Lekkage achterklep combi

heusinkveldb

Forumguru
Ja, maar maakt me wel altijd nieuwsgierig en wil graag van te voren al weten wat er mis is mocht de dealer weer met een onzinverhaal aankomen

EdK

Forumguru
Tsja maar met welk onzin verhaal hij ook komt , je staat er wel naar te luisteren en kunt er derhalve op reageren.
En kijk , met één vraag aan je dealer bij aankomst en wel " is het normaal dat er water binnen in de wagen hoort te staan ??? "
Is zijn antwoord voor 99% zeker neen.... wel dan kun je hierop te zeggen, "dan heeft je monteur wat te doen want het stroomt naar binnen...., enne wel garantie verhaaltje toch beste dealer !!

CDK

Forumguru
Ok dan is het geen afwateringskanaaltje van je dakraam. Dan misschien toch eens in de paravan bak kijken of daar niets verstopt zit?

Joske

Forumguru
zitten al de rubbers er nog wel aan?
het is toch zeker water, geen geur van ruitensproeiervloeistof?

Hmmm ben dus niet de enige met water in de achterklep. Idd als je de klep opent/sluit hoor je het water stromen. Ik zit veel in het buitenland, in Lyon wist een dealer mij te vertellen dat de ruit opnieuw vastgezet (lees kitten) moet worden. Helaas had hij geen tijd in de 8 weken dat ik daar eb gezeten. Rij dus nu met een stuk zwarte ducktape op de ruit om de opening tussen spoiler/remlicht en ruit af te dichten. Het werkt, als ik half september weer in NL ben maar eens langs de dealer ............

3e remlicht is niet afgeplakt, sinds de ducktape op de ruit geen lekkage meer ....... lekkage zit dus tussen aansluiting ruit/achterklep. Afspraak met de dealer staat voor eind September gepland.

heusinkveldb

Forumguru
Mijn lekkage is opgelost. Heb het toch maar zelf onderzocht (Had het ook zelf veroorzaakt bleek achteraf :jaja:)
Wat was nou het probleem, nou enige tijd geleden heb ik zelf een trekhaak gemonteerd. In de handleiding staat dat je de bumperbalk moet verwijderen, hiervoor in de plaats komt natuurlijk de trekhaak. De bumperbalk kan je weggooien staat in de handleiding, die heb je niet meer nodig. (heb hem wel bewaard natuurlijk) De bouten die gebruikt worden om de balk vast te zetten heb je dan ook niet meer nodig omdat de trekhaak met andere bouten en op een andere plek vastgezet wordt.

Ik heb verder dus ook niet op de gaten gelet waar de bouten uit komen. Nu blijkt dus dat de bovenste 2 gaten in je kofferbak uitkomen en door en door zijn. Ofwel een open verbinding met je kofferbak. Bij regen loopt het water dus netjes achter je bumper langs en zo door de gaten naar binnen. Ik heb de oude bouten er dus weer ingedraaid en afgekit. Nu is het weer droog. De onderste gaten komen niet in de kofferbak uit. Dit geldt zowel voor de linker als de rechter zijde!

Mocht iemand dus ooit zelf een trekhaak gaan monteren of deze heeft laten monteren en last heeft van water in z'n kofferbak, dan weet je waar je het zoeken moet :)

nog even een plaatje voor de duidelijkheid:
Lekkage.jpg

micky

Forumguru
Al doende leert men ;) dus nooit iets verwijderen en gaten openlaten :) mooi dat het opgelost is!!

heusinkveldb

Forumguru
Zeker, al doende leert men. Alleen hadden ze het van mij wel duidelijk in de handleiding mogen zetten dat je de gaten weer moet afdichten, op wat voor een manier dan ook.

heusinkveldb

Forumguru
Je hoeft voor het terugplaatsen van de bouten niet de bumper te demonteren. Je kan er gewoon vanaf onderen bij. Heb wel even links en rechts de zwarte bodemplaat verwijderd. Deze zit maar met een paar schroefjes vast.

micky

Forumguru
Zeker, al doende leert men. Alleen hadden ze het van mij wel duidelijk in de handleiding mogen zetten dat je de gaten weer moet afdichten, op wat voor een manier dan ook.
Serieus? ik ben meer van, als je er geen verstand van hebt dan laat je het doen door iemand die dat wel heeft, een handleiding is nog altijd voor iemand die weet wat hij doet (ik wilde niet bot zijn, maar als je niet weet dat je dit soort gaten gewoon moet dichten, moet je jezelf afvragen of deze aanpassing handig is om zelf te doen), een trekhaak monteren brengt verantwoordelijkheden met zich mee, net als werken aan remmen en veel andere reparaties/verbeteringen/onderhoud.... heb je wel een moment sleutel gebruikt met het monteren van de trekhaak??

EdK

Forumguru
wel beetje erg kort door de bocht deze reactie...... ( oja wil ook niet bot overkomen hoor )

Bovenaan Onderaan