Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

leon-cupra

Forumguru
Of een nieuwe wagen vuil toe komt , maakt mij eigenlijk niet echt uit. Als ik een maand de wagen niet was, wordt hij ook vuil. Waar ik eerder om verbaasd was dat de wagen heel matig (eigenlijk helemaal niet) beschermd was tijdens transport.

Wagen staat nog steeds vuiler te worden op de parking. Terug van de ombouw. Wachten op de nieuwe papieren van ombouw. Ging gisteren worden , is ondertussen maandag … ophalen is voorzien voor volgende week donderdag. Fingers crossed.

Rallye

Forumguru
Ik kom regelmatig autotransporten tegen. Dan zijn met name de meeste auto’s wel afgedekt op dak en motorkap. Audi’s en Porsches zijn helemaal ingepakt…..

leon-cupra

Forumguru
Ben zelf ook wel benieuwd … uit de testrit kon ik wel enorm de precisie van het sturen enorm appreciëren. Hoe de wagen perfect reageert op de bewegingen van het stuur … is wat anders dan in de Tesla. :pardon:

De enorm grip door de xdrive is ook wel iets wat een enorme troef is bij de M3. Wil je het speels, zet je hem gewoon in RWD.

En de sfeer en zithouding in de M, dat is toch ook wel enorm fijn. Vind je in weinig merken terug.

Enigste wat ik enorm vrees is dat ik gefrustreerd ga zijn na een jaar dat je quasi niet het potentieel kan benutten van zo een M (net zoals bij een M2). Dat je het volle potentieel niet kan benutten is logisch want mijn kunnen rijkt ook niet zo ver maar (ook tijdens de testrit gemerkt) , met 530pk en de minste duw op het pedaal zit je op “rijbewijs”-kwijt snelheid.

Maar we zullen zien de komende weken. Gaat toch eerst een inrijperiode worden vooraleer je echt tot de limiter mag gaan.

Ook wel eens benieuwd naar de reacties van de “omgeving”. Met de M2 was dat niet echt positief. Hoop op wat meer duimpjes omhoog dan “dwaze gek” gebaren.

PizzaPieter

Donateur
Ik kom regelmatig autotransporten tegen. Dan zijn met name de meeste auto’s wel afgedekt op dak en motorkap. Audi’s en Porsches zijn helemaal ingepakt…..
Na een ongelukje in Frankrijk kwam mijn Seat smeriger terug dan hij óóit geweest is.
Zoals deze dikke M3. Maand weggeweest en niet eens zelfs hoeven rijden en smeriger dan smerig. Echt schrikken gewoon

leon-cupra

Forumguru
Idd @sitechris , hoop vrijdag geen enkele beschadiging of krasje tegen te komen … dat zou een heel stuk de pret bederven. Alles wat ervoor gebeurd is , tja , maakt weinig uit. Een vuile auto kan gewassen worden.

Proces verloopt tot nu toe ook niet echt heel vlot maja is puur aan de verkoper toe te wijden. Is heel behulpzaam maar belooft veel te veel zaken veel te tekort bij. Zou als verkoper met meer dan 25j ervaring toch beter moeten weten, maar ach , ken de processen zelf al lang genoeg om te weten dat het allemaal zo snel niet kon, dus mijn verwachtingen waren sowieso al wat bijgesteld.

Bovenaan Onderaan