Levertijd Octavia 3

Rick

Senior Member
Ik ga mee met Mothman. De video heeft het alleen over FA en gaat niet over ACA. De FA heeft dus ook een functie boven de 30 km/u lijkt het obv deze video, namelijk afremmen tot een fatsoenlijke afstand als je inrijdt op een andere auto en een botsing dreigt. Met ACA zou je dan weer teruggaan naar je oorspronkelijke snelheid als er meer ruimte is, dat zal de auto met alleen FA niet doen. Wellicht dat je auto zelfs helemaal van CC afschiet als je er mee rijdt.
 

Herman Janssens

Senior Member
Mis ik iets? Dat is toch wat ik zeg, FA tot 30kmph, CC en/of ACA vanaf 30kmph. Staat verder volledig los van elkaar. FA remt je af/maakt noodstops onder de 30kmph, daarna mag je zelf weer gas gaan geven. ACA remt je af tijdens gebruikt van CC en houdt een afstand met je voorligger en geeft dus weer gas bij. ACA kan je niet af laten remmen tot stilstand en daarna weer (zonder bijkomst van de chauffeur) op laten trekken.
Alleen het laatste klopt niet, vrees ik, Ted. ACA kan je wel laten afremmen tot stilstand en als je dsg hebt zal die zondrr hulp van de chauffeur terug gaan rijden als het voertuig ervoor ook opnieuw vertrekt. Dat is de reden waarom ik voor ACA en dsg gekozen heb. Met een handgeschakelde motor kom je met ACA ook wel tot stilstand maar zal je moeten herschakelen om terug te vertrekken. If I am wrong, correct me.
 
Ik vraag me dus af of ACA bij Skoda zo inderdaad werkt met DSG. Bij Audi stopt ACA de auto maar moet je zelf de auto weer laten rijden. Bij de nieuwe Golf stopt ACA de auto en laat hem ook weer rijden. Echter op de Skoda site wordt over beiden niets gezegd volgens mij. Ook niet in filmpjes, tenzij ik wat gemist heb ergens, volgens mij is het dan ook zo dat VW alle nieuwe technologie heeft en de andere merken van VAG iets achterlopen hierop.

John
 

Herman Janssens

Senior Member
Ik vraag me dus af of ACA bij Skoda zo inderdaad werkt met DSG. Bij Audi stopt ACA de auto maar moet je zelf de auto weer laten rijden. Bij de nieuwe Golf stopt ACA de auto en laat hem ook weer rijden. Echter op de Skoda site wordt over beiden niets gezegd volgens mij. Ook niet in filmpjes, tenzij ik wat gemist heb ergens, volgens mij is het dan ook zo dat VW alle nieuwe technologie heeft en de andere merken van VAG iets achterlopen hierop.

John

Met dsg is het wel zo dat wanneer je je voet van de rem haalt, de wagen altijd begint te rijden. Dus als de ACA detecteert dat de afstand met de voorgaande wagen vergroot en je je voet niet op de rem zet, lijkt het me logisch dat je auto ook opnieuw start zonder dat je het gaspedaal indrukt.
 

Flem_nl

Forumguru
Ik vraag me dus af of ACA bij Skoda zo inderdaad werkt met DSG. Bij Audi stopt ACA de auto maar moet je zelf de auto weer laten rijden. Bij de nieuwe Golf stopt ACA de auto en laat hem ook weer rijden. Echter op de Skoda site wordt over beiden niets gezegd volgens mij. Ook niet in filmpjes, tenzij ik wat gemist heb ergens, volgens mij is het dan ook zo dat VW alle nieuwe technologie heeft en de andere merken van VAG iets achterlopen hierop.

John
De Skoda zal, als het goed is, het zelfde werken als bij de Golf. Laat het zsm weten of het ook echt zo werkt!
 

rdrummen

Senior Member
Misschien met deze video nog minder twijfel: "speeds over to 30km/h" en iets later "speeds up to 30km/h"

Dit is een officiële Skoda introductie video van de FA.

Precies! Dit filmpje laat goed zien hoe de Front-Assist werkt bij elk van de 2 modes. Bij hogere snelheden (boven 30km/h), of in stadsverkeer (tot 30km/h), in beide gevallen kan de FA ingrijpen en de auto afremmen.
@MothMan: mooie auto trouwens, proficiat!
 

Maik

Actief lid
Precies! Dit filmpje laat goed zien hoe de Front-Assist werkt bij elk van de 2 modes. Bij hogere snelheden (boven 30km/h), of in stadsverkeer (tot 30km/h), in beide gevallen kan de FA ingrijpen en de auto afremmen.
@MothMan: mooie auto trouwens, proficiat!
Met de opmerking 'KAN' de front-assist ingrijpen. M.a.w. je zou dus nooit kunnen botsen met een voorganger tenzij deze zelf achteruit rijdt????
 

PingISI

Nieuw lid
Ik ben gisteren even bij de dealer langs geweest om te kijken hoe de Octavia er ook al weer uitzag... De 2014 Octavia 3 EBL heeft een kleine aanpassing op het standaard 4-spaaks stuurwiel gekregen. Er zit nu een zwart hoogglans (pianolak) randje om de knoppen van het stuur bediening. Ziet er wel beter uit zo. Alle auto's die nu afgeleverd worden zijn al de 2014 uitvoering.
Skoda-Octavia_Combi_2014_photo_4c.jpg

Zo te zien heeft het 3-spaaks (Dynamic) stuurwiel dit randje ook gekregen:
Skoda-Octavia_Combi_2014_photo_4d.jpg
 

PingISI

Nieuw lid
Volgens mij zag het stuur er bij de 2013 versie zo uit:
66131323559.jpg

Het randje is er wel maar alleen nu is die hoogglans zwart.
 

Rick

Senior Member
Klopt zit op de 2014 auto's. Is al een keer eerder hier langs gekomen. Als het goed is zit dit op alle auto's geleverd vanaf +/- juni want toen werden de 2014 modeljaar wijzigingen doorgevoerd. Ziet er net uit dat hoogglans.
 

CoesDoes

Forumguru
Buiten de nieuwe opties zou volgens de documentatie de typeaanduiding op de radio en navigatiesystemen verdwijnen, daarnaast krijgt de 1.4TSI met handbak een spoiler op de achterklep (er staat niks over hoe het zit bij andere motoren)
 

MothMan

Actief lid
Buiten de nieuwe opties zou volgens de documentatie de typeaanduiding op de radio en navigatiesystemen verdwijnen, daarnaast krijgt de 1.4TSI met handbak een spoiler op de achterklep (er staat niks over hoe het zit bij andere motoren)
Klopt, op mijn Columbus staat niets meer. En het glimmende stuk plastic waar je je vingers op ziet, zit er bij mijn ook op. Prod.wk 32
 
Bovenaan Onderaan