Levertijd/productieschema S2C greenline

Stevens

Nieuw lid
@Stevens juist dan lijkt het alsof het een ongewassen zwarte is...:grin: (ter info ik heb nog even getwijfeld over deze kleur uiteindelijk toch maar op "safe" voor de Mica Zwart gegaan, die ik overigens volgende week mag ophalen)
Die ga je nog veel meer moeten wassen...veel succes ermee, ik moet nog effe wachten op mijn mocca browne...

Dus jij zegt dat je nog wel de MOCCA Brown kan bestellen? Ik ga zaterdag naar de dealer en hoop hem in die kleur ook nog te kunnen bestellen, maar heb er een hard hoofd in. Op de site staat hij namelijk ook niet meer en nog wel in de folder.

Ik weet niet of je hem nu nog kan bestellen. Zoals aangegeven heb is hij eind april besteld en toen was het geen probleem. Navraag bij dealer Nieuwkoop in den Bosch leerde dat de door mij bestelde SC2 gewoon in Mocca Brown geleverd kon worden maar dat de levering van deze kleur rond week 38 stopt.

@Stevens juist dan lijkt het alsof het een ongewassen zwarte is...:grin: (ter info ik heb nog even getwijfeld over deze kleur uiteindelijk toch maar op "safe" voor de Mica Zwart gegaan, die ik overigens volgende week mag ophalen)

Ik ga al jaren op safe met zwart. Vond het tijd voor eens wat anders. En ik was helemaal verkocht toen ik de SC2 in Mocca Brown zowel binnen als buiten zag staan. Zoals quip al zei: poepsjiek :)

Ik zal ook eerlijk bekennen dat het een prima kleur is, in de overweging heb ik echter ook meegenomen dat ik Luxon Anthracite velgen laat monteren en dat leek me mooier icm zwart.

@Superbob: “ongewassen zwart”
@ Quip “valse vuile”

Ik snap wat jullie bedoelen, zeker bij bewolkt weer. Maar gewassen en met een zonnetje erbij: Prachtig! Kijk maar eens naar bijgevoegde foto's. Uiteraard, een kleur blijft smaakgevoelig maar ik ben uiterst tevreden met mijn Mocca Brown keuze. Voor het gemak heb ik ook een foto van het truffle brown lederen (PON) interieur bijgevoegd. Kleur vertekent op mijn monitor wat tov. werkelijkheid.

Ik schrik trouwens wel van de recente levertijden. Ik rij mijn S2C 1.6 tdi Ambition Businessline vanaf 1 april 2011. Heb exact 12 weken gewacht alvorens ik kon rijden. En dat vond ik al lang... Ik heb op vrijdag 7-1-2011 in de showroom het koopcontract getekend. Er was géén voorraadauto beschikbaar. Gewoon bestellen en afwachten maar. Dat het nog relatief snel ging komt wellicht ook omdat er geen vertragende leasemaatschappij tussen zat. Ik denk dat reguliere koop altijd sneller gaat dan lease ivm. wachten op een aantal handtekeningen van werkgever etc.

Ik ben trouwens erg tevreden over de auto. Configuratie:
Ambition Businessline
Metaallak
Sunset
Verwarmbare voorstoelen
Lederen bekleding (truffle brown)
Afneembare trekhaak
Fiscon Kufatec bluetooth carkit
Chromen stootstrips op deur

Allen, veel succes met wachten!

Bijlagen

• DSC_5614.jpg
    DSC_5614.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 102
  • DSC_5591.jpg
    DSC_5591.jpg
    155,8 KB · Weergaven: 99
  • DSC_5584.jpg
    DSC_5584.jpg
    59,5 KB · Weergaven: 81
  • DSC_5596.jpg
    DSC_5596.jpg
    86,6 KB · Weergaven: 92
@Superbob: “ongewassen zwart”
@ Quip “valse vuile”

Ik snap wat jullie bedoelen, zeker bij bewolkt weer. Maar gewassen en met een zonnetje erbij: Prachtig! Kijk maar eens naar bijgevoegde foto's. Uiteraard, een kleur blijft smaakgevoelig maar ik ben uiterst tevreden met mijn Mocca Brown keuze. Voor het gemak heb ik ook een foto van het truffle brown lederen (PON) interieur bijgevoegd. Kleur vertekent op mijn monitor wat tov. werkelijkheid.

Super(b)mooie auto. En idd, toen ik eind februari bij de dealer was stond de levertijd op 10-12 weken. Voordat ik over de configuratie had beslist en alles via mijn bedrijf en de leasmij geregeld had was het eind april en stond de levertijd plots op 18-20 weken. :(

Idd een hele mooie auto ! Die chromen stootstrips en dat leer maken de auto helemaal af. Ik heb nog wel een vraagje over die velgen.
Zijn dat de std. Moon velgen ? Ziet er namenlijk best goed uit. Ik heb ook een S2C besteld in de volgende configuratie:

Ambition Businessline 1.6TDI greenline
Metaallak (zwart)
Sunset
vaste trekhaak
std Bluetooth optie.

Mijn auto wordt deze week (20) gefabriceerd, hoe lang zou ik nog moeten wachten voordat ik er echt in kan rijden ?
Levering gaat rechtstreeks via de dealer, er zit geen leasemaatschapij tussen. Ik kan niet wachten....

@Mekkerink: Ja, dit zijn de gewone Moon-velgen van de Ambition
Mijn dealer gaf aan dat ze in reguliere situaties 2 tot 3 weken na de opgegeven productieweek kunnen uitleveren. De inbouw van leer bij PON vertraagt het proces 1-2 weken. Tel in jouw geval dus op:
1-1,5 week voor transport naar NL
1 week voor transport naar dealer
0,5 week voor aanvragen kentekenbewijs, montage trekhaak, etc.

Zoals ik al zei ben ik afgelopen zaterdag bij de dealer geweest. Het is helaas niet meer mogelijk om de Mocca Brown te bestellen werd mij verteld. Ik heb gekozen voor de Black Magic Metallic. Ik lees hier veel mensen welke het over Mica Zwart hebben? Die ken ik verder niet? Is dat weer anders dan de Black Magic Metallic of is het een verschil in benaming in Belgie/Nederland? Ik heb even op de site proberen te kijken van skoda.be maar deze is momenteel niet bereikbaar.

Zoals ik al zei ben ik afgelopen zaterdag bij de dealer geweest. Het is helaas niet meer mogelijk om de Mocca Brown te bestellen werd mij verteld. Ik heb gekozen voor de Black Magic Metallic. Ik lees hier veel mensen welke het over Mica Zwart hebben? Die ken ik verder niet? Is dat weer anders dan de Black Magic Metallic of is het een verschil in benaming in Belgie/Nederland? Ik heb even op de site proberen te kijken van skoda.be maar deze is momenteel niet bereikbaar.

Mica Zwart=Black Magic Metallic

bverp

Lid
Ja mijn Superb Combi is binnen! En het is nog best snel gegaan.

Op 18-3 is de bestelling naar onze wagenparkbeheerder geggaan.
Deze heeft op 21-3 de bestelling bij leaseplan geplaatst.
Op 24-3 had ik een brief van leaseplan dat de auto besteld is.
En op 24-5 is deze afgeleverd bij de dealer.

Het gaat om een Skoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline Ambition Business Line in de kleur Platin Grey.
Met als opties: MDI, mObridge bluetooth carkit en afneembare trekhaak.

Alleen nu begint het wachten pas echt....ik mag er van Leaseplan pas vanaf 13 juli in rijden! Wel op tijd voor de vakantie maar zo zonde dat de auto niks staat te doen bij de dealer...

jomed

Nieuw lid
Op 18 maart 2011 de superb 1.6 tdi greenline besteld en gaat op 18 juni bij de dealer in Belgie staan. Platin Grey met Amundsen (versie 2012), Moon velgen en PDC - post foto's zodra ik er mee rij

Stevens

Nieuw lid
Op 18 maart 2011 de superb 1.6 tdi greenline besteld en gaat op 18 juni bij de dealer in Belgie staan. Platin Grey met Amundsen (versie 2012), Moon velgen en PDC - post foto's zodra ik er mee rij
Dat is snel dan, want er wordt pas vanaf week 22 de versie 2012 gemaakt, dat betekent dat er maar 2 weken nodig zijn voor het transport naar België, is jouw dealer daar zeker van? Veel succes ermee!

Eindelijk is de mijne ook besteld: Gisteren (6 juni ) besteld. Verwachte levertijd: week 38 (+/- 20 september). Dus zo'n 15 weken. Het schijnt dat de fabriek in de zomer ook gewoon 3 weken stil ligt.
Het duurt even maar dan heb je ook wat. Er was eventueel wel een voorraadauto beschikbaar, maar dat had voor mij niet veel nut ivm het niet eerder mogen leveren van Leaseplan. Nu heb ik tenminste het 2012 model met compleet West-Europa meegeleverd op de nav.
O ja, specs:
SII 1.6 TDI twindoor Greenline Business Comfort
Platin grey
Extra chromen strips rondom
Park Distance Control aan de voorkant
mObridge Bluetooth voorbereiding
vaste trekhaak

Ik heb net gehoord dat mijn auto is besteld bij de leasemaatschappij. Dan wordt hij door hen nog besteld bij de dealer. Daarna krijg ik hopelijk meer informatie over de levertijd. De leasemaatschappij geeft elke keer 4.5 maanden aan. Misschien gaat het wat sneller, gezien de reacties hier. Ik heb alleen leer in de auto laten zetten wat achteraf wordt ingebouwd. Dit kost me waarschijnlijk nog wel een week extra. Het volgende is uiteindelijk besteld.

Skoda Superb Combi 1.6 TDI Ambition Businessline
Mocca Brown Metallic
Sunset
Verwarmde voorstoelen
Lederen bekleding (Black met Wit Stiksel)
17" Fondmetal FP Velgen (http://www.kuipersbanden.nl/images/velgen/fondmetal_velgen/fondmetal_fp_lg.jpg)
Chromen stootstrips op de deur

Mijn auto is redelijk vergelijkbaar met die van Van_307_naar_O2. Die heeft ook mooie foto's in dit topic staan. Ik kan haast niet wachten.

NMO

Nieuw lid
Skoda superb greenline besteld 29 april, verwachte productieweek 26 daarna transport en leerinbouw etc 3 weken....uitlevering in week 29

Bovenaan Onderaan