De verf die ik heb gebruikt is speciale verf voor dit soort toepassingen, SEM classic voor vinyl en leer.
Heb het hier gekocht:
http://www.carcosmetics.com/nl/diverse-producten/sem-color-coat/classic-coat/page2.html
De kleur zilver gray kwam het dichtst bij de kleur van de originele zonnekleppen.
Niet een koopje bijna 20 euro voor een bus maar het geld waard !
Had er eerlijk gezegd niet zulke hoge verwachtingen van, had wel wat filmpjes op YouTube bekeken maar toch....lijkt vaak makkelijker en beter op zo'n filmpje dan in werkelijkheid.
Maar het is kwaliteitsspul.... Nu heb ik best al veel dingen gespoten met spuitbussen dus redelijk wat ervaring, maar nog nooit vinyl. Maar ook hier geldt hetzelfde als bij al dit soort klusjes : veel dunne laagjes
Overigens, al die schoonmaak en "prep" middeltjes heb ik niet gebruikt. Verkoper zij als het niet al te vies is je ook gewoon een andere ontvetten kunt gebruikten die niet schadelijk is voor vinyl. De zonnekleppen die ik had ontvangen waren eigenlijk heel netjes dus ik heb wat glassex op een vezeldoekje gespoten en daarmee de boel nog een beetje opgefrist.
Verf hecht super goed aan het vinyl, wat minder op hardere kunststof zoals de stangen, de kapjes en de rand en het afdekklepje van de spiegels.
Bijkomend voordeel is dat die oerlelijke airbag waarschuwingssticker niet meer zichtbaar is (nouja...de contouren nog wel.....maar goed. Had gelezen dat die krengen erop "gestreken" zijn en vrijwel niet los te krijgen zonder schade....dus er gewoon overheen gespoten.
Deze verf houdt de originele structuur van het vinyl perfect in stand en blijft dus flexibel (anders kun je er geen zittingen mee spuiten !!!) Als het verder slijtvast genoeg is om op zit vlakken te gebruiken moet het wel behoorlijk lang meegaan op de kleppen
Enige waar ik een beetje over bezorg ben is of het goed blijft zitten op de stangen (die natuurlijk gaan schuiven) en de spiegelklepjes.....
Daarom eerst maar eens goed volledig laten drogen en dan van de week even langs de dealer of ze me kunnen vertellen hoe ik die dingen omzet