Levertijd Octavia 3

EdK

Forumguru
Badnews heeft straks een wagen met gouden randje.
Ennnnn handgemaakt, vandaar dat t wat langer duurt.

En hoe langer het duurt hoe meer lol wij hier hebben ...........:bloemen:

Badnews

Senior Member
Het is zeker geen afgunst, ik ben blij dat mensen hun auto krijgen. Maar ik baal van het communicatie loze contact.
Ik heb meerdere autos nieuw gekocht, en nooit zulke onzekerheden meegemaakt. Wachten is prima, maar wachten op iets waarvan je geen idee hebt tot wanneer je moet wachten is geen wachten meer.
Autos veranderen van configuratie, mensen die na 4 maanden horen dat hun auto niet geleverd kan worden doordat hun bestelde kleur niet meer gemaakt wordt en andere rare dingen.
Mijn wachten valt mee, ik ging uit dat ze levertijden goed konden voorspellen, maar het lijkt een hoge hoed te zijn.
Elke week hoor ik dat mijn auto later gemaakt gaat worden, niemand kan vertellen waarom.
Misschien klink ik wat bot en druk, maar dat zijn gewoon frustraties van niets horen.
Ik hoop gewoon binnenkort een telefoontje te krijgen (zou het eerste contact zijn door de dealer richting mij) dat ie klaar is. Zal me (hier) voorlopig even niet laten zien/horen en in readonly mode gaan.

CoesDoes

Forumguru
... ik baal van het communicatie loze contact...
Ik heb meerdere autos nieuw gekocht, en nooit zulke onzekerheden meegemaakt. Wachten is prima, maar wachten op iets waarvan je geen idee hebt tot wanneer je moet wachten is geen wachten meer.
Autos veranderen van configuratie... Ik hoop gewoon binnenkort een telefoontje te krijgen (zou het eerste contact zijn door de dealer richting mij) dat ie klaar is. Zal me (hier) voorlopig even niet laten zien/horen en in readonly mode gaan.
Vergeet niet dat je hier een combinatie van heel veel situaties leest, als je elke situatie los bekijkt valt het volgens mij best mee. Het enige wat er volgens mij aan jouw configuratie is gewijzigd is het opnemen van FA en het vervallen van het leer aan de achterzijde. (Dat lijkt mij op zich een goede deal en met een beetje mazzel heb jij alsnog dat stuk leer omdat ik ergens gezien meen te hebben dat dat bij de reeds bestelde alsnog geleverd gaat worden). Persoonlijk heb ik dit soort gevallen bij andere merken ook meegemaakt en het kan van alles zijn, zo werd bv mijn huidige MiTo naar achter geschoven én moest ik de extra audio laten vallen omdat er problemen waren met chips uit Fukushima.
Ik ben het absoluut met je eens dat de communicatie regelmatig beter kan, maar dat gaat dan vooral om de communicatie van Pon naar de dealers (en misschien ook wel vanuit de fabriek richting Pon), dat heb ik ook bij Pon zelf aangegeven.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat jouw auto zo ver naar achter is geschoven, heb zelf half mei besteld en hij/zij is net gebouwd, maar ik wis van te voren dat het langer zou duren ivm Dynamic en Bagage pakket
Uiteraard hopen we allemaal dat iedereen zijn auto zo snel mogelijk geleverd gaat krijgen! Ik weet eigenlijk wel zeker dat Pon echt wel moeite doet om het hele proces zo veel moeilijk te versnellen!

Readonly mode lijkt mij absoluut niet nodig, misschien moeten we met zijn allen proberen alles nóg minder serieus dan sommige al heel vaak doen! ;)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Alvast een waarschuwing: Volgens mijn dealer doen ze niet meer aan bloemen bij aflevering...:wavecry:
Voordat we daar nog een discussie over krijgen..:D

Weet ik is tegenwoordig een fles jenever, dit om de frustraties weg te kunnen spoelen.
En voor de vrouw een tegoedbon voor de kapper om haar grijze haren weg te werken.......

VinnieVB

Nieuw lid
HB, het is een leasewagen en die combi ging me met aankleding ongeveer 1100 euro bijtelling extra kosten.

Daarnaast is de HB achterin en qua kofferbak ook ruim en een flinke stap tov de ibiza ST die ik nu heb.

Rick

Senior Member
Haha, ik stond inderdaad met een freeride ski bij de dealer en het functiepakket was een must ivm het skiluik.
in de octavia HB kan je een 192cm kwijt achter de middenarmsteun, dus dat is prima!
Mooi weet ik dat ook weer. Heb een combi besteld en ging er al vanuit dat de latten er gewoon zonder schuin leggen in konden, maar nu weet ik dat zeker.

bonyuri

Actief lid
HB, het is een leasewagen en die combi ging me met aankleding ongeveer 1100 euro bijtelling extra kosten.

Daarnaast is de HB achterin en qua kofferbak ook ruim en een flinke stap tov de ibiza ST die ik nu heb.

Haha, hier ook een ST rijder :)
Maar die HB heeft toch geen skiluik?

Henk72

Lid
Dit is wat er in de prijslijst van de greenline staat: Middenarmsteun achter met opbergvak en skiluik (Combi).
Dus of het skiluik er nu wel of niet in zit? Greenline komt helemaal niet in combi uitvoering.
Wie het weet mag het zeggen.

Ronald Lodder

Nieuw lid
Vandaag contact gehad met de dealer. Mijn Skoda Otavia Combi is vandaag besteld. De verwachte leverdatum is half oktober. Het is een Brilliant Silver Business Ambition 1.6 TDI met DSG, halflederen bekleding, verwarmbare stoelen voor en een afneembare trekhaak. De verwarmbare voorruit is vanwege technische redenen niet leverbaar.

Vandaag bericht ontvangen van de dealer. Volgende week (week 36) wordt hij gebouwd.

bonyuri

Actief lid
Dit is wat er in de prijslijst van de greenline staat: Middenarmsteun achter met opbergvak en skiluik (Combi).
Dus of het skiluik er nu wel of niet in zit? Greenline komt helemaal niet in combi uitvoering.
Wie het weet mag het zeggen.

Waarom komt er geen ambition businessline voor de combi?
Hij komt er niet als 14%, dat klopt, maar er is echt wel een ambition businessline als combi...

bonyuri

Actief lid
Hè? Wat vraag je nu precies? Waarom komt er geen,... Maar er is wel een... Spreekt elkaar nogal tegen.

Haha, het was wat laat en ik had wat gedronken :)
Wat ik had willen zeggen: waarom denk jij dat er geen combi greenline komt? Hij staat toch gewoon in de prijslijst?

VinnieVB

Nieuw lid
Over het skiluik dit is op de greenline HB onderdeel van het functiepakket. Dit is bevestigd door dealer en skoda nl twitteraccount.

De 220v aansluiting zit er helaas niet op.

Het skiluik is dan een extra klepje bij de middenarmsteun achter met bekerhouders

Bovenaan Onderaan