Levertijd/productieschema S2C greenline

Zo, in afwachting van mijn 1e Skoda. S2C Comf. Buss.line in Mocca Brown. 1 Maand geleden uitgezocht met de vermelding van 10-12 weken levertijden. Nu, na het hele besteltraject van Bedrijf en Leasemij. doorlopen te hebben eindelijk besteld verwachte leverweek 35 (eind augustus/begin september) dus 18/19 weken ! Das een aardige tegenvaller. Oorzaak zit volgens de dealer in de Greenline-motoren die niet aan te slepen zijn.
Affijn, ook voor mij is het lange wachten begonnen.

Eindelijk staat de afspraak voor de oplevering, mijn Skoda Superb Combi Greenline in Amethyst Purple is besteld in wk 8, geproduceerd in wk 15 en de oplevering zal zijn in wk 17. 9 weken valt mij uiteindelijk niet tegen.

Zo, in afwachting van mijn 1e Skoda. S2C Comf. Buss.line in Mocca Brown. 1 Maand geleden uitgezocht met de vermelding van 10-12 weken levertijden. Nu, na het hele besteltraject van Bedrijf en Leasemij. doorlopen te hebben eindelijk besteld verwachte leverweek 35 (eind augustus/begin september) dus 18/19 weken ! Das een aardige tegenvaller. Oorzaak zit volgens de dealer in de Greenline-motoren die niet aan te slepen zijn.
Affijn, ook voor mij is het lange wachten begonnen.

Nog laten zoeken/kijken naar voorraad??

quote_icon.png
Nog laten zoeken/kijken naar voorraad??

Yep, maar geen comfort greenline in Mocca Brown en die wou ik echt hebben.

Dat is balen voor je, ik had nog net het geluk dat een bestaande voorraad bestelling kon worden gewijzigd. Nu rijd ik eind mei en anders eind augustus. (niet dat het relevant is of dat jij daar wat aan hebt:D. SBII Combi is duidelijk een succes!

7-1-2011 een S2C besteld in 1.6 tdi greenline versie. Productie bevestigd voor week. Volgens dealer inderdaad 2 weken nodig voor transport en daarna wordt auto bij PON nog voorzien van een lederen interieur. Zelf hoopte ik op omstreeks 15 maart te kunnen rijden. Dealer heeft aangegeven dat dat te optimistisch zou zijn. We wachten maar af...

Bestelde kleur is trouwens Mocca Brown (zie vraag van ander forum lid in andere post). Verdere details:
Ambition Businessline
Metaallak
Sunset
Verwarmbare voorstoelen
Lederen bekleding (truffle brown)
Afneembare trekhaak
MoBridge bluetooth carkit
Chromen stootstrips op deur

Beste allemaal,

voor degenen die nog in spanning zitte qua levertijd: Mijn S2C Greenline staat inmiddels op kenteken. Ik had géén last van een vertragende factor die luistert naar de naam leasemaatschappij!

Gewoon op vrijdag 7-1-2011 in de showroom het koopcontract getekend en afwachten maar. Uiteindelijk heb ik vrijdag 1-4-2011 de sleutels van mijn prachtige auto in ontvangst kunnen nemen. Komt bij mij dus neer op een effectieve levertijd van exact 12 weken tussen moment van bestellen en moment van rijden.

Varia mbt. aflevering:
* Bij aflevering gaf de dealer aan dat bij géén MoBride had ingebouwd maar een Fiscon Kufatec. Uit ervaring wist hij dat deze veel stabieler was. Ik kan je zeggen: Het werkt perfect in combinatie met de Blackberry. Alle functies werken icm. de touchscreen Amundsen, de stuurbediening en maxidot. Hulde!
* De paraplu in de deur en de chromen instaplijsten "Superb" op de dorpel bleken zelfs zaken waarvan ik niet eens wist dat ze standaard op de Ambition Businessline zaten.
* Er zat trouwens ook al V3 navi-software bij de auto. Prima service van de dealer.

Stevens

Nieuw lid
Kan er iemand zeggen wanneer je ongeveer een productieweek kan verwachten na je bestelling? Hoe lang duurt dat ongeveer?

FrankC

Nieuw lid
Hangt er een beetje vanaf. Wanneer je een wagen met DSG-versnellingsbak hebt besteld kan dit zeer lang oplopen. Ook wagens met open dak hebben langere levertijden.
Ook opgepast met bepaald ekleuren momenteel. Ook bij de VAG-groep komt men in de problemen voor wagens in bepaalde tinten wegens problemen in Japan.
Toch even mee opletten dus.

Stevens

Nieuw lid
Ik bedoelde eigenlijk wanneer de garage een juiste productieweek kan doorgeven na de bestelling, wanneer is dat juist?

Nog een paar uurtjes slapen, een ochtend werken op kantoor en dan is het eindelijk zover. Mijn S2 Combi staat morgen klaar. Ik hoop zo dat de config er goed uit gaat zien en dat ik er vele vele vele kilometers met plezier en veilig in mag rijden. Heb er zin an! Post zsm een pica. Als ie echt mooi is dan hè ;))

Hier is 'ie' dan. De eerste bijna 100 km zitten erop en kan niet anders zeggen dat mijn snoepwitte Superb 'superbgeweldig' lekker rijdt én functioneert.....

IMG_0629_a.jpg IMG_0619_a.jpg IMG_0627_a.jpg IMG_0628_a.jpg
IMG_0631.jpg

Bothje

Heel gewoon lid
Mooi man.
Velgen staan bijzonder fraai....

Heb je wagen vorige week niet gezien bij deze dealer.

cvegreen

Forumguru
Mooi man , wij zijn vandaag voor het eerst gaan zien naar de opvolger voor de jumpy en we hebben nog maar 1 toonzaal gedaan en het is die van skoda:super:
dit ff ter zijde . De SyperB is ook voor ons een mogelijke opvolger voor de jumpy . Wat een klassebak zeg .

Mijne is besteld is week 13 en zal gemaakt worden week 26 en ophalen in week 28 / 29

In totaal dus een dikke 15 a 16 weken

Besteld in Belgie,

• Superb GL 105pk Elegance
  • Amathyst Purple
  • Part Assistent
  • Helling houder
  • Zwart Leder
  • Columbus
  • MDI
  • Premium bluetooth
  • Electrische koffer
  • Dimmende spiegels buiten en binnen
  • Verwarmde zetels voor en achter
  • Zonneschermen
  • KESSY
  • verduisterde ruiten
  • Scheidingsnetten

Dit alles voor 23 140 euro excl BTW

hemi24

Forumguru
Besteld in Belgie,

• Superb GL 105pk Elegance
  • ...

Dit alles voor 23 140 euro excl BTW

Ik denk dat je 33k bedoelt, als ik zo in de belgische configurator kijk.
Toch belachelijk, in NL moet je voor de meest simpele Superb GL zonder opties al 29.000 euro betalen!!! Elegance kennen we in NL niet als Greenline...

@hemi24,

Nee hoor ik bedoel echt wel 23140 excl BTW.
Echt niet zo duur voor een belachelijk complete wagen.

Heb je effectief geen Elegance uitvoering in de greenline versie? Das ook stom.
In belgie heb je wel nog verschil tussen de elegance GL vs de gewon kwa optie lijst.

Zo kan je in de GL volgende opties alvast niet nemen:
  • Open dak
  • Sound System

Bovenaan Onderaan