Levertijd Octavia 3

Niels

Actief lid
@Fiek: gefeliciteerd! Je hebt de auto opgehaald bij de Waal (Auto Ames) Gorinchem als ik mij niet vergis? Ik meen de showroom te herkennen :D.

jellemeer79

Actief lid
Ik ben net nieuw op dit forum en schrik van de levertijden. Momenteel rijd ik een Superb 1.8 TSI van juni 2010. Al drieënhalfjaar probleemloos genoten van deze geweldige auto, die dit jaar vervangen moet worden door een kleiner model. Kinderen gaan bijna niet meer mee, parkeerruimte etc. Eerst gekeken naar de Jetta Hybride, maar toch teveel geld ten opzichte van de Octavia III. Ik wil kiezen tussen de 110 pk diesel met 14% en de 140 pk 1.4 TSI met 20% bijtelling. Zijn er al forumleden met ervaring in deze twee versies?

Ter info er is een verschil tussen de 1.6 TDI Greentech (20%) en 1.6 TDI Greenline (14%) moter, raar genoeg is de 14% motor krachtiger, snellere acceleratie en hogere topsnelheid. Dit mede door de 6 versnellingen ipv 5. Het is alleen de vraag of er Greenline modellen beschikbaar zijn voor testritten.

Success met je keuze, zoals per mijn handtekening kies ik voor 1.6 TDI Greenline maar had ook geen keuze aangezien Diesel verplichte brandstof is bij ons bedrijf.

Z!P

Lid
Grrrr.... Vandaag weer zelf moeten bellen met de dealer, nadat toezegging vandaag te bellen en met een definitieve leverdatum te komen weer niet nagekomen was.
"Oh onze excuses, we bellen wel even met het PON".
Er moesten nog 3 auto's binnenkomen met leerinbouw, waarvan 2 morgen binnenkomen en 1 pas 23 januari.
Je raad t al, die van mij komt dus pas op de 23e. Na leverklaar maken (zitten veel accessoires) zou het dan pas eind januari worden.
Ik ben hier echt woest over, met name over de slechte communicatie.
Morgen word k teruggebeld door de vestigingsdirecteur (als ik geluk heb).
Wordt vervolgd dus.
On topic: levertijd is drama!
Ondanks alle positieve berichten over de auto ben ik echt klaar met skoda.
Volvo levert gewoon binnen 6 weken een nieuwe 14% V40, en met Ford en Renault heb ik ook betere ervaringen.
Zeker qua communicatie...

Nexus_2135

Nieuw lid
Grrrr.... Vandaag weer zelf moeten bellen met de dealer, nadat toezegging vandaag te bellen en met een definitieve leverdatum te komen weer niet nagekomen was.
Er moesten nog 3 auto's binnenkomen met leerinbouw, waarvan 2 morgen binnenkomen en 1 pas 23 januari.
Je raad t al, die van mij komt dus pas op de 23e. Na leverklaar maken (zitten veel accessoires) zou het dan pas eind januari worden.
Wordt vervolgd dus.
Volvo levert gewoon binnen 6 weken een nieuwe 14% V40, en met Ford en Renault heb ik ook betere ervaringen.

Qua communicatie ben ik het zeker met je eens, als je zelf niks doet kun je wachten tot je een ons weegt gewoon te slecht. Maargoed het blijft een luxeprobleem.

DJ'83

Lid
Wordt vervolgd dus.

Dat klinkt helaas bekend... Mijn Greenline zou week 51 geleverd worden, toen week 52 en ondanks allerlei toezeggingen over prioriteit bij de leerinbouw, staat de auto daar nog steeds. Leverdatum nu nog steeds onbekend. De communicatie vanuit de dealer was ook in mijn geval ronduit slecht, ik moest zelf steeds om een update vragen. Waar heb jij de auto besteld?

Z!P

Lid
Dat klinkt helaas bekend... Mijn Greenline zou week 51 geleverd worden, toen week 52 en ondanks allerlei toezeggingen over prioriteit bij de leerinbouw, staat de auto daar nog steeds. Leverdatum nu nog steeds onbekend. De communicatie vanuit de dealer was ook in mijn geval ronduit slecht, ik moest zelf steeds om een update vragen. Waar heb jij de auto besteld?

Noordhoek Tilburg

Ohjeee noordhoek. Daar komt mijn auto ook vandaan. Levering wel volgens afspraak maar de problemen zijn nog niet opgelost.

MartijnW

Actief lid
@MartijnW

Nog geregeld met de dealer dat je de juiste (zwarte) mistlampen nog krijgt?

Ik moest de dealer vandaag foto's mailen omdat hij het niet snapte. Dus de voorkant van de greenline van mijn collega gefotografeerd ( met zwarte mistlampen) en een foto van die van mij. Nu wachten op zijn reactie.

Hij had overigens wel de trekhaak inmiddels gevonden die er nog op moest. Die lag bij hem in de werkplaats.

svdm

Senior Member
@MartijnW.., denk je echt dat de dealer niet snapte wat de donkere mistlampen inhouden? Dan houdt hij zich wel héél erg van de domme.

Bij mij waren ze de trekhaak niet kwijt, alleen waren ze hem vergeten aan te melden. Dus toen de fietsendrager was aangekoppeld een fluitconcert van de parkeersensoren in de auto. %}#^#+ :mad:

Skobass

Nieuw lid
Ter info er is een verschil tussen de 1.6 TDI Greentech (20%) en 1.6 TDI Greenline (14%) moter, raar genoeg is de 14% motor krachtiger, snellere acceleratie en hogere topsnelheid. Dit mede door de 6 versnellingen ipv 5. Het is alleen de vraag of er Greenline modellen beschikbaar zijn voor testritten.

Success met je keuze, zoals per mijn handtekening kies ik voor 1.6 TDI Greenline maar had ook geen keuze aangezien Diesel verplichte brandstof is bij ons bedrijf.

Dank voor je reactie. Vandaag op de zaak te horen gekregen dat Diesel rijden geen probleem is, dus in eerste instantie maar eens gaan proefrijden met de 14% bijteller en kijken of deze net zo compleet kan worden aangekleed als de 1.4 TSI BL. Bij Rijnwout in Rotterdam zegt met dat iedere Octavia, indien nu besteld, half april geleverd wordt. Ongeacht de accessoires. Bij Van Loon in Gouda heeft men het ook over april, maar hoe meer opties, hoe langer de levertijd. Mijn huidige auto, een Superb Combi moet er zo rond juni uit. Nu eerst maar eens gaan rekenen hoe hoog de bijtelling voor de 1.6 TDI Greenline gaat worden.

Bovenaan Onderaan