Levertijd Octavia 3

TedVlemmings

Forumguru
De 1.6 TDI DSG is iets onzuinger volgens de officiële cijfers. 3.6 vs 4/100 en qua uitstoot is het 99 vs 104gram. Dus bij de diesel is de DSG in beide cijfers 'slechter'.

BcB

Forumguru
Nog even langs de dealer geweest. De productie van onze auto zou zijn week 23 en levering week 26. De fabriek gaat dicht van week 29 tm week 31. Op dit moment kunnen de systemen van Pon niet aangeven wanneer onze auto in productie gaat. Heeft iemand van jullie een glazen bol? Dealers kunnen beter aangeven dat levering geschiedt tussen de 2 en 6 maanden, dat komt geloofwaardiger over dan dit...

Badnews

Senior Member
De diesel DSGis wel een 7 bak, de handbak is een 5bak, misschien maakt dat uit in verbruik.
De TSI zijn beide een 6bak, dus betere vergelijking.

(Ik zou zelf zeggen dat de 7 bak in praktijk zuiniger zou moeten zijn)

Wesly

Senior Member
Nog even langs de dealer geweest. De productie van onze auto zou zijn week 23 en levering week 26. De fabriek gaat dicht van week 29 tm week 31. Op dit moment kunnen de systemen van Pon niet aangeven wanneer onze auto in productie gaat. Heeft iemand van jullie een glazen bol? Dealers kunnen beter aangeven dat levering geschiedt tussen de 2 en 6 maanden, dat komt geloofwaardiger over dan dit...
Maar waarom kunnen de systemen van Pon het niet meer aangeven? Dit zag ik afgelopen week ook al bij mijn dealer, deze kreeg na het invullen van mijn persoonlijke bestelnummer geen indicatie meer te zien waar deze er voorheen wel stond. Ook kon ik gisteren er niet meer voor kiezen om nog een af- fabriek optie toe te voegen. Houdt dit nu in dat mijn (onze) auto('s) al in productie is?

BcB

Forumguru
@ Wesly, ik heb begrepen vanmorgen dat er geen enkele informatie uit het systeem te halen is aangaande mijn bestelling. Zelfs van een auto die een maand eerder is besteld voor een andere klant zijn geen gegevens of een indicatie te achterhalen. Een note van Pon aan de dealers dat men pro actief de klanten moest gaan benaderen en er excuus brieven zullen volgen op het moment dat de levering 6 weken gaat achterlopen was wel zichtbaar.

Op het moment dat de auto(s) in productie gaan schijnt er wel een melding zichtbaar te zijn / te komen. Hier zou je aan af kunnen leiden (lijden...) dat jouw auto ook nog niet in productie is. Ik begreep dat de aanvraag zo groot is dat de toeleveranciers het niet bij kunnen benen. Ik vermoed echter ook dat de productie claim van Pon te mager is. De auto's met weinig opties komen sneller door begreep ik. Vette pech, ik heb lekkers besteld.

Mijn dealer gaf aan dat 4 weken voordat de auto wordt geproduceerd de datum zichtbaar wordt in het systeem. Tot die tijd is het alleen een indicatie.

Ben donderdag ook nog even bij dealer verwachte productie datum week 45 afleveren met inbouw leer week 48/49 auto is 12 april besteld , wat zijn je rechten eigenlijk om te annuleren iemand hier ervaring mee

Wesly

Senior Member
Hier een citaat uit een stukje wat ik op internet vond: "Levertijd is bij auto's een heel lastig punt om de koop op te ontbinden. Je moet dan kunnen aantonen dat het voor jou van belang is dat je de auto binnen x termijn hebt. Nu is het in jouw geval misschien wel mogelijk omdat het dan weer om een andere auto zou gaan, maar het simpelweg overschrijden van de levertijd is in principe geen reden tot ontbinding"

Ook las ik ergens anders dat de dealer tot max. 4 mnd de levertijd mag uitstellen.

Meestal gaat de levertijd in percentages.. De 2 auto's die ik tot nu toe heb gekocht (Ford en Chrysler) hadden allebei een clausule in het contract dat zonder gevolgen 25% afwijking mogelijk maakte. In mijn contract wat ik nu voor de O-III heb getekend, staat ook deze 25%. Dus dat is van moment tekenen, tot verwachtte moment leveren + 25%. Daarna kun je niet zomaar de koop ontbinden, maar kun je wel onkosten die je maakt door het niet hebben van je auto (deels) verhalen op de dealer/importeur. Uiteindelijk is het zoals bij bijna elke "gang naar de rechtbank" een kwestie van veel onkosten maken voor weinig winst :)

rdrummen

Senior Member
@ChielDekker: Wijzelf hebben ook een Combi (EBL) met panoramadak in bestelling. Volgens onze dealer zou de wagen ingepland staan voor WK40-42 (maar ook dat was nog niet 100% zeker).

pantherman73

Nieuw lid
Deze week geleverd! Elegance Business Line 1.6tdi dsg Alaris 18inch, black magic pearl, leer alcantara; panorama dak + alle opties die 2,5 maand geleden te bestellen waren! Rijdt veel-veel-veel beter en meer premium gevoel dan vorige auto (Toyota Avensis)

Badnews

Senior Member
Mooi man, geniet ervan.. Mooie kleur:)

Heb zelf wel voor 17" gekozen ivm confort, wat blijkbaar niet veel uitmaakt. Maar heb veel drempels in de wijk, dus voor 17" gegaan.
Ik 'mag' nog een maandje of wat langer in mijn prius rijden alvorens ik mijjn o3 in ontvangst mag nemen.

pantherman73

Nieuw lid
Mooi man, geniet ervan.. Mooie kleur:)

Heb zelf wel voor 17" gekozen ivm confort, wat blijkbaar niet veel uitmaakt. Maar heb veel drempels in de wijk, dus voor 17" gegaan.
Ik 'mag' nog een maandje of wat langer in mijn prius rijden alvorens ik mijjn o3 in ontvangst mag nemen.

Met de Continental sportcontact 5 plakt hij wel aan de weg in de bocht en op rotondes! zoals gezegd een hele andere xperience dan mijn vorige Avensis uit 2010..
Veel plezier met je nieuwe auto, ik heb in in ieder geval geen spijt van mijn merk-switch!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Racer-X

Actief lid
@panterman, veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Zou je wat foto's willen plaatsen van 't panoramadak. Is wel genieten met dit weer. Tegen de tijd dat ik mijn nieuwe auto krijg is 't herfst :(

Bovenaan Onderaan