Lekkage achterklep combi

Desperado

Forumguru
Lekkage via derde remlicht (om maar even weer ontopic te komen) is een bekend probleem. Peugeot 107 heeft er bijna standaard last van. Ik weet niet hoe die afdichting bij Skoda is, maar zou me niks verbazen als dat het is.

Gieliovd

Forumguru
Auto weer opgehaald vandaag, bekleding is eraf geweest, brandslang erop gehad, wasstraat.. geen lekkage gevonden.

Geen lekkage, geen probleem. Ik zal er dus mee moeten leven. Die dopjes, die waren niet voor lekwater maar moesten gesloten zijn.

Joske

Forumguru
Hoe kan je nu leren leven met water in je kofferklep?! Sorry hoor, voor mij was dit een no go.. :stop:

Desperado

Forumguru
Waterlekkage is niet altijd makkelijk te vinden. Ik heb het meermaals meegemaakt dat we met waterslangen enzo hebben staan spuiten met een monteur in de kofferbak of op andere plekken in de auto en dat er niks gebeurde.
Vaak is het ook éénmalige lekkage en gebeurt het nooit meer.

Ronnie

Forumguru
Misschien een beetje een bombastische maatregel: aan weerskanten van de klep een 3 mm. gaatje boren....
Natuurlijk wel meteen met een primer of antiroestmiddel behandelen. Je bent het euvel dan wel kwijt....
Ik doe het ook wel eens met volgelopen achterlichten enz. (je krijgt dan een opmerking in de trant van: "d'r zitten goudvissen in m'n achterlicht")

Gieliovd

Forumguru
Klopt, had ik ook bedacht mochten ze er niet uit komen en het blijft. Boor ik op het laagste punt een gaatje en dan ben ik er ook vanaf.

Hmmm ben dus niet de enige met water in de achterklep. Idd als je de klep opent/sluit hoor je het water stromen. Ik zit veel in het buitenland, in Lyon wist een dealer mij te vertellen dat de ruit opnieuw vastgezet (lees kitten) moet worden. Helaas had hij geen tijd in de 8 weken dat ik daar eb gezeten. Rij dus nu met een stuk zwarte ducktape op de ruit om de opening tussen spoiler/remlicht en ruit af te dichten. Het werkt, als ik half september weer in NL ben maar eens langs de dealer ............

heusinkveldb

Forumguru
Na mijn terugkomst van vakantie en een grondige schoonmaak van mijn bolide, kwam ik helaas ook tot de conclusie dat mijn kofferbakmat nat was. Aan de bestuurderskant achter komt het water volgens mij onder de bekleding ter hoogte van de opbergruimte of / Canton speaker heen. Zijn er meer met deze ervaring of is er al iemand mee bij de dealer geweest waarbij het is opgelost?

RPeter

Senior Member
Wel ik zou er in ieder geval niet mee kunnen lachen :nono:
Het feit dat de nieuwste modellen (octavia) nog steeds water in de dorpels hebben staan, na een regenbui, vind ik er al over.
En voor diegenen die het probleem niet kennen, het zijn geen druppels maar minstens 50ml.
Ben benieuwd wat dat wordt tijdens de winter met smeltwater en nachtvorst.

Joske

Forumguru
Het feit dat de nieuwste modellen (octavia) nog steeds water in de dorpels hebben staan, na een regenbui, vind ik er al over.
hoe parkeer jij je auto?
beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb ondervonden (ik heb een oprit met zeer lichte helling) dat als ik deze met de neus "omhoog" zet ik geen water op mijn dorpels heb. Zet ik deze met de neus richting straat, dus "omlaag", heb ik wél water op mijn dorpels.. Geef het maar mee :)

RPeter

Senior Member
hoe parkeer jij je auto?
beetje vreemde vraag misschien, maar ik heb ondervonden (ik heb een oprit met zeer lichte helling) dat als ik deze met de neus "omhoog" zet ik geen water op mijn dorpels heb. Zet ik deze met de neus richting straat, dus "omlaag", heb ik wél water op mijn dorpels.. Geef het maar mee :)

Wel we gaan dat eens testen :jaja:, regendagen vinden is niet moeilijk. De neus staat inderdaad altijd wat naar beneden.
Een permanente oplossing is het wel niet want ik parkeer niet graag met de kont naar voren ;)

heusinkveldb

Forumguru
met de hogedrukreiniger aan de slag geweest? ieker:
Nee niet eens. Heb ik overigens niet eens. Nee gewoon regenwater geweest. Heeft in Frankrijk 2 nachten behoorlijk geregend, daar is uw nat van geworden denk ik. Dat zag ik dus thuis. Daarna thuis alles schoon gemaakt en laten drogen. De volgende dag de auto gewassen en kwam er weer water in.

Joske

Forumguru
is er destijds "gespeeld" met de afstelling van de achterklep? (ivm bonken of druk in de cabine)?

Bovenaan Onderaan