Levertijd Octavia 3

MothMan

Actief lid
Bedankt voor het uploaden van de foto's. Ik heb hem ook in deze kleur besteld, maar had er nog niet veel foto's van gezien. Ben nu erg blij met mijn keuze :) Was het maar alvast eind oktober..

Zijn dit nou de 17" of 18" velgen?
Micha, dit zijn de Terons in 17", standaard op de Elegance BusinessLine.

Ik ben zéér content met de kleur. Het is erg chique, zeker met Sunset en de chromen strips. De kleur van het interieur is van buiten de auto niet te zien, ook niet goed door voorraam.

Micha, dit zijn de Terons in 17", standaard op de Elegance BusinessLine.

Ik ben zéér content met de kleur. Het is erg chique, zeker met Sunset en de chromen strips. De kleur van het interieur is van buiten de auto niet te zien, ook niet goed door voorraam.

Ik heb ook de EBL besteld met Sunset besteld. Gaat er dan dus van buiten precies hetzelfde uitzien. Krijg alleen de standaard bekleding, dus geen leer. Al moet ik zeggen dat jouw bekleding er echt top uitziet..

MothMan

Actief lid
@Micha
Je hebt straks echt een chique wagen! Juiste keus, zeker aangezien er nog weinig O3C's in cappuccino beige rijden.

Dat leer is fijn en praktisch wanneer je 80.000km/jr doet en drie kleinen hebt. Voor de looks voldoet de stoffen bekleding ook meer dan voldoende.

Overigens vind ik de kleur minder goudkleurig dan verwacht. Het is meer een 'zachte' zilverkleur.

MothMan

Actief lid
Je hebt dus een EBL. Maar je hebt geen (op je foto's niet te zien) FA!! Wellicht is die van jou net van de band gerold voordat die standaard werd!?
Heb ik wél @Flem_nl. Ik heb zo'n vierkant ding in de onderste grill. Productieweek 32, zat er dus nét in.

Overigens heb ik geen idee hoe het werkt; als ik dicht achter iemand gaat rijden zie ik wel een logo'tje van de FA (twee auto's met uitroepteken), maar de auto remt niet (dat zou ik verwachten). Het lijkt dat wanneer de CC aan staat de FA niet detecteert (niet helemaal zeker want nog niet voldoende kunnen kleven). Ik krijg ook geen akoestisch signaal (verwachtte ik ook).

Vreemd ding dat FA.

Flem_nl

Forumguru
Heb ik wél @Flem_nl. Ik heb zo'n vierkant ding in de onderste grill. Productieweek 32, zat er dus nét in.
Ah, zie t nu. Was in de war met foto's van een ander net geleverde OC3! In topic over EBL en FA heb ik een post met daarin de uitleg van FA. Heb het zelf straks icm ACC.

Gieliovd

Forumguru

Overigens heb ik geen idee hoe het werkt; als ik dicht achter iemand gaat rijden zie ik wel een logo'tje van de FA (twee auto's met uitroepteken), maar de auto remt niet (dat zou ik verwachten). Het lijkt dat wanneer de CC aan staat de FA niet detecteert (niet helemaal zeker want nog niet voldoende kunnen kleven). Ik krijg ook geen akoestisch signaal (verwachtte ik ook).

Vreemd ding dat FA.
Met de CC hendel moet je de gewenste afstand instellen. Als het goed is, gaat de FA dan met de CC aan de afstand reguleren.

Herman Janssens

Senior Member
Ik heb ook de EBL besteld met Sunset besteld. Gaat er dan dus van buiten precies hetzelfde uitzien. Krijg alleen de standaard bekleding, dus geen leer. Al moet ik zeggen dat jouw bekleding er echt top uitziet..
Idem voor mij. Vind het echt van buiten heel goed meevallen met de Sunset en de chromen strips. Tevreden over de buitenkant als ik dat zo zie.

MothMan

Actief lid
Ik heb niet de ACC besteld dus verwacht ook niet een actieve medewerking van mijn gaspedaal. Maar verwachtte dat als ik te dicht op mijn voorganger rijdt mijn auto automatisch remt. Trap ik vervolgens op t gaspedaal, dan verwacht ik dat de auto in zou houden. Maar volgens mij niets van dat al. Zelfs niet een signaal. Enkel een piepklein logo in de maxidot.

Ik zocht op t forum maar kan hier nog niets over vinden.

TedVlemmings

Forumguru
Nee zoals het hoort niets van dat. Cruisecontrol werkt pas boven een bepaalde snelheid en FA juist onder bepaalde snelheden. Volgens mij werkt FA enkel onder de 30 en Cruisecontrol juist pas vanaf 30 of 50 kmph

Herman Janssens

Senior Member
Ik heb niet de ACC besteld dus verwacht ook niet een actieve medewerking van mijn gaspedaal. Maar verwachtte dat als ik te dicht op mijn voorganger rijdt mijn auto automatisch remt. Trap ik vervolgens op t gaspedaal, dan verwacht ik dat de auto in zou houden. Maar volgens mij niets van dat al. Zelfs niet een signaal. Enkel een piepklein logo in de maxidot.

Ik zocht op t forum maar kan hier nog niets over vinden.

De FA werkt enkel bij snelheden onder de 30 of 40 km/h. Dus enkel in stadsverkeer. Hij doet dan de wagen afremmen maar zal zelf niet terug aantrekken als het obstakel verdwenen is.

MothMan

Actief lid
Nee zoals het hoort niets van dat. Cruisecontrol werkt pas boven een bepaalde snelheid en FA juist onder bepaalde snelheden. Volgens mij werkt FA enkel onder de 30 en Cruisecontrol juist pas vanaf 30 of 50 kmph
Ik zag een promotie video van Skoda op youTube over de werking van frontassist (
) en die suggereert dat ook met lage snelheden de FA zou werken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Herman Janssens

Senior Member
Dat klopt, als je tenminste ACC hebt eb ingeschakeld hebt. Denk dat de FA constant werkt onder de 30 km/h.

MothMan

Actief lid
Misschien met deze video nog minder twijfel: "speeds over to 30km/h" en iets later "speeds up to 30km/h"

Dit is een officiële Skoda introductie video van de FA.

TedVlemmings

Forumguru
Mis ik iets? Dat is toch wat ik zeg, FA tot 30kmph, CC en/of ACA vanaf 30kmph. Staat verder volledig los van elkaar. FA remt je af/maakt noodstops onder de 30kmph, daarna mag je zelf weer gas gaan geven. ACA remt je af tijdens gebruikt van CC en houdt een afstand met je voorligger en geeft dus weer gas bij. ACA kan je niet af laten remmen tot stilstand en daarna weer (zonder bijkomst van de chauffeur) op laten trekken.

Bovenaan Onderaan