Levertijd Octavia 3

Anjo

Nieuw lid
PanterPeter,
Geweldig zoals je de foto's nauwkeurig hebt bekeken. Het was mij nog niet opgevallen.
Ik heb even gezocht en heb op blz.12 van het instructieboekje gevonden dat het Maxidotdisplay inderdaad de laadtoestand van de accu aangeeft.

wjp

Nieuw lid
Goedenavond,

Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?

M.V.G

J. Hoogendoorn

wjp

Nieuw lid
Goedenavond,

Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?

M.V.G

J. Hoogendoorn

mijn auto de 2.0 TDI Business elegance race blue is besteld medio juni(lease wagen).
verwachte leverdatum 15 November

Hoi allemaal. Ben nieuw hier, want vandaag is mijn eerste Skoda besteld :)

Het is een octavia combi 1.2 TSI EBL geworden in de kleur cappuccino beige.
Extra opties:
- lane assist
- sunset
- volwaardig reservewiel

De verwachte leverdatum ligt in de week van 31 oktober. Dat is dan dus week 44.
Ik hoop niet dat hij veel later komt, want na 15 november levert de leasemaatschappij (Arval) geen auto's meer uit..

Ik lees trouwens dat veel mensen ook de productieweek weten. Hebben jullie die ook doorgekregen bij de bestelling?

Wesly

Senior Member
Hallo, ik heb hem privé bij de dealer besteld. Toen kon hij meteen de productieweek zien in het systeem van Pon. Deze datum is overigens maar beperkt betrouwbaar.

Oogje

Senior Member
Offerte ligt bij mn baas klaar voor verzending naar de leasemij.

OIII Combi Elegance Business
1.4 TSI DSG en 2.0 TDI (afhankelijk van wat gunstiger is)
Platinum grey
Alaris
Sunset
Travel
Schuif kanteldak
Dynamic
Afneembare trekhaak
Truffelbruin leder inclusief deurpanelen en armsteunen

And now? Now we wait!

Thorgal

Forumguru
Offerte ligt bij mn baas klaar voor verzending naar de leasemij.

OIII Combi Elegance Business
1.4 TSI DSG en 2.0 TDI (afhankelijk van wat gunstiger is)
Platinum grey
Alaris
Sunset
Travel
Schuif kanteldak
Dynamic
Afneembare trekhaak
Truffelbruin leder inclusief deurpanelen en armsteunen

And now? Now we wait!
Is het nog steeds mogelijk om platin grey te bestellen? Met de huidige levertijden gaan ze dat niet redden voor week 37-38 dat de productie stopt van deze kleur. Is daar nog iets over gezegd door de dealer?
Of is het toch de uiterste bestelweek ?

rtwee

Senior Member
Is het nog steeds mogelijk om platin grey te bestellen? Met de huidige levertijden gaan ze dat niet redden voor week 37-38 dat de productie stopt van deze kleur. Is daar nog iets over gezegd door de dealer?

Ik kon platin grey niet meer krijgen op mijn combi (vorige week besteld)

Overigens kan ik iedereen de 'drive modus' aanraden... wat een verschil, vooral in je stuurbekrachtiging en directheid van het gas

VR46

Lid
Vorige week een Octavia HB BLE 1.4TSI besteld, helaas valt de levertijd door het panoramadak en dynamic pakket nogal tegen, levering pas begin november...

Helaas wederom een tegenvaller. In week 18 mijn OCIII besteld met verwachte leverweek week 28. Helaas vertraging vanwege het Dynamic pakket dus nieuwe leverdatum week 40. Na contact met de dealer is de verwachte productiedatum nu week 40 en verwachte leverdatum week 43. Niet normaal meer......!

Helemaal juist Gieliovd, scheelt hooguit een paar weekjes. Aangezien ik 5 jaar met deze auto moet doen, wacht ik liever af. Ik vind de sportstoelen erg belangrijk, aangezien ik snel last van mijn rug heb.

CoesDoes

Forumguru
Zelfs dan, gaat je order als nieuwe achteraan in de lijst bij wijzigen....
De order wordt niet opnieuw achteraan geplaatst, (er is een produktie plek met jouw naam erbij gereserveerd), maar heel ver naar voren door het laten vervallen van een vertragende optie zal niet snel gebeuren.

Oogje

Senior Member
Ik kon platin grey niet meer krijgen op mijn combi (vorige week besteld)

Overigens kan ik iedereen de 'drive modus' aanraden... wat een verschil, vooral in je stuurbekrachtiging en directheid van het gas
De dealer heeft er niets van gezegd en kon het in het systeem (ik neem aan dat dat direct gelinkt is aan een PON systeem) gewoon aanvinken.

Ik hoop maar dat die kleur toch blijft, is m.i. simpelweg de mooiste kleur. En mocht die toch eruit gaan, is bekend of er een vervangende, daarbij in de buurt liggende, kleur komt?

mc1977

Lid
Net van de dealer terug gekomen, mijn O3 elegance BL met een 1.2 Tsi is week 18 besteld en heel misschien is de productie in week 39. Dealer heeft in mijn bijzijn nog gebeld met de importeur en daar werd behoorlijk om alles heen gedraaid, want zelfs die week 39 was niet zeker. Normaal zou binnen een week of 3 de productie week wel bekend moeten zijn, echter na 10 weken is er nog steeds niets definitief bekend.

De enige reden die ik te horen heb gekregen was dat de O3 heel goed loopt en daarmee dat er problemen zijn ontstaan met leveren ... :(

Volgens de dealer zou de auto pas rond week 42 geleverd kunnen worden, vanuit gaande dat de productie ook in week 39 plaatsvind. Dat zou dus neerkomen op 24 weken levertijd, en niks is zeker wat ik tot nu toe te horen heb gekregen. Zodra de dealer de definitieve plandatum heeft van de fabriek zou hij me iets laten weten.

mc1977

Lid
de hatchback, en dan verder het function pakket en geheugenstand voor de stoelen erbij genomen. In eerste instantie ook het winterpakket, echter kreeg ik toen te horen dat de voorruit verwarming pas vanaf week 45 leverbaar zou zijn, toen heb ik daar vanaf gezien.

Bovenaan Onderaan