Leon-cupra's BMW M3 touring aka "der Transporter"

EdK

Forumguru
De biefstuk ervan was heerlijk hoor....
De rest naar de voedselbank gebracht....
En velletje verkocht aan BMW voor een wagen van een Belg... :koffie:

leon-cupra

Forumguru
heb idd dik mogen betalen voor dat velletje … stugge verkoper hadden ze mij gezegd … :arghh:

Heb daarnet al 40km heerlijk gezeten op dat velletje. Moest ze nog eens volledig op mijn maat afstellen maar zelfs met een klein beetje afstellen van de stoel , zit die M-stoel echt geweldig. Was bij ook al opgevallen tijdens de testrit. Dit is een stoel waar je uren aan 1 stuk zonder een pijntje kan vertoeven.

En daarnet toch nog eens gaan piepen in de garage … kan het niet laten :deuk:
IMG_4600.jpeg

EdK

Forumguru
Lees het al, jij slaapt vannacht in de beemer......
Maar ehhhh die garage mag je wel ff opruimen voor er straks een fiets tegen die Beemer dondert ...

leon-cupra

Forumguru
Lees het al, jij slaapt vannacht in de beemer......
Ik beken :D Alleen zal nog niet voor nanacht zijn. Achterbank ligt nog in de koffer. zondag eens veilig inpakken en bij schoonmoeder op zolder leggen en dan kan ik een matras in de beemer leggen :deuk:

Ach, moet in alle eerlijkheid zeggen dat het al even geleden was dat ik zooooo enthousiast was over een wagen.
Maar ehhhh die garage mag je wel ff opruimen voor er straks een fiets tegen die Beemer dondert ...
Garage is grotendeels opgeruimd. Vorig weekend nog een hele kastenwand gezet. Fietsen staan “redelijk” veilig voor de M. Nog plaats genoeg op te passeren.
Moet juist nog wel even iets vinden voor die dozen op de vloer. Die gasveren zijn te groot en te zwaar voor de kast. Binnenkort eens zien om aan de andere kant van de garage een rek te zetten waar mijn gasveren opgeborgen kunnen worden want madam is het al twee jaar beu dat ze in de slaapkamer staan :arghh:

IMG_4602.jpeg

leon-cupra

Forumguru
vandaag ook een 100 tal km gaan rijden met de M3. Ritje met de madam als bestuurder ... zat heel op mijn gemak tot dat ene moment ... had de M3 welgeteld 3 dagen kunnen bezitten. Ze had de breedte van de M3 verkeerd ingeschat en reed schuins over een verhoogje aan de lichten. Gelukkig een afgeschuinde kant zodat ze er eigenlijk over reed en dat de M3 ook niet belachelijk laag is. Had dat een rechte hoek geweest .... dan had er niet veel overgebleven van de linkerkant van de M3 ... close call voor een hartaanval ... onmiddellijk gestopt, check van de wagen en gelukkig niets beschadigd. Zal de laatste keer zijn dat ze achter het stuur van de M3 zit ........... onlangs nog eens meegereden me haar waarbij ik 10 keer heb moeten zeggen 'opgelet' en dan mag je niet zeggen dat ze gewoonweg een barslechte bestuurdster is. :pieker: Hoop dat de kids ooit beter zullen rijden dan haar.

Stuur dan maar overgenomen, 10 tal minuutjes de bandendruk in de gaten gehouden, maar niets aan de hand. Daarna nog een heel stuk gereden over verschillende soorten wegen. Wat autostrade genomen, wat grotere verbindingswegen, wat binnenwegen , ... is zo een zotte wagen. Paar keer een streepje gas gegeven .. in een wip en en keer zit je aan 170. Zonder enige moeite. Merendeel van de kilometers mij wel gehouden aan de regels. Is ook wel een zalige wagen om te cruizen. Alles gaat dan op zijn gemakje. Roffeltje van de 6 cilinder op de achtergrond. Automaat dat zijn werk doet. Luxe-sfeertje van het interieur. Stoelen die als gegoten zitten ... enige kleine spelbreker is de ophanging. Die is voor dergelijke ritten wel net iets te hard. Zolang je goede banen hebt, voel je geen enkel verschil met een andere wagen, maar als het beetje een mindere baan is, dan voel je wel de korte schokjes. Nu, is een M. Je koopt geen Citroen. Is wel al 100 keer beter dan bij mijn M2. die was been-been hard.

leon-cupra

Forumguru
Blijft een prachtige wagen.
Idd. Eentje waar je om de 5 minuten voor naar buiten gaat zien en waarvan je partner, die geen liefhebber is, telkens zeg 'stel je niet aan' :deuk::deuk:
Is zo’n blikken doos voor de sleutel nog nodig? Er zit toch een bewegingssensor in de sleutel?
heb dat opgezocht en er zit een bewegingssensor op die de sleutel na 120sec uitschakelt, maar heb dit ook eens aan de persoon gevraagd die de wagen afleverde en die zei van 'we weten niet hoe ze het doen, maar ze omzeilen zelfs dat systeem om de wagen zonder sleutel mee te pakken'. Kennis zegt dat ze jou volgen en op een parking of dergelijke, op het moment dat jij de wagen sluit of opent, dat ze het signaal opvangen en de code dupliceren. Maar mijn inziens klopt dit ook niet, want ik dacht dat de sleutel en wagen continue nieuwe codes genereert. Dus tja, heb een BMW-blikken doos, daar zal de sleutel in gelegd worden wanneer de wagen op de oprit blijft staan. S nachts slaapt hem sowieso altijd binnen.

Bovenaan Onderaan