Levertijd Octavia 3

CoesDoes

Forumguru
Haha, het was wat laat en ik had wat gedronken :)
Wat ik had willen zeggen: waarom denk jij dat er geen combi greenline komt? Hij staat toch gewoon in de prijslijst?
Greenline, Greentech allemaal best verwarrend, er komt (in ieder geval dit jaar) geen Combi met 14% bijtelling, dus als het nog in de prijslijst vermeld staat is dat waarschijnlijk legacy uit de concept folder die in de definitieve folder is blijven staan.

bonyuri

Actief lid
Greenline, Greentech allemaal best verwarrend, er komt (in ieder geval dit jaar) geen Combi met 14% bijtelling, dus als het nog in de prijslijst vermeld staat is dat waarschijnlijk legacy uit de concept folder die in de definitieve folder is blijven staan.

Greentech of greenline wil toch niet meteen zeggen dat hij 14% bijtelling heeft? De vorige octavia greenline (O2) was ook gewoon 20%.

Skodaard

Nieuw lid
Ik heb een Octavia lll 1.2 TSI EBL besteld in week 23. Levertijd toen 10 weken. In week 33 contact opgenomen met de dealer hoe het ermee leek en er bleek iets mis met de levering van de 17" velgen waardoor de levertijd verlengd was met 4 weken.
Ik zit dus nog in spanning of het allemaal gaat gebeuren in week 37.
Wel jammer dat de dealer zelf niet een berichtje gestuurd heeft om me op de hoogte te stellen

MothMan

Actief lid
Besteld in WK19, productie wk 32 en vorige week bij dealer. Staat nu bij leerinbouwer. Hoop aankomende week aflevering.

peterbaarlo

Senior Member
Na enkele jaren actief te zijn geweest op het mypolo forum (polo BM) ga ik me maar eens het skoda forum verkennen, we hebben vorige week een van de allerlaatste van de nog 1000 stuks te leveren Octavia Greenline 110pk tdi hatchback's besteld.
wordt een greenline businessline in metal grey metallic, volgens de dealer worden de auto's week 47-48 geproduceerd en week 50 geleverd, net voordat de 14% bijtelling verdwijnt op 1 januari.

na een proefrit in een octavia 1.6 tdi greentech (en een golf BM 110pk tdi om gevoel te krijgen bij de nieuwe motor) ben ik er wel van overtuigd dat ik er op vooruit ga wat betreft rijcomfort en ruimte tov. mijn huidige Polo
gcc.jpg

Laatst bewerkt:

job82

Nieuw lid
Net een mailtje van de dealer gekregen: O3HB greenline businessline 14% wordt afgeleverd halverwege november. ben benieuwd. Dat is toch eerder dan halverwege december wat mijn verwachting was door dit forum.

VinnieVB

Nieuw lid
Wow @job82 dat is snel! wanneer heb je hem besteld? ik hoop dat ze besluiten de businesslines eerder te bouwen ofzo!

ik reken nog steeds op week 50-51, maar heb nog niks gehoord van LM of dealer!

Henk72

Lid
Net een mailtje van de dealer gekregen: O3HB greenline businessline 14% wordt afgeleverd halverwege november. ben benieuwd. Dat is toch eerder dan halverwege december wat mijn verwachting was door dit forum.
Dat zou mooi zijn. Hij kan niet snel genoeg op mijn oprit staan. Wanneer had je hem besteld.

sluwesjors

Actief lid

Inderdaad erg vreemd dit, wat ik heb gehoord is dat alle O3HB's rond week 50 geleverd zullen worden.
Wanneer jij hebt gehoord dat jouw auto half november geleverd gaat worden dan zou dit voor alle 14% HB's moeten gelden lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: svdm

mc1977

Lid
ik heb niet meer veel vertrouwen in leverdatums die geroepen worden, in week 18 heb ik besteld en 18 weken later heb ik nog steeds geen definitieve productieweek... Zit er regelmatig achteraan en ze "denken" dat de auto in week 39/40 gebouwd gaat worden, zou liever te horen krijgen wanneer ze zeker weten wanneer de auto gebouwd gaat worden. Zoals anderen op deze thread is het wachten om te horen te krijgen hoelang je nog moet wachten :banghead:

MothMan

Actief lid
ik heb niet meer veel vertrouwen in leverdatums die geroepen worden, in week 18 heb ik besteld en 18 weken later heb ik nog steeds geen definitieve productieweek... Zit er regelmatig achteraan en ze "denken" dat de auto in week 39/40 gebouwd gaat worden ...

Week 19 besteld bij LM, die laat m vervolgens nog tijdje op de stapel liggen voordat de dealer de opdracht krijgt. Dealer laat m nog op de stapel liggen totdat ie zin heeft, en dan is t zomaar week 21. Het leer zit er inmiddels in en ik verwacht m nog deze week te rijden. Raar die levertijden!

MothMan

Actief lid
@CoesDoes klopt. Weet niet welke week we nu zijn, maar zeg 16 weken wachten. Valt allessinds mee, maar is wél veel langer dan de 10 die de liesmij initieel opgaf. Heb het gezellig druk met werk, dus eerlijk gezegd zijn die 16 weken zo voorbij gevlogen. Natuurlijk wil je je t liefst je nieuwe auto direct na bestellen op de oprit, maar de pret van t wachten is ook leuk.

Overigens *verwacht* ik deze week nog te rijden; mijn O3C EBL stond begin vorige week bij de leerboer, afgelopen dagen stond ie gepland voor inbouw van leer. Ik neem toch aan dat ie dan vandaag of morgen bij dealer staat. Kenteken zit er volgens mij al op (alle auto's bij leerinbouwer hadden een gele plaat). Dealer zal nog wel even met zakdoek over de lak willen gaan. Dealer gaf eerder aan de auto technisch rijklaar te maken vóórdat ie naar leerinbouwer gaat. Ergo: ik verwacht vandaag of morgen wel een telefoontje van dealer om afleverafspraak te maken.

Foto's zal ik uiteraard hier posten (of is dit niet het juiste draadje daarvoor?)

CoesDoes

Forumguru
Herkenbaar, ik weet eerlijk gezegd niet wat de beste plaats is om foto's te verzamelen, heb ik nog niet uitgezocht.

Bovenaan Onderaan