Lekkkage panoramadak oplossing ???
Vorige week vrijdag mijn superb opgehaald, niets gehoord van de dealer zelf maar gebeld en ja hoor ik kom hem ophalen. Rubbers vervangen, afvoer was inderdaad stuk :super:, dak opnieuw afgesteld, en de bekleding is gereinigd.
Wat zegt u,,, ja de bekleding is gereinigd. Vervangen mag niet van de importeur. Ik zal u mijn reactie besparen, maar is te vatten onder het motto grote teleurstelling. Je wilt nu een keer klaar zijn met deze klacht.
Bj het ophalen trof ik toevalligerwijs de 1 van de eigenaren van RIjnwoud. Kan iet anders zeggen dan een byzonder plezierig gesprek gehad. Ik begrijp nu in iedergeval beter de relatie tussen de importeur en de dealer. In het kort geld waarmee de garantie betaald wordt is in handen van de importeur. Die bepaald welke werkzaamheden wel en niet uitgevoerd mogen worden. De insteek is vooral beperking van de financieele consequenties van garantie claims. Dus een probleem dat een grote financieele impact heeft zal stap voor stap opgelost moeten worden. Dus een probleem van een dak zal eerst toestemming krijgen voor een kleine reparatie, dan een iets grotere bij aanhoudende klachten. Dat betekend wel dat er dus echt iets aan de hand is je een heel circus door moet voor dat je de finale oplossing te pakken hebt. Met in dat traject veel gevaar op frustratie bij klant en dealer. Denk dat het ontwer van dit systeem niet in het voordeel werkt van de klant en vaak ook nie van de dealer. Hoe anders het beter in geregeld kan worden weet ik ook niet. (onafhankelijke derde ?)
De lucht in mijn auto is van pure rottings/schimmel lucht geworden van Frisheid uit een spuitbus met de eerder beschreven geurcombinatie. Yeg:icon_smile_dead::icon_smile_dead:
Dat heb ik niet geaccepteerd, er is nu een nieuwe clam richting importeur fabrikant gegaan, met als resultaat dat de bekleding inderdaad vervangen gaat worden !!!! :winkie:
Helaas de boel in back order dus zal nog wel even duren maar er is beweging en dus hoop! Het rubber het dak ziet er goed uit, het is nu droog ik zie geen water naar binnen komen tot nu toe dus,,, goede hoop da he toch goed gaa worden. Conclusie tot nu toe,
Het systeem van garantie bepaling moet herzien worden.
De aanhouder wint (hoop ik)
Probeer de relatie met de dealer zolang als mogelijk goed te houden.
Toegegeven door dealer er is een probleem met het panoramadak, en dat is niet alleen met de superb. Dus heb je een dak, controlee regelmatig de staat van de rubbers en controleer op vocht !