turboturbo
Forumguru
Netjes hoor!
Had als ruil auto een vrij nieuwe O3 mee, toch ook een fijne wagen hoor, net iets steviger allemaal
Je zou bijna vergeten dat je zelf de chauffeur bentDaarnaast geen ACC is even link als je de normale CC aan hebt staan !!
@Level42 Ik ben benieuwd of de Passat zonnekleppen ook in een O3 passen. Heb je toevallig de bestelnummers nog? En wat kosten ze jou destijds?
Niet echt hoor. Sturen moet ik sowieso nog zelf...geen lane assist of zo.... Het is een mooi hulpmiddel maar blijf zelf altijd bij de les....Je zou bijna vergeten dat je zelf de chauffeur bent
Ik zou deze stekkers nooit gebruiken in mijn auto. Ik zou ze veel liever solderen en dan met krimpkous sealen. Die blokjes zijn mij te storing-gevoelig!Omdat ik toch lekker met de voetenverlichting achterin bezig ( http://www.skodaforum.nl/forum/i/project-led.27469/page-22#post-633720 ) was meteen even de USB aansluiting afgemaakt....tenminste...hij werkt nu maar ik ben nog niet helemaal tevreden hoe het in het bakje eruit ziet en zit, dus dat volgt later nog....
Maar hier zie je in ieder geval hoe ik het bedraad heb. Ik heb de aansluiting dus parallel over de aanstekeraansluiting voor de achterpassagiers gezet. Voordeel is dat deze continu 12V voert en een fatsoenlijke hoeveelheid stroom kan leveren.
Omdat de draden hier dus relatief dik zijn heb ik niet gesoldeerd maar voor van die handige "aftap" klemmetjes gekozen. Die zijn precies voor dit soort klusjes bedoeld, je wilt iets parallels aansluiten op bestaande bedrading zonder de originele bekabeling door te hoeven knippen.
Je plaats de nieuwe draad in de houder, de andere kant van het klemmetje plaats je over de bestaande draad en dan perst je met een tang voorzichtig (en zo recht mogelijk !) het metalen mespatroon naar beneden. Deze snijdt door de isolatie en maakt contact met de bestaande (en nieuwe) aders en klaar is je verbinding !. Nog even het isolatie "dakje" er op klikken en klaar.