Levertijd Octavia 3

Spiegeltje

Senior Member
Dan begint er vanzelf wat te piepen denk ik @Blackokkie2. Mocht ik dan niet tijdig meer kunnen remmen kan ik altijd nog de achterruitwisser i.c.m. de ruitensproeier gebruiken. Dan lost het probleem zichzelf wel weer op.....

JorisAdriaanse

Nieuw lid
Super mooie auto!! Wordt pas echt stoer als de auto verlaagd is. Dat zal hem helemaal afmaken. Maar moet ook maar binnen je budget passen natuurlijk :D

Paste wel, mocht ook van de LM... Maar werd erg afgeraden door de dealer omdat t sportonderstel en de 18" 't rijcomfort al genoeg zouden beïnvloeden. Veilige keuze genomen en niet de verlaging gedaan...

Fiek

Lid
Morgen om 10.00 is het zover:) Ik reed daarnet langs de dealer en zag mijn 0III glinsteren in de showroom..... Net mijn oude volkswagen golf schoon gemaakt, zodat ie netjes word ingeleverd. Ik ben er helemaal klaar voor....:jaja:

henriz

Forumguru
Ik ben erg benieuwd hoe je de auto beleeft in vergelijking met de Golf. Skoda is toch het goedkopere broertje van VW. Dus is het interieur goedkoper dan je gewend bent, hoor je meer rijgeluiden?
Alvast een positief verschil: je Octavia is flink groter dan je Golf. :)

Ik reed hiervoor een Golf Variant. Ik vind het verschil groot in positieve zin voor Skoda. De 1.4 is stiller, hij stuurt soepeler, binnenkant zelfde niveau als de Golf (vorige versie) meer voor minder geld.... :thumbsup:

MartijnW

Actief lid
Ik ben van een redelijk kale Golf Variant naar de Octavia Greenline met alles er op en er aan gegaan en ik wil nu al niet anders meer. Stuurt lekkerder, ligt lekkerder op de weg, is stiller. Kortom een zeer dikke plus ten opzichte van de golf.

Fiek

Lid
Ik ben van een redelijk kale Golf Variant naar de Octavia Greenline met alles er op en er aan gegaan en ik wil nu al niet anders meer. Stuurt lekkerder, ligt lekkerder op de weg, is stiller. Kortom een zeer dikke plus ten opzichte van de golf.
Ik rij nu een golf highline met executive pakket erop. De alcantara bekleding op mijn huidige golf vind ik wel een stuk mooier dan de bekleding in de Skoda. Ik denk dat de rest allemaal plussen zullen zijn voor de Skoda. We gaan het morgen allemaal beleven:jaja:

Skobass

Nieuw lid
Ik ben net nieuw op dit forum en schrik van de levertijden. Momenteel rijd ik een Superb 1.8 TSI van juni 2010. Al drieënhalfjaar probleemloos genoten van deze geweldige auto, die dit jaar vervangen moet worden door een kleiner model. Kinderen gaan bijna niet meer mee, parkeerruimte etc. Eerst gekeken naar de Jetta Hybride, maar toch teveel geld ten opzichte van de Octavia III. Ik wil kiezen tussen de 110 pk diesel met 14% en de 140 pk 1.4 TSI met 20% bijtelling. Zijn er al forumleden met ervaring in deze twee versies?

Ik rijd de 1.4 TSI (meer info --> zie handtekening) en deze bevalt zeeeer goed :thumbsup:. Hij is krachtig en snel en stuurt erg prettig. Zeer fijne auto met veel opties! Succes met je keuze :sterretjes:.

Remakil

Forumguru
En ik rij met tevredenheid rond in de 14% HB BL...

Motor is krachtig genoeg, zuinig genoeg, stil genoeg en soepel genoeg...

Dus dat wordt testrijden...

Skobass

Nieuw lid
Thnx liefhebber en Remakil,
Overmorgen naar de dealer in Rotterdam voor onderhoud aan de Superb. Gelijk maar afspreken voor een proefrit met de beide bolides. Ben benieuwd.

Bovenaan Onderaan