Levertijd O2 1.2TSI Businessline Elegance

Ik heb vanwege de modeljaar verandering en de aanpassingen voor o.a. het Amundsen systeem. Komt er in het kort op neer op het volgende:

In plaats van aflevering in week 37 heb ik gehoord dat de bouw gepland is voor week 22...Een enorme stap dus. Dit klinkt heel erg goed.

Euh, die snap ik niet? Leg eens uit als je wilt?

maartenv84

Senior Member
eeeh ja, slecht verwoord...

In verband met aanpassingen vanwege het nieuwe modeljaar heb ik de dealer gevraagd wat de impact op mijn bestelde auto was. Als antwoord kwam:

Kan ik op dit moment niet zeggen. Je auto wordt in week 22 ipv week 34 geproduceerd en wij weten pas op het moment dat de auto hier staat welke software hij heeft.

Maar het goede nieuws is dus dat de aflevering met zo'n 12 weken naar voren kon. Na een telefoontje bleek dat dit te maken heeft met problemen bij o.a. de DSG's e.d. Daardoor kunnen ze de gaten in de productie invullen met auto's die ze al wel kunnen produceren :)

Vraag bij mijn bestelde versie is dus of hij met de nieuwe of oude navigatie software komt...

Klaasje

Forumguru
net afspraak gemaakt met de dealer. 1 juni wordt ie geleverd. besteld week5 en dus afgeleverd in week 22.
Al met al 17 weken

leon84

Nieuw lid
23 maart (week 12) is de order binnengekomen van de leasemaatschappij bij mijn dealer voor de Octavia Combi 1.2 TSI DSG Elegance Businessline (ABT tuning)
Kleur: Black Magic Mica
Interieur: Onyx

- ABT Tuning
- Sunset
- 17" Pallas
- MDI
- Bluetooth telefoonvoorbereiding

De verwachte levertijd staat op de site van de leasemaatschappij op 14 juli (week 28)

Zojuist een telefoontje gepleegd naar m'n dealer om eens te pollen hoe het er voor staat. Ik kreeg de verrassende mededeling dat m'n auto deze week (week 19) geproduceerd wordt en zo'n twee weken later binnen is bij de dealer.
Al met al verwacht ik nu begin juni, zo rond week 23 in m'n nieuwe Octavia rond te kunnen rijden. De levertijd is dan zo'n 11 weken geweest.

Mocht er nog wat veranderen aan deze verwachting laat ik het jullie weten.

Nou, de eerste km's zitten er op...heerlijke wagen kan niet anders zeggen. Helaas was ie enorm matig afgeleverd en gisteravond tot 21.30u aan het poetsen geweest, maar ziet er nu goed uit!!!

mlaven

Lid
Heb ik hem wellicht toch nog eerder :laugh: .... De mijne wordt uiterlijk 6 juni geleverd! Dat is de maandag van week 23!

Honcho

Nieuw lid
Besteld in week 5: Octavia 1.2TSI, elegance BL black + DSG + Sunset + 17"Pallas + bluetooth.
Mijn dealer heeft zojuist bevestigd dat de octavia in week 18 geproduceerd is en de 20e mei wordt afgeleverd (Week 20).
Aldus 15 weken levertijd.....

manutrash

Nieuw lid
Bestel week 4 1.2 TSI DSG Cappucino, Sunset, Stoelverwarming, reservewiel en BT verwachte leverdatum was 13 mei vandaag dus. Gisteren in een brief van de leasemaatschappij bevestigd gekregen dat het 10 juni wordt. Al met al flinke tijd. Ben inmiddels wel gewend geraakt aan het wachten.

rikjan

Lid
Mijn O2 1.2 TSI DSG7 Elegance BL is besteld mid maart, verwachte leverweek 28 (mid juli).
Vandaag werd ik gebeld: ik kan 'm volgende week vrijdag ophalen....het moet niet gekker worden.

Hmmm... morgen maar eens naar de dealer om na te vragen wanneer die van mij geleverd gaat worden.
Verwacht wordt dat ie eind juli geleverd wordt, maar nu ik zo veel leuke berichten lees toch maar ff checken :laugh:

Zoals in mijn vorige bericht gemeld ben ik vandaag ff bij de dealer geweest om na te vragen wanneer ik mijn nieuwe O2 kan verwachten.
Waarschijnlijk komt hij 4 weken eerder, hij is de laatste week van april besteld via leaseplan en wordt week 23 geproduceerd, 3 weken later is hij bij de dealer en een week later wordt hij afgeleverd.

Dat de levertijden zo afwijken van de planning (zowel in het voordeel of in het nadeel van sommigen) heeft te maken met de voorraad onderdelen uit Japan.
Parkeersensoren, navigatie onderdelen e.d hebben een vertraging opgelopen door de tsunamie ramp.
Daardoor kunnen bepaalde Skoda modellen niet compleet worden geproduceerd. Doordat bepaalde productielijnen dan minder te doen hebben worden deze opgevuld met andere modellen die daardoor ineens veel eerder geleverd kunnen worden.
Zo is het mij vanochtend uitgelegd door de dealer.

MichielOctavia

Actief lid
De door mij bestelde O2 EBL is voorlopig juist eerder ingepland dan verwacht, terwijl daar toch juist parkeersensoren, navigatie e.d. op zit. Dat strookt niet helemaal met het verhaal van jouw dealer. Het is moeiljk om er peil op te trekken.
Was eerst de DSG moeilijk leverbaar, toen de 1.2 en toen de diesels. Nu de elektronica....

Ik vind het allemaal prima, zolang ik mijn auto maar in week 25 kan ophalen!

heavy

Actief lid
Heb ik gedaan,..... maar wel erg kort antwoordt zonder uitleg of wat dan ook.
Was wel leuk geweest als men voor had gesteld "goh meneer zullen wij u op de hoogte houden over de levering van de auto"

Verder geen idee of het overal zo gaat, maar ik had wel meer verwacht.

En weer een tevreden klant erbij :ahum:
De tamtam van slechte reclame schijnt sneller te gaan dan die van goede reclame, zo blijkt...

Bovenaan Onderaan