Levertijd/productieschema S2C greenline

Mr_McPhisto

Actief lid
Mijne is vandaag bij dealer afgeleverd. Is begin april besteld. Ook achteraf met twee-kleurig leer er in. Dus ik vind het niet langzaam, maar snel. Nu gaat dealer nog aan de slag, maar met week of twee lukte dat waarschijnlijk ook wel.

Yes die van mij is ook binnen, hier nog eens op opsomming:

• Besteld eind maart -week 13-
  • Bericht gekregen dat hij 17 juni gemaakt zou worden
  • Nu donderdag 23 juni geleverd bij de dealer

In totaal dus 13 weken moeten wachten.

Nu nog een paar dagen wachten totdat leaseplan zijn werk gedaan heeft !!!

Ik kijk er al naar uit sinds begin januari !

Stevens

Nieuw lid
Yes die van mij is ook binnen, hier nog eens op opsomming:

• Besteld eind maart -week 13-
  • Bericht gekregen dat hij 17 juni gemaakt zou worden
  • Nu donderdag 23 juni geleverd bij de dealer
In totaal dus 13 weken moeten wachten.

Nu nog een paar dagen wachten totdat leaseplan zijn werk gedaan heeft !!!

Ik kijk er al naar uit sinds begin januari !

Toch raar, de mijne is ook besteld in die week, ongeveer dezelfde config, wel mocca brown en bleek lederen interieur binnenin en ik zou hem pas in augustus of september hebben, ik vraag mij af hoe dat komt? Veel succes met de jouwe in ieder geval!!

jomed

Nieuw lid
Woensdag de SII Greenline combi ophalen, was besteld 18/03 en sinds vorige week vrijdag staat hij bij nde dealer, nummerplaten aanvragen vandaag en woensdag rijden.

Toch raar, de mijne is ook besteld in die week, ongeveer dezelfde config, wel mocca brown en bleek lederen interieur binnenin en ik zou hem pas in augustus of september hebben, ik vraag mij af hoe dat komt? Veel succes met de jouwe in ieder geval!!

Zou het niet kunnen dat men in badge produceerd? Van week x tot week y dat type, enzovoort.
Dat maakt als je wagen niet meer gemaakt kan worden in de week dat de mijne gemaakt is dat die gewoon x aantal weken opschuift tot de volgende badge start wordt.

Lijkt me een logische verklaring.

Peeet, heb je die nog in Mocca Brown kunnen bestellen?? Toen ik in mei bij mij dealer in België langsging was Mocca Brown niet meer mogelijk :(
Ik heb voor Cappucino Beige gekozen.

Ja ik heb toen aan de dealer gevraagd of het nog mogelijk was. In eerste instantie kreeg ik te horen dat dit niet meer kon. Toen heb ik hem op Black laten zetten. Later toen in de de offerte definitief heb laten maken heb ik het nog een keer ter sprake gebracht. Toen kreeg ik te horen dat hij precies kon zien vanaf welke week deze kleur niet meer leverbaar was. Veel dealers ( en mensen) dachten dat deze vanaf model 2012 niet meer leverbaar was. Hij gaf aan dat dit onzin is en er vanuit Skoda Nederland gewoon een lijst is waarop staat vanaf welke week iets niet meer leverbaar is. Omdat mijn auto voor die week besteld is, was het geen probleem. Mijn bestelling is inmiddels al bevestigt en besteld vanuit PON.

Stevens

Nieuw lid
Ja ik heb toen aan de dealer gevraagd of het nog mogelijk was. In eerste instantie kreeg ik te horen dat dit niet meer kon. Toen heb ik hem op Black laten zetten. Later toen in de de offerte definitief heb laten maken heb ik het nog een keer ter sprake gebracht. Toen kreeg ik te horen dat hij precies kon zien vanaf welke week deze kleur niet meer leverbaar was. Veel dealers ( en mensen) dachten dat deze vanaf model 2012 niet meer leverbaar was. Hij gaf aan dat dit onzin is en er vanuit Skoda Nederland gewoon een lijst is waarop staat vanaf welke week iets niet meer leverbaar is. Omdat mijn auto voor die week besteld is, was het geen probleem. Mijn bestelling is inmiddels al bevestigt en besteld vanuit PON.

Ik ga modeljaar 2012 hebben in mocca brown. Het heeft inderdaad niks te maken met de week van het maken. maar met de bestelweek. Mij is vanuit de invoerder in België gezegd dat het vanaf bestelweek 16 was dat die kleur niet meer bestald kon worden...

pompierke

Nieuw lid
Ik heb mijne ( sc2 berline ) besteld 9mei en was voorzien eind juli en nu kom ik juist thuis van het werk en ze bellen nu dat hij al binnen is .
dus is het zeer snel gegaan .
Oeps, dringend gaan kijken voor een autoverzekering en mijn VW Bora zien kwijt te raken .

Ik was gisteren bij mijn dealer en tot mijn erg grote verrassing wordt mijn S2C volgende week al rijlaar gemaakt, terwijl de 1e schatting stond op begin september (eind april besteld). Ik heb voor iedereen daar ijsjes beloofd als ze hem voor mijn vakantie klaar hebben. Wow, lijkt me echt fantastisch om met zo'n prachtige, grote limousine op vakantie te gaan.
Ik hou jullie op de hoogte of er misschien toch niet een addertje onder het gras zit, want dat kan natuurlijk ook altijd nog. Maar in dat geval: Geen ijsjes ;)

Dat is goed nieuwe, wel grappig dat het meestal toch sneller gaat dan verwacht. In mijn geval hebben ze week 38/39 geroepen. Ik hoop ook dat het sneller gaat. De levertijd zit hem vooral bij de 1.6 Greenline motor types.

Dat is goed nieuwe, wel grappig dat het meestal toch sneller gaat dan verwacht. In mijn geval hebben ze week 38/39 geroepen. Ik hoop ook dat het sneller gaat. De levertijd zit hem vooral bij de 1.6 Greenline motor types.

Ik krijg ook een S2C 1.6 TDI Greenline en dat was bij mij destijds ook het verhaal. Maar blijkbaar houden ze idd bij de initiele planning een enorme slag om de arm om klanten achteraf niet teleur te stellen. Zo ging dat bij mijn Focus iig wel. Ook die zou eerst in juli geleverd worden, toen september en werdt uiteindelijk 11 november. :ahum:

Jip79

Nieuw lid
Waar heb jij de auto besteld pompierke? Die van mij is ook in die week besteld en kreeg te horen dat de vermoedelijke leverweek week 41 zou zijn???? Dat zou misschien betekenen dat ik toch niet zo lang hoef te wachten :)

Stevens

Nieuw lid
vandaag nieuws gekregen van de dealer, besteld in week 13, wordt gemaakt in week 29. Wanneer zou ik hem dan hebben, want de dealer sprak van nog een 3-4 weken erna? Iemand ervaring hiermee in B? Thx.

pompierke

Nieuw lid
@jip79

Ik heb mijn auto in Belgïe gekocht.
Het kan inderdaad aan de opties liggen dat het zolang duurt.
Heb je mischien een panoramisch dak ?

pompierke

Nieuw lid
vandaag nieuws gekregen van de dealer, besteld in week 13, wordt gemaakt in week 29. Wanneer zou ik hem dan hebben, want de dealer sprak van nog een 3-4 weken erna? Iemand ervaring hiermee in B? Thx.

3, 4 weken vind ik wel lang .
Misschien dat de verlof periode er iets mee te maken heeft .

Bovenaan Onderaan