Levertijd Octavia 3

Thorgal

Forumguru
Gefeliciteerd, volgens mij ben je de eerste op het forum met een panoramisch dak dus..... Ook ik ben wel erg benieuwd naar foto's.
Wassen is niet perse nodig ;)

Wesly

Senior Member
Deze week geleverd! Elegance Business Line 1.6tdi dsg Alaris 18inch, black magic pearl, leer alcantara; panorama dak + alle opties die 2,5 maand geleden te bestellen waren! Rijdt veel-veel-veel beter en meer premium gevoel dan vorige auto (Toyota Avensis)
Zo kan het dus ook, 12 weken levertijd

Okeee

Nieuw lid
Pfff, daar wordt je niet erg blij van als je al deze berichten leest. Ik heb het panoramische dak erop besteld, het Dynamic pakket en er gaat leer in na levering dus ik reken er maar op dat het net als bijna 4 jaar geleden weer eerste week januari wordt (toen stond m'n auto vanaf 19 november bij de dealer te wachten op een 2010 kenteken)... :banghead:

Tonyballboa

Nieuw lid
Ik ben ondertussen ook bang voor de levertijden. Nu mijn werkgever terug is van vakantie, hoop ik deze week de bestelling rond te kunnen maken (1.4 TSI EBL, DSG, 18"Golus, ACC, Dynamic , Leer achteraf, en wat extra opties. Helaas zonder functiepakket blijkbaar.....).

Had gehoopt dat levering medio november nog mogelijk was, maar dat kan ik blijkbaar al vergeten haha.

Wesly

Senior Member
De huisbekleder van Pon is Alba-Automotive. Wat ik aan de beklede Skoda's bij de dealer kon zien doen zij zeer net werk. Ik heb ook voor hun gekozen omdat ze natuurlijk veel dezelfde auto's zien en dus precies van de hoed en de rand weten. Basisprijs voor standaard leer is iets van 1800 euro.

Oogje

Senior Member
Ik heb een stelpost in de offerte staan voor het leer van 1950 euro. Maar dat is omdat ik de deurpanelen ook bekleed wil hebben.

Ik hoor heel veel mensen waarbij de productieweek meerdere keren is veranderd. Het gekke is dat die van mij al vanaf bestelling (wk20) stabiel staat op productieweek 32. is overigens wel al door de dealer voorbesteld in maart. betreft een 03 combi EBL 1.2TSI met DSG-7, pacific blue, burlwood, 18"alaris, DAB, sunset.
En dan nog leer en trekhaak achteraf.

rtwee

Senior Member
Ben wel benieuwd wat alle levertijden nu echt gaan worden. Kan me voorstellen dat er leaserijders moeite hebben met de 2014 drempel. Zo zou ik bijvoorbeeld mijn in bestelling staande 150 pk diesel niet willen hebben na 1-1-2014... dan is hij geen 20% meer... Eens in verdiepen wat je rechten dan zouden zijn qua annulering..

RoelF

Forumguru
Als mijn 1.4TSI pas volgend jaar komt, slik ik wel even... Ik ga 'm in ieder geval niet omboeken naar een andere uitvoering. Dan maar extra betalen en nóg extra genieten van de O3!

EdK

Forumguru
blijkbaar zijn er mensen die het nieuws de laatste tijd niet gevolgd hebben.
maar er zijn dus velen dealers die de 14% wagens niet meer voor 2014 kunnen leveren, gevolg dat je niet meer profiteert en dus in 2014 hoger ingeschaald word.

Tsja spijtig

Wesly

Senior Member
Achja, er van uitgaande dat iemand zoals ik die z'n auto gewoon zo koopt incl. afschrijving, renteverlies, wegenbelasting, verzekering, onderhoud en brandstofkosten voor a 1000 km per maand in 5 jaar tijd zo'n 600 euro per maand kwijtraakt is rijden in een leasebak van de zaak zo slecht nog niet ;)

RoelF

Forumguru
blijkbaar zijn er mensen die het nieuws de laatste tijd niet gevolgd hebben.
maar er zijn dus velen dealers die de 14% wagens niet meer voor 2014 kunnen leveren, gevolg dat je niet meer profiteert en dus in 2014 hoger ingeschaald word.

Tsja spijtig
In het geval van rtwee en mijzelf gaat het om de wijziging van 20% naar 25% in 2014.

EdK

Forumguru
Ik geef even het 14% geval aan in deze maar ging over het gehele bijtel verhaal waar velen de dupe van worden omdat de fabrieken ( niet alleen Skoda ) niet voldoende konden aanleveren.

TCNH

Senior Member
Yep, maar dat is nu eenmaal wat een auto kost voor degene die niet het voorrecht hebben om van hun werkgever een auto te krijgen

Krijgen... daar moet ik toch altijd even om lachen. Mijn lease-octavia (20% bijtelling) kost me netto 725 euro per maand; Toegegeven, dat is inclusief alles, dus ook brandstof en onderhoud, maar ik vind krijgen dan een redelijk understatement.

Bovenaan Onderaan