Level 42's S3

Level42

Forumguru
Zo.....S3 is weer een dagje terug geweest naar de dealer i.v.m. dat hij naar rechts (en later naar links) trok.
Ze moeten vanwege de garantie een heel protocol aflopen voordat ie uitgelijnd mag worden en je raadt het al....aan het eind moest ie toch uitgelijnd worden....maarrrrrr nu komt het mooie: daarna vonden ze dat ie NOG niet goed spoorde en het was ze opgevallen dat er Conti's onder zaten terwijl volgens hun de S3's bijna altijd op Pirelli's worden geleverd. Dus hebben ze besloten 4 gloedjenieuwe Pirelli's eronder te zetten en voor zover zij het konden waarnemen was het euvel nu verholpen.....moet zeggen dat ik inderdaad vond dat ie veel beter spoorde tijdens het korte ritje naar huis maar zoiets weet je pas echt zeker na een behoorlijke rit. Bijkomend voordeel: de lichte trilling die ik in de auto voelde is ook meteen verdwenen.

Netjes opgelost door de dealer vind ik !

Dus....ook al lijkt je probleem nog zo klein, wees kritisch, ik heb het gevoel dat ik nu pas echt ga genieten ;) ;) ;)

Canon-Eye

Forumguru
Toch wel vreemd dat een auto zó kieskeurig is wat betreft bandenmerk.
Stel dat de voorkeur van de auto niet overeenkomt met die van de bestuurder - ik noem maar iets: je wilt bv. over op Michelin CrossClimates - hoe gaan ze dat dan oplossen?

Persoonlijk zou ik geneigd zijn, te denken dat die auto uiteindelijk niks te willen heeft.
Hij moet het gewoon goed doen met alle kwaliteitsbanden en verder niet zeuren...

Level42

Forumguru
Tja....ben het met je eens, maar wellicht was er iets met dit specifieke setje ?....geen idee.

Weet ook niet wat het bandenbeleid van mijn LM is maar ik weet nu al dat dat gewoon bij de dealer mag (yeaaahhh !!!) dus dat biedt hoop ;)

Level42

Forumguru
Passat zonnekleppen zijn binnen. Zien er keurig uit. Ze zijn (zoals verwacht) een tikje lichter van kleur maar het is niet storend. Zal morgen bij daglicht wat foto's maken.

Ik ben wel benieuwd hoe lastig het wordt om die dingen te vervangen....maak me met name een beetje zorgen over het snoertje en stekkertje.

Level42

Forumguru
Zo gisteren weer even in iets heel anders gereden....
Geen ACC, airco, automatische handrem.....Nee zelfs geen stuur of rembekrachriging......maar rijden is minstens net zo leuk als met de S3

Bijlagen

• 20160429_205255-1280x720.jpg
    20160429_205255-1280x720.jpg
    157,3 KB · Weergaven: 73

Level42

Forumguru
Nou de zonekleppen kleurverschil test: Als je zo naast elkaar houdt valt het best op....maar ik denk dat als ze eenmaal zitten het wel mee valt.

Bijlagen

• 20160430_153922-1280x720.jpg
    20160430_153922-1280x720.jpg
    129 KB · Weergaven: 127
  • 20160430_153936-1024x1820.jpg
    20160430_153936-1024x1820.jpg
    257 KB · Weergaven: 116

Cordoba

Forumguru
Bij uitschuiven van de zonneklep, dacht ik dat de klep groter zou worden, maar wat je in feite doet is de zonneklep verschuiven.

Zo gisteren weer even in iets heel anders gereden....
Geen ACC, airco, automatische handrem.....Nee zelfs geen stuur of rembekrachriging......maar rijden is minstens net zo leuk als met de S3

En wat zie ik op de foto: een stuur :pieker: Ik neem aan dat je in je tekst een essentieel koppelingsstreepje bent vergeten, en dat er dus eigenlijk had moeten staan: "geen stuur- of rembekrachtiging".

Wat de banden betreft: was je vorige bandensetje soms gecupt? Dat zou het lawaai/trillen verklaren, en ook waarom ze direct vervangen zijn door een ander merk/serie band.

Level42

Forumguru
Bij uitschuiven van de zonneklep, dacht ik dat de klep groter zou worden, maar wat je in feite doet is de zonneklep verschuiven.

En wat zie ik op de foto: een stuur :pieker: Ik neem aan dat je in je tekst een essentieel koppelingsstreepje bent vergeten, en dat er dus eigenlijk had moeten staan: "geen stuur- of rembekrachtiging".

Wat de banden betreft: was je vorige bandensetje soms gecupt? Dat zou het lawaai/trillen verklaren, en ook waarom ze direct vervangen zijn door een ander merk/serie band.

Uitschuiven....verschuiven.....het resultaat is hetzelfde.

Aleen een stuur? FF iets verder kijken dan....en inderdaad hij heeft geen stuurbekrachtiging EN geen rembekrachtiging.......

Bijlagen

• 20160429_202358-1200x2133.jpg
    20160429_202358-1200x2133.jpg
    538,9 KB · Weergaven: 57

Tuulster

Forumguru
Nou de zonekleppen kleurverschil test: Als je zo naast elkaar houdt valt het best op....maar ik denk dat als ze eenmaal zitten het wel mee valt.
Hmmmmm, kleur verschil zou voor mij veel te groot zijn om te compenseren voor het voordeel van het, een klein stukje, kunnen verschuiven van de klep......:nono:

Level42

Forumguru
Kan ik me voorstellen. Dat zonneklep verhaal is een tik van mij. Al jaren erger ik me er groen en geel aan dat als de zon opzij staat de gedraaide zonneklep voor mij geen zin heeft en alsnog in m'n. ......gezicht schijnt.....heb met bubbelenveloppen en van alles geprobeerd die krengen langer te maken....komt bij dat ik nogal overgevoelig voor te veel licht ben, rij al heel snel met een zonnebril op als andere mensen dat nog lang niet doen.

In ieder geval heb ik me al die jaren afgevraagd waarom de autofabrikanten er niets aan deden dus ........was ik erg blij verrast toen ik die dingen in de Passat zag.

Kleurverschil....Je gaat toch niet de hele dag naar die dingen zitten kijken? :)

Maar ik geef toe dat het mooier zou zijn als ze echt hetzelfde zouden zijn. Zou ik ze misschien kunnen spuiten? ;););)

Of toch alleen mechanisme.....maar beetje risky...denk dat ik de bekleding aan de bovenkant moet open snijden om er bij te kunnen en.....krijg je dat weer netjes dicht ?...als ik nou kon experimenteren met een ech't sloop exemplaar......

Level42

Forumguru
Intussen maar even een VCDS verlanglijstje opgesteld.....mis ik nog iets ?
  • mistlampen op LED (Eventueel richtingaanwijzers/achteruitrijlampen ook indien nodig/mogelijk)
  • Spiegel(s?) omlaag kantelen bij parkeren
  • tear wipe activeren (Waarom is dat er eigenlijk ooit uitgehaald ? Mijn tweede O2 had dit, de laatste (facelift) niet !!)
  • achterlichten bij DRL aan (klokken ook verlicht)
  • Start/stop standaard uit (wel inschakelbaar (kan dat of is het dan echt niet meer in te schakelen met de drukknop ?)
  • Video activeren (video vanaf SD kaart ? heb geen CD/DVD loopwerk meer helaas....)
  • 4x comfort knipperen
  • weergave ventilator sterkte bij Auto stand
  • rainclosing
Optioneel:
  • bandenspanningcontrole (dat zit er toch zeker standaard op ?)
  • lane assist activeren ? (camera nodig....denk niet dat ik die heb)
  • Xenon “tegenligger beveiliging” (camera nodig....denk niet dat ik die heb)

Level42

Forumguru
Gisteren de nieuwe mist/corner LEDs ontvangen. Dit keer e wel heel weten te plaatsen, ik vraag me nog steeds af wat ik met die ene vorige keer fout heb gedaan want het kan bijna niet mis gaan, maar goed. Ziet er prachtig uit maar ik heb keurig foutmeldingen op beide mistlampen, zoals verwacht. Binnenkort een vriendelijk forum lid in omgeving Rotterdam maar eens vragen de VCDS aan te passen :)

paultie

Forumguru
@Level42 ik zou even naar @Antera gaan in Breda.

Als je de verkeersborden herkenning hebt kun je daar nu tevens lane assist bij zetten op je lijstje :D

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bovenaan Onderaan