Lekkage achterklep combi

Cordoba

Forumguru
In feite stond zelfs de verkeerde info in de handleiding ('oude bouten kun je weggooien'), en ook een pro weet niet alles uit zijn hoofd, en valt wel eens terug op een handleiding.

micky

Forumguru
wel beetje erg kort door de bocht deze reactie...... ( oja wil ook niet bot overkomen hoor )
Oh ja? Leg uit aub, het is fout gegaan, de handleidingen zijn voor monteurs, dat je als particulier een trekhaak kunt kopen is leuk, de handelaren willen geld verdienen en verkopen alles aan iedereen.
Gaten open laten onder de bumper.... Sorry hoor, als je wilt sleutelen aan je auto hoor je te weten hoe hier mee om te gaan...

heusinkveldb

Forumguru
Oh ja? Leg uit aub, het is fout gegaan, de handleidingen zijn voor monteurs, dat je als particulier een trekhaak kunt kopen is leuk, de handelaren willen geld verdienen en verkopen alles aan iedereen.
Gaten open laten onder de bumper.... Sorry hoor, als je wilt sleutelen aan je auto hoor je te weten hoe hier mee om te gaan...

:ot:
Bedankt voor je botte reactie hoor! ik hoor al dat jij echt een expert bent en nooit fouten maakt.:fool:
Ik heb mijn ervaring hier gedeeld zodat iemand op het forum hiervan kan leren of rekening mee kan houden mocht hij of zij hetzelfde probleem hebben.

Maar goed. Even je vraag beantwoorden. Ik heb professioneel gereedschap van Hazet, Gedore en Rodac, geen aldi momentsleutel zoals jezelf waarschijnlijk hebt. Ook is dit niet mijn eerste trekhaak die ik monteer en heb niet eerder meegemaakt dat de gaten door en door zijn en je deze dient af te dichten. De onderste gaten kun je wel open laten en het is niet direct te zien dat de bovenste gaten in de kofferbak uitkomen. Ik heb dit gewoonweg over het hoofd gezien en niet verder opgelet.

Ik ben blij dat jij de illusie hebt dat als je je auto naar een dealer brengt dat die alles weten en kunnen oplossen zonder fouten te maken. Ik moet die dealer nog vinden namelijk.

Meer woorden dan dit ga ik er ook niet aan vuil maken, dus verwacht van mij niet nog eens 3 negatieve reacties....

Cordoba

Forumguru
@heusinkveldb Aldi/Lidl gereedschap doet vaak nauwelijks onder voor de professionele merken, alleen als je het als professional intensief gaat gebruiken, zal vaak de levensduur korter zijn. (toevallig een kennis van mij heeft zijn Aldi momentsleutel een aantal jaren terug op zijn stageplaats geijkt: de waarde van het ingestelde koppel bij de Aldi-sleutel bleek maximaal 4% af te wijken, die van de professionele sleutels 1-2 %, het na gebruik netjes terugstellen naar 0 is het belangrijkste bij een momentsleutel)

@micky Zoals al aangegeven, was het niet zomaar te zien dat die gaten doorliepen. Als je dan domweg de bouten in een blind gat draait, kan dat ook betekenen dat je vochtige lucht opsluit, en dan is het dus een potentiele bron van roest.

micky

Forumguru
Een ieder is natuurlijk vrij om zelf te bepalen wat hij met zijn auto doet, ik heb mijn mening gegeven en daar sta ik nog steeds achter, alhoewel het niet als een persoonlijke aanval bedoelt was snap ik (bij het terug lezen van mijn post) dat het wellicht wel zo over kwam, mijn welgemeende excuus daarvoor.:bloemen:

Overigens heb ik geen Aldi momentsleutel.

EdK

Forumguru
tsja soms kan het zinvol wezen om een tekst 2x te lezen voor je op de reageertoets drukt.
platte tekst kan namelijk zo lullig overkomen zonder dat je het bedoeld...

En nu ga ik me ventieldopjes plaatsen zonder manual... wil me dealer er niet mee belasten...:deuk:

micky

Forumguru
tsja soms kan het zinvol wezen om een tekst 2x te lezen voor je op de reageertoets drukt.
platte tekst kan namelijk zo lullig overkomen zonder dat je het bedoeld...

En nu ga ik me ventieldopjes plaatsen zonder manual... wil me dealer er niet mee belasten...:deuk:

Tsja, soms is het ook zinvol om gewoon helemaal niet (meer) te reageren, aangezien het niets meer bijdraagt :deuk:

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan