Levertijd New Octavia 16 TDI

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben heel benieuwd waar ik mee op vakantie ga, als ik dat allemaal zo lees zou dat nog wel eens het vliegtuig kunnen worden :(

Maar voorlopig blijf ik nog optimistisch en vertrouw op de dealer, die bij de bestelling beweerde dat de auto in week 27 geleverd zou kunnen worden.

Markboefje

Nieuw lid
Mijn (lease)auto (2.0 TDI H6 Elegance Business, Black Magic) is vorige week in bestelling genomen. De verwachte levertijd die nu geroepen is is 15 weken.

Nog even wachten dus :(

Mijn Octavia 1.4 TSI met DSG werd 4 februari besteld. Levering zou 10 to 12 weken zijn. Zojuist gebeld door de dealer met de mededeling dat de productiedatum "waarschijnlijk!!!!!!!!" eind mei zal zijn. Dat worden dus 18 weken en dan ie pas gemaakt :shocked:. Dat wordt dus nog heel veel weken wachten Grrrrrrrrr. Het probleem schijnt met name in productieachterstand van de DSG bak te zitten.

Grts
Math

Ja, ja. Daar heb je gelijk in, maar het is ook niet zo dat ik dit vaak doe, dus ik verheug me er toch op. Is toch niet zo gek?
Grts
Math

marreky

Nieuw lid
Vandaag gebeld door de dealer en ik mag hem 26 april ophalen! Auto is besteld half februari.
Gaat om een octavia elegance business line kleur anthracite grey met als extra een schuifkanteldak, mdi interface.
Valt mij al met al hartstikke mee als zo de verhalen hier lees af en toe
Nu nog 3,5 week wachten

trebor78

Nieuw lid
@hemi24: Ik wilde het even checken. Er zijn op dit forum wel foto's te vinden, maar ik heb ze op de weg nog niet gezien, vandaar.
Bedankt, wat mij betreft kunnen we weer on topic.

Rayo72

Nieuw lid
Levertijd 1.8 tsi

Ik heb deze week een O2 combi BL elegance 1.8 tsi besteld. Verlaagd met 17" Trifid velgen.....dealer gaf eerst aan 6 weken levertijd omdat er een overschot aan 1.8 motoren is....later gaf hij aan levertijd een maand of 3 a 4.
Zie op forum niemand die een 1.8 heeft besteld......kan iemand ervaring delen over de levertijd van deze auto?

Onlangs nog even contact gehad met de dealer. Gaf aan dat er nog steeds geen bevestigde productiedatum bekend is (besteld wk2). Er schijnt veel vraag te zijn naar het 1.6TDI blok.

Robbie146

Senior Member
Zojuist contact gehad met Leaseplan, ik was sceptsich want week 14 was zonder enige informatie begonnen........
Tot mijn verbazing wordt ik teruggebeld met de mededeling dat de O2 al op kenteken staat en dat de dealer morgen contact met me opneemt omdat de "persoon die er over gaat" er vandaag niet is :)

Eindelijk.......van 24 augustus (besteldatum volgens Leaseplan) tot 5 april is een hele ruk geweeest.

marreky

Nieuw lid
Cranberry,

ik heb zelf ook de 1.6tdi besteld, de business elegance met wat op opties, kleur anthracite grey
besteld half feb, levering 26 april.....
Bestelling is via skoda nieuwkoop gedaan in den bosch.
Raar dat jij nog niets weet....

CharlesTucker

Forumguru
Blijft merkwaardig allemaal, al die verschillende verhalen en levertijden. Zelf heb ik op 19 maart een 1.6TDi besteld, Elegance, geen BL, geen DSG, wel een paar opties, kleur arctic green. Productieweek wordt 24 (begin juni), levering bij de dealer in week 26, levering aan mij dan waarschijnlijk week 27. Dat is toch weer een maand langere wachttijd dan marreky, voor een toch redelijk vergelijkbare auto. En veel korter dan een aantal anderen. Ik heb geen idee of die productieweek "bevestigd" is, de verkoper was wel flink in zowel z'n agenda als z'n computer bezig, dus we hopen er maar het beste van.

Auke

Lid
TDI in combinatie met DSG is het probleem, maar ze zijn volop bezig om de achterstand in te halen, ze worden al mondjesmaat afgeleverd.

Door leasemij besteld op 20 maart:

O2 Combi Elegance 1.8TSI, handgeschakeld + 16" + sunset + vision

Leasemij zegt dat Pon als verwachte leverdatum begin augustus heeft opgegeven, ik hoop dat'ie datum nog een beetje naar voren wordt gehaald, anders moet ik nog met m'n huidige O2 op vakantie, dat zou jammer zijn.

Bovenaan Onderaan