elke keer met regen, klep open, hatsikidee een straal water uit de bekleding zo op het dekzeil enzo.

Ik zal dit ook maar weer meenemen bij de dealer, waar ik in een van de komende weken weer sta voor andere "kwaaltjes".

Iemand hier ook last van?

Hai,

Ik heb een fabia combi en die had daar ook last van. En wel van nog meer dingen. Ben niet zo positief meer over Skoda. Ondanks de VAG groep, zou je zeggen dat ze daar toch aardig ervaring inmiddels moeten hebben met het ontwerpen en maken van auto's. het zijn immers niet DE goedkoopste.
Affin, daar gaat het nu niet om.

Bij mij was het kit bij de scharnieren van de achterklep. Deze was uitgedroogd. Ik heb zelf met transparante kit de naad tussen de twee delen weer gekit en daarna geen last meer gehad.

Succes

Al enige tijd geleden merkt ik op dat toen de klep geopend was, er water in de auto terechtgekomen was.

Ik heb dit steeds weggewoven onder het mom van "o, zal wel ergens naar binnen waaien". Tot ik een paar dagen terug toch echt de oorzaak van dit water vond.

Ik doe de klep open en hoor water door de klep suizen, om vervolgens op meerdere plekken aan de linkerzijde van de interieur bekleding naar buiten te komen.

Plas water op het dekzeil, water in m'n krat, water op de bekleding van de vloer... overal water. En niet een beetje maar gewoon een hele plas.

Dus ik de klep bewegen, suist alle kanten op dat water. Er zit gewoon - zo klinkt het - een paar liter water in de klep!

Elke keer met regen, klep open, hatsikidee een straal water uit de bekleding zo op het dekzeil enzo.

Ik zal dit ook maar weer meenemen bij de dealer, waar ik in een van de komende weken weer sta voor andere "kwaaltjes".

Dat (gelukkig) niet, maar als het geregend heeft en je doet een portier open, dan loopt daar ook aardig wat water uit. Het komt gelukkig niet in de auto terecht. De raamrubbers sluiten kennelijk niet zo goed af.
Ik ga het in ieder geval wél in de gaten houden.

O3-Rider

Senior Member
Dat laatste merk ik ook. Gisteren auto gewassen. Ga ik later weg, doe de deur open valt er een straal water op de grond. Idd niet in de auto.

Ronnie

Forumguru
Zijn de afwateringsgaatjes aan de onderrand van de klep wel open?
Komt nogal eens voor dat ze verstopt zitten met wachs/tectyl van de afleverbeurt.

MaRco2

Forumguru

Ik weet niet of er al een zelfde reactie staat. Is ook een puntje die ik nog aan had willen dragen: ik heb geen last van water binnenin, maar....... het viel me op dat er drie dopjes onderaan de klep zitten en dus geen afwateringsgaten!

Lijkt me dat die er toch uit moeten!

MaRco2

Forumguru
Dat laatste merk ik ook. Gisteren auto gewassen. Ga ik later weg, doe de deur open valt er een straal water op de grond. Idd niet in de auto.

Is al eerder langsgekomen. De rubbers aan de onderkant van de deuren sluiten erg goed af, water wat door de afwateringsgaten (na regen of wassen) uit de deuren lopen (voor) blijft daar dan staan. Deur open en voesjjj...

Gieliovd

Forumguru
Ik weet niet of er al een zelfde reactie staat. Is ook een puntje die ik nog aan had willen dragen: ik heb geen last van water binnenin, maar....... het viel me op dat er drie dopjes onderaan de klep zitten en dus geen afwateringsgaten!

Lijkt me dat die er toch uit moeten!
Ga meteen kijken!

Gieliovd

Forumguru
Ehm, heb ik nooit meer gereageerd? Druk, druk...

Die dopjes zijn bij mij dik overgelakt en ziet eruit alsof het zo hoort, dicht.

Auto staat nu bij de dealer en er wordt naar gekeken.

Ik heb nu een oude grafbak mee, Golf Variant 1.2 TSI handbak. Althans, valt mee zo oud is hij niet. Maar ja, is weer lekker "gelijkwaardige vervanger"... Geen navi, geen carkit, handbak Worden we niet blij van, maar ja ik ben verwend.

Tiesos

Nieuw lid
Bij mijn vorige auto was het het derde remlicht wat niet goed afsloot... Was blijkbaar bekend probleem.

Antera

Donateur
Als er rubber dopjes in zitten lijken me deze of door geprikt moeten worden. het water moet er toch uit. Alleen in de achterklep zou het niet mogen komen volgens mij. beetje rare plek. deuren loopt het water altijd in de deur dat zal nooit 100% afgedicht worden door de raamrubbers. Je ramen moeten tenslotte kunnen bewegen

Gieliovd

Forumguru
Hé mensen, we gaan niet zitten lachen in mijn topic, het is nog geen vrijdag.

Ik rijd geen hetsbek ik rij een echte auto, de combi natuurlijk. Jaren lang hatchback gehad en er komt een moment dat je volwassen wordt of wilt worden gezien.

Zonder grappen; ik weet het niet. Enige wat ik weet is dat ze hem een tweede dag daar houden en ze druk met Skoda (PON dus?) aan het overleggen waren waar de rare geluiden vandaan komen etc.

Desperado

Forumguru
Dan was je zeker een puber tussen die 2 Skoda's in, ik meen me te herinneren dat je daartussen een ander ding hebt gereden :D

Gieliovd

Forumguru
Gewoon een groot kind. Tussen de Skoda's heb ik Honda Stepwagon, Nissan Pathfinder, Ford Falcon, Mitsubishi Pajero, Honda VF500F, Kawasaki KLR650, Renault Clio gereden ;) Alles van 500cc tot 3500cc.

Ach leuk speelgoed.

Bovenaan Onderaan