Levertijd New Octavia 16 TDI

Mick

Actief lid
Vandaag weer eens bij de dealer geweest, aangezien mijn bruikleen Golf onderhoud moest hebben. Maar weer eens naar de produktieweek gevraagd. En laat het nou ..... voorlopig week 20 zijn.
Dan ben ik 8 maanden verder, en als hij dan binnenkomt/afgeleverd wordt, dan zijn het alweer 9 maanden. En dan moet er niet iets tussen komen.
Eerst zij men tegen mij dat hij week 13 in productie zou gaan, maar dat was de wagen mijn mijn collega. Ze hadden de wagen door elkaar gehaald.
En maar weer wachten dus.
In bestelling: Elegance BL combi 1.6Tdi DSG, met sunset in de kleur Black magic.
Besteld: eind september 2010

Auke

Lid
hoi mick,

nou dan krijgen we de auto in de zelfde week, over 4 jaar loopt mijn lease weer af ik ga mijn nieuwe skoda voor 2015 alvast bestellen.

succes

Mick

Actief lid
Hoi Auke,

Eerst maar eens zien of hij weer niet wordt vertraagd. Als hij nog later wordt geproduceerd, kom ik in de knoei met mijn vakantie.(heb de trekhaak nodig) De dealer weet hiervan, en gaat de productieweek in de gaten houden zegt ie.
Afwachten dan maar.
Jij ook succes

CharlesTucker

Forumguru
Hmm, nogal wat flinke verschillen hier, van 11 weken tot 8, 9 maanden. Dat wordt dus nog erg spannend of de planning van de dealer een beetje gaat werken. Besteld einde week 11, op de productieplanning in week 24, bij de dealer in week 26, bij mij in week 27. Het betreft een GreenTech Elegance, geen BL (dus ook geen navi) en geen DSG, volgens de dealer twee potentiele bottlenecks. In ieder geval, allemaal sterkte met wachten!

Nick2203

Forumguru
Ik lees hier echt bizarre levertijden en begrijp niet echt goed waarom Skoda daar niet op ingrijpt.

Kennelijk is er een enorme behoefte vanuit de markt om meer Octavia's te leveren.
Desondanks schroeven ze de productie niet op, en lijken ze hun eigen grootste concurrent te gaan worden.
Want zeg nou zelf ... 9 maanden wachten ... dan ga je toch naar alternatieven kijken? :confused:

trebor78

Nieuw lid
Vandaag weer eens bij de dealer geweest, aangezien mijn bruikleen Golf onderhoud moest hebben. Maar weer eens naar de produktieweek gevraagd. En laat het nou ..... voorlopig week 20 zijn.
Dan ben ik 8 maanden verder, en als hij dan binnenkomt/afgeleverd wordt, dan zijn het alweer 9 maanden. En dan moet er niet iets tussen komen.
Eerst zij men tegen mij dat hij week 13 in productie zou gaan, maar dat was de wagen mijn mijn collega. Ze hadden de wagen door elkaar gehaald.
En maar weer wachten dus.
In bestelling: Elegance BL combi 1.6Tdi DSG, met sunset in de kleur Black magic.
Besteld: eind september 2010

Volgens mij wordt er geklusterd op vergelijkbare auto's? Ik heb 1 oktober dezelfde auto besteld (behalve sunset) en productieweek is week 20.

Auke

Lid
vandaag weer kontakt gehad met dealer, nog maar 5 weken wachten, word in week 18 afgeleverd.pfffff heb jij ook al wat gehoord Mick?

Octavia Combi 1.6TDI DSG-7 Elegance Businessline

tha a

Senior Member
ik heb ook contact gehad. Mijne staat op ovi (ontvangen importeur) Deze week leveren bij dealer en dan afleveren maar! EINDELIJK!

Mick

Actief lid
vandaag weer kontakt gehad met dealer, nog maar 5 weken wachten, word in week 18 afgeleverd.pfffff heb jij ook al wat gehoord Mick?

Octavia Combi 1.6TDI DSG-7 Elegance Businessline

Dat klinkt goed Auke.

Ik heb niks meer vernomen, en heb weinig zin om elke week te gaan informeren. Wordt hij in week 18 echt afgeleverd, of gaat hij dan in produktie?
In je eerdere bericht melde je te verwachten dat hij ook inca week 20 in productie ging, net als die van mij.

Ik hoop voor je dat ze het niet weer veranderen.
Succes met de laatste loodjes.

@Tha a
Ben benieuwd wat je eerste bevindingen zullen zijn met je nieuwe wagen.

Recent heb ik ook nog contact gehad met de dealer. Direct na definitieve bestelling is als indicatieve aflevering week 14/15 genoemd. De dealer kon echter niet meer melden dan dat de auto nog niet geproduceerd was. Ook nog geen verwachte productiedatum dus. Het blijft voor mij de vraag wat een dealer nu allemaal wel en niet kan zien.

'k Ga er maar vanuit dat Skoda nog voldoende lak heeft voor mijn zwarte O2.....

Spector

Forumguru
Mijn Octavia Combi RS was eerst gepland geleverd te worden in half juni (besteld 25 februari) maar gaat nu week 14 al in productie. Misschien haalt hij het nog net voor Pasen.
Dit alles door problemen met onderdelen voor andere modellen waardoor die van mij naar voren kan worden getrokken in de planning, althans volgens de dealer.

Besteld eind januari 2011 (Octavia Greentech 1.6)
Verwachte levering einde mei 2011
Staat gepland om geproduceerd te worden week 21 ( 23-27mei)
Dus einde juni verwachte levering.

Oorzaak: Skoda heeft teveel auto's verkocht en kunnen niet meer volgen in de productie

Mick

Actief lid
Laat ik toch net gebeld zijn door Tigchelaar Oosterhout! Auto staat bij Pon en kan ik 13 april ophalen!

Dat is mooi Trebor78.
Ik heb dezelfde in bestelling staan, alleen nog sunset erop. Die van mij is eind september besteld. Als ik dit zo lees, mag ik er bijna vanuit gaan, dat mijn bestelde wagen toch ook snel gemaakt gaat worden.
Misschien toch ijdele hoop.

Bovenaan Onderaan