Levertijd Octavia 3

mc1977

Lid
Geen idee, de dealer heeft niks verteld of bestelde opties debet zijn aan levertijden. Zoals hij het vertelde had hij dit probleem bij alle auto's die hij in bestelling had staan.

Wesly

Senior Member
Geen idee, de dealer heeft niks verteld of bestelde opties debet zijn aan levertijden. Zoals hij het vertelde had hij dit probleem bij alle auto's die hij in bestelling had staan.
Belachelijk ! Ik hoop niet dat dit mij gaat overkomen

mc1977

Lid
Helemaal mee eens, baal er ook behoorlijk van dat Skoda het leveren van auto's zo slecht op de rit heeft staan. Het is mooi voor hun dat de verkoop goed loopt, maar als dan bij de fabriek alles vast loopt omdat ze schijnbaar hun zaken niet in orde hebben dan vind ik dit een slechte zaak!

maartenv84

Senior Member
Het zou ook zo maar kunnen dat de levering van de 14% hatchback nu roet in het eten gooit voor wat betreft de Nederlandse productie capaciteit.... Ze moeten er nu eerst 1000 daarvan gaan produceren. Die zullen door Pon ongetwijfeld zo ver mogelijk naar voren gehaald worden....

mc1977

Lid
Een paar weken geleden had ik al per email gevraagd naar de status en toen kreeg ik te horen van de dealer dat klant bestellingen op een laag pitje waren gezet vanwege de O3 combi. De fabriek had voorrang gegeven aan de O3 combi om te zorgen dat alle dealers een demo en showroom auto daarvan hadden staan. Als ze nu ook weer voorrang aan 14% auto's gaan geven dan zou ik dit een zeer slechte zaak vinden voor mensen die al bijna 3 maanden lang een auto in bestelling hebben staan!

Thorgal

Forumguru
Een paar weken geleden had ik al per email gevraagd naar de status en toen kreeg ik te horen van de dealer dat klant bestellingen op een laag pitje waren gezet vanwege de O3 combi. De fabriek had voorrang gegeven aan de O3 combi om te zorgen dat alle dealers een demo en showroom auto daarvan hadden staan. Als ze nu ook weer voorrang aan 14% auto's gaan geven dan zou ik dit een zeer slechte zaak vinden voor mensen die al bijna 3 maanden lang een auto in bestelling hebben staan!
Helaas kan ik je melden dat ook de productie van de combi's steeds verder schuiven. De mijne (half mei besteld) staat voor week 40 maar dat was helaas geen garantie. "Hij is nog niet ingepland"

rcFred

Senior Member
Ik ben vanmiddag langs de dealer geweest, ongeveer een maand geleden stond de planning op week 38 voor productie, vanmiddag werd me verteld dat het 34 is geworden ovb. Week 13 heb ik besteld en aantal weken later heb ik het dynamicpakket toegevoegd, misschien goed nieuws dus voor anderen met dynamic!
De gekozen kleur is platin grey, misschien is dat de reden van het verschuiven...

Greggy

Actief lid
Wat ik had begrepen van de dealer is dat Pon zich eigenlijk zwaar verstapt heeft in de populariteit van de O3. Pon moet de fabriek - schijnt - een aantal noemen welke Pon in NL in 2013 moet afnemen. Gezien de economie hebben ze voorzichtig ingezet om niet met een restpartij niet te verkopen wagens te blijven zitten (zie bijv. Passat nu). Tel de populariteit van de O3 erbij op en je hebt een gigantisch gat tussen vraag en aanbod.
Overigens schijnt de hatchback het beter te doen dan de combi wat in NL best vreemd is... /vanhorenzeggen

Ja Greggy, dat heeft de Zoetermeerse dealer mij ook verteld. Volgens mij hoef je geen wetenschapper te zijn om in te schatten dat zo'n auto met deze prijs/kwaliteit verhouding TOP verkopen als gevolg heeft. Beetje amateuristisch!

Ik ben vanmiddag langs de dealer geweest, ongeveer een maand geleden stond de planning op week 38 voor productie, vanmiddag werd me verteld dat het 34 is geworden ovb. Week 13 heb ik besteld en aantal weken later heb ik het dynamicpakket toegevoegd, misschien goed nieuws dus voor anderen met dynamic!
De gekozen kleur is platin grey, misschien is dat de reden van het verschuiven...
Laten we het hopen! Ik ben wel toe aan goed nieuws!

Greggy

Actief lid
Ja Greggy, dat heeft de Zoetermeerse dealer mij ook verteld. Volgens mij hoef je geen wetenschapper te zijn om in te schatten dat zo'n auto met deze prijs/kwaliteit verhouding TOP verkopen als gevolg heeft. Beetje amateuristisch!

Eens... maar hang eens hard een cijfer aan 'TOP verkopen'... Lastig en best tricky. Zeker gezien de ontwikkelingen bij de concurrentie en de alsmaar wijzigende NL belastingen/wetgeving.

Wanneer kwam die van jou nou? /edit: zie signature...

Volgens mij krijgen ze bij PON genoeg betaald om dat uit te rekenen ;).

Ik neb nu weer een bericht dat het week 43 wordt (voorlopig). Wordt er gek van. Heb zojuist de leasemij een mail gestuurd met de vraag of dit consequenties heeft voor de kleur (Platin Grey is straks niet meer leverbaar). Daarnaast levert de leasemij na 15 november in principe geen auto's meer uit, wat betekent dat ik volgend jaar ineens 25% bijtelling betaal. Ik verwacht de auto gewoon in oktober, maar je weer maar nooit.... :(

CDK

Forumguru
het is niet leuk...., maar wel logisch dat Pon voorzichtig ingezet heeft bij de reservering in de fabriek van Skoda, de autoverkoop ligt nog steeds op z'n gat....

Leasemij heeft auto nog niet besteld :(, maar wel garantie dat dit deze week gebeurt en max 18 weken leveringstijd. Ben benieuwd als ik de verhalen hier lees dan vrees ik het ergste.

Wesly

Senior Member
Mijn dealer zegt dat PON hem heeft gegarandeerd dat mijn auto week 33 word geproduceerd, besteld week 23. Met twee weken transport en nog een week voor rijklaar en leder zal het totaal zo'n 13 weken in beslag nemen.

Wesly

Senior Member
Toch raar he als je erover nadenkt. Waar zullen ze nou naar kijken ? Verzameling van dezelfde kleur, dezelfde carresorie, het zelfde type motor, enz enz..... ik heb werkelijk geen idee en misschien zuigt PON het ook uit z'n duim in mijn geval

Bovenaan Onderaan