Levertijd O2 1.2TSI Businessline Elegance

heavy

Actief lid
Ik lees hier dat sommige rijders een berichtje krijgen dat hun auto op de productielijn staat of dat hij op transport is. Krijg je daar standaard een bericht over van de dealer? Of moet je daar zelf naar informeren?

Van de dealer waar mijn auto is besteld hoor ik niets :eek:oo: zelf bellen als je meer wil weten was bij het motto

MichielOctavia

Actief lid
De dealer heeft vandaag beloofd ons zo goed mogelijk op de hoogte te houden. En we mogen ook bellen om te informeren naar de status.

O, wat kan wachten toch lang duren.....

RikLijkendijk

Nieuw lid
:super:
Gisteren m'n 1.2 TSI O2 Elegance opgehaald.
Begin maart besteld en gisteren geleverd (Inclusief leer inbouw achteraf!!!) :super:

Geweldige auto, en geweldige dealer (Skoda Hegeman in Arnhem!!)

Genieten!!!
:super:

mlaven

Lid
Mijn O2 1.2 TSI Elegance BusinessLine (6-handbak, kleur Storm Blue, MDI, Sunset, Stoelverwarming,) is tweede helft januari besteld. Half maart was ie al binnen! Echt supersnel!

Mag hem alleen nog niet rijden van de leasema.... eerst oude contract uitzitten tot eind mei............

mlaven

Lid
Nog effe wachten... Maar dan heb je wel wat!

'k rij nu nog in een Corsa 1.3 TurboDiesel met slecht gebalanceerde banden en doorgezeten stoelen (164000+ in 4 jaar!) :smirk: Zal straks een verademing zijn om in mijn nieuwe Octavia te rijden.

Klaasje

Forumguru
Die van mij komt ook deze week, maar ik moet van Leasemij wachten tot einde contract 20 juni
Dus nog 6 weken wachten. Auto staat stof te happen bij dealer

alki

Nieuw lid
Nog effe wachten... Maar dan heb je wel wat!

'k rij nu nog in een Corsa 1.3 TurboDiesel met slecht gebalanceerde banden en doorgezeten stoelen (164000+ in 4 jaar!) :smirk: Zal straks een verademing zijn om in mijn nieuwe Octavia te rijden.

Jij krijgt teminste een Storm Blue ;)

mlaven

Lid
Gelukkig wel!
Een collega van mij heeft ook, een paar weken later, zo'n Octavia besteld, maar kon hem niet meer in Storm Blue krijgen. En aangezien onze auto's blauw moeten zijn (kleur van het bedrijf) moet hij nu die uni-lak (pacific) blauw nemen. Vind ik persoonlijk niet erg mooi, die kleur.

Die metallic blauw ziet best chique uit! Zeker in combinatie met die zilveren dakreling en lichtmetalen velgen!

mlaven

Lid
...Dus nog 6 weken wachten. Auto staat stof te happen bij dealer

Ik weet precies hoe je je nu voelt!
Dat krijg je als ze levertijden afgeven die later veel korter blijken te zijn. Die van mij zou oorspronkelijk pas in medio mei geleverd moeten worden, maar hij was er al half maart.

Hebben ze jou auto ook gewoon in de showroom staan? Zodat iedereen er langsaf loopt en gaat zitten in 'jouw' nieuwe auto?!
'Mijn' auto heeft de dealer zelfs gebruikt tijdens de paasshow vorige week! Het was de enige Combi Elegance Businessline die ze hadden staan!

alki

Nieuw lid
Gelukkig wel!
Een collega van mij heeft ook, een paar weken later, zo'n Octavia besteld, maar kon hem niet meer in Storm Blue krijgen. En aangezien onze auto's blauw moeten zijn (kleur van het bedrijf) moet hij nu die uni-lak (pacific) blauw nemen. Vind ik persoonlijk niet erg mooi, die kleur.

Die metallic blauw ziet best chique uit! Zeker in combinatie met die zilveren dakreling en lichtmetalen velgen!

Wrijf het er maar in..
Ik hoop dat t meevalt, zag gister volgens mij ene rijden op de snelweg zag er niet al te lelijk uit

mlaven

Lid
Zoals ik al aangaf, ik persoonlijk vind die kleur minder. Maar smaken verschillen gelukkig!

Anders reden we allemaal in een Octavia Combi Storm Blue... :grin:

PS: Dit is volgens mij een voorbeeld van Pacific Blue:
-link verwijderd. Kleur klopte niet.-

Klaasje

Forumguru
Ik weet precies hoe je je nu voelt!
Dat krijg je als ze levertijden afgeven die later veel korter blijken te zijn. Die van mij zou oorspronkelijk pas in medio mei geleverd moeten worden, maar hij was er al half maart.

Hebben ze jou auto ook gewoon in de showroom staan? Zodat iedereen er langsaf loopt en gaat zitten in 'jouw' nieuwe auto?!
'Mijn' auto heeft de dealer zelfs gebruikt tijdens de paasshow vorige week! Het was de enige Combi Elegance Businessline die ze hadden staan!

Ik heb hem aangegeven dat ik hem niet in de showroom wil zien staan, maar gewoon in de centrale opslag. Die kleur is uit assortiment dus hoeft ook niemand meer te zien
Ik heb nu wat probleempjes met mijn huige octavia . Is 2 wk in garage geweest en men vind het probleem nog niet echt. Wellicht een reden om eerder in te leveren :-)
Men had een kabelbreuk gevonden, maar auto start nog altijd zeer slecht.
Ik wacht wel af wat men gaat beslissen

hemi24

Forumguru
Ik zag laatst een O2 in pacific blue bij licht bewolkt weer en ik moest toch echt even twee keer naar de mijn storm blue kijen om het verschil te zien.

Toegeven, bij mooi zonnig weer, is de storm blue toch de mooiere kleur, zeker als de auto mooi gewassen is!

nou, goed nieuws, woensdag de auto ophalen!!! toch 15 weken in totaal, maar het kan duidelijke veeeeel erger

maartenv84

Senior Member
Kijk, dat is goed nieuws. Die van mij staat voorlopig nog steeds op 15 september. Een versnelling in levertijd zou, volgens dealer, met ong. 1 maand bekend worden. Dus nog even tot begin juni wachten.

maartenv84

Senior Member
Ik heb vanwege de modeljaar verandering en de aanpassingen voor o.a. het Amundsen systeem. Komt er in het kort op neer op het volgende:

In plaats van aflevering in week 37 heb ik gehoord dat de bouw gepland is voor week 22...Een enorme stap dus. Dit klinkt heel erg goed.

Bovenaan Onderaan