Levertijd Octavia 3

Toevallig ben ik gisteren bij de dealer geweest. Door het panoramisch schuifdak is de productieweek van mijn combi inmiddels alweer verder naar achteren geschoven. Bestelling eind mei geplaatst en productieweek van week 38, week 42 naar inmiddels week 45. Als het daarbij blijft, zal hij uiteindelijk in week 47 worden geleverd.
Ik kreeg zelfs al van iemand het advies om de auto op volgend jaar te laten zetten.
Wat ik nu wel goed in de gaten ga houden is de eventuele beschikbaarheid van de verwarmde voorruit. Met een beetje geluk kan deze dan tegen die tijd wel weer geleverd worden.

BcB

Forumguru
Hier een nieuw lid en bijna (?) Skoda rijder. Sinds half april in bestelling: O3 HB 2.0 TDI Elegance Business. Productie zou...plaatsvinden in week 26. Inmiddels heb ik van mijn dealer begrepen dat hij geen idee heeft wanneer mijn auto geleverd zal gaan worden. En dan de vakantie sluiting van de fabriek nog, de fabriek schijnt 3 wkn plat te gaan. De aangegeven 2 mnd levertijd volgens het systeem van Pon blijkt dus niet betrouwbaar. Ik reken nu maar op 3 of 4 mnd? Daarnaast geen enkele reactie van Pon nav vragen hierover. Heel erg slecht verhaal.

rtwee

Senior Member
Dat is gek... een dealer zou je toch meer moeten kunnen vertellen. Ook tegenstrijdig; ik heb van mijn dealer gehoord dat de fabriek 'maar' 2 weken dicht is...

TCNH

Senior Member
Gebeuren rare dingen. Na mijn vakantie belde ik mijn dealer om te checken of we op schema zaten. Antwoord: 'Ja, auto wordt gebouwd in week 27 en geleverd in week 29 of 30'.

Één dag later: andere verkoper belt mij; 'Helaas slecht nieuws, de auto wordt pas eind augustus geproduceerd en half september geleverd.' Ik vertel hem dat zijn collega een dag eerder iets heel anders te melden had en vraag hoe dat kan. Antwoord: 'Oh, dat is gek, ik kijk even in het andere systeem' .... 20 seconden later... 'Ja ik zie het. Gewoon op schema, productie week 27, levering een week of 2 later.

Ik ben heel benieuwd of ik inderdaad volgende week ergens een ophaalafspraak kan gaan maken. Laatste bericht van de dealer op 4/7 was dat de auto die week was gebouwd en onderweg zou zijn naar Nederland. Afwachten maar.

EdK

Forumguru
Dan staat hij nu bij je dealer op zijn parkeerterrein en zou ik maar eens van weekend langsgaan en kijken.
Kun je meteen afspraken maken, anders gaan zij bellen als het hun uitkomt kwa planning garage

TCNH

Senior Member
Dan staat hij nu bij je dealer op zijn parkeerterrein en zou ik maar eens van weekend langsgaan en kijken.
Kun je meteen afspraken maken, anders gaan zij bellen als het hun uitkomt kwa planning garage

Zou 'ie al daar staan dan? Ik deed eigenlijk de aanname dat ze dan wel even een seintje zouden geven. Bij mijn vorige auto stuurde de dealer netjes een 'kijk hij is binnen' foto met de mededeling dat ze 'm afleverklaar gingen maken.

Van het weekend maar even het parkeerterrein scouten daar dan :-)

EdK

Forumguru
bij mij was hij in een week binnen bij dealer en toevallig was ik daar en vertelde ze het me. Anders had ik het later pas gehoord. Spotten kan nooit kwaad om de boel te versnellen

jelleg

Lid
Bij mij is de planning ook bekend en ook bij mij valt ie niet positief uit. Vorige week besteld, verwachte leverdatum: week 48! 4 maanden levertijd, en ik heb niet eens een panodak en de Theron velgen. Ik had verwacht dat dit nog iets zou schelen, maar helaas. Week 48 is de week van 18 november, ik mag hopen dat Athlon hem dan nog wil registreren, anders wordt het dus 2014. Niet normaal meer :cry:

Badnews

Senior Member
de 1.6 tdi blijft gewoon volgens mij een 20%'er....
ik dacht dat alleen de 1.4 tsi er volgend jaar net buiten valt?

Ik heb inmiddels ook bericht van de dealer n.a.v. mijn vraag omtrent de de kleur Platin Grey en de late productie. De kleur gaat er namelijk uit en ik zou het erg vervelend (understatement) vinden als mijn auto daardoor niet in Platin Grey geleverd kan worden. Zie hier de reactie:

De situatie is nog onzeker. De importeur kan niet garanderen dat de auto gebouwd gaat worden in Platin Grey, maar kan ook niet met zekerheid zeggen dat de auto niet gebouwd gaat worden. Op dit moment is het dus even afwachten wat er gaat gebeuren. De importeur gaat er alles aan doen om het voor elkaar te krijgen. Deze auto's krijgen dan in ieder geval voorrang bij de fabriek. Mocht het toch niet lukken, dan horen wij (en u) dat vanzelf.

Helaas geen concreet antwoord, maar dit is op dit moment het verhaal vanuit de importeur en de fabriek.

Canon-Eye

Forumguru
Da's vreemd - tot dusverre was het toch eerder zo dat bij dezelfde motorisering de DSG-versie (officieel) geacht werd iets meer te verbruiken en dus uit te stoten dan de handbak. En dat zou dan nu ineens andersom zijn?

Canon-Eye

Forumguru
Mijn O2C had anders een slechter energielabel dan dezelfde auto met handbak. Vond ik toen ook al vreemd, maar toch...

Bovenaan Onderaan