Levertijd/productieschema S2C greenline

Gisteren weer gebeld door mijn dealer. Geen addertjes onder het gras. Ik kan mijn S2C op 8 juli 17:00 ophalen. Heb dan nog 1 week om de auto 'in te rijden' voordat ik er 16 juli mee op vakantie ga. Dat is wel zo'n prettig idde aangezien er ook een caravan achter komt te hangen. Derhalve afgesproken dat de stoelverwarming pas na mijn vakantie ingebouwd wordt om zodoende nog die week te hebben voor de vakantie.
Inmiddels is ook duidelijk dat ik Amundsen+ krijg dus met voorgeinstalleerde software voor Europa :). Nu aan de slag met een SD-kaartje voor mijn muziek.:680:

Gaaf, die stoelverwarming zul je vast niet nodig hebben in de vakantie ;) Voor het inbouwen van de stoelverwarming moeten ze natuurlijk de bekleding tijdelijk verwijderen en dan de matjes tussen de schuimlaag plaatsen. Zelf heb ik gekozen voor fabrieksaf stoelverwarming omdat de knopjes dan netjes in de Airco "cirkel" knop vallen. Ik vond dit toch wel een stuk mooier dan de knopjes op de zijkant van de stoel.

Waar komen deze knopjes voor jou te zitten? Komen deze ook los op de stoel? Btw welke capaciteit SD kaart ga je kopen? Ik heb zelf even gekeken naar een 16 GB voor als ik m'n auto heb. Lijkt me opzich wel handig. Verder heb ik ook een MDI besteld, dus kan ook gewoon een USB stick aansluiten. Maakt in gebruik volgens mij niet zoveel uit. Dat was voordat ik wist dat ik een Amudsen+ zou krijgen en dus de SD kaart ook kan gebruiken voor muziek... MDI misschien overbodig.

Gaaf, die stoelverwarming zul je vast niet nodig hebben in de vakantie ;) Voor het inbouwen van de stoelverwarming moeten ze natuurlijk de bekleding tijdelijk verwijderen en dan de matjes tussen de schuimlaag plaatsen. Zelf heb ik gekozen voor fabrieksaf stoelverwarming omdat de knopjes dan netjes in de Airco "cirkel" knop vallen. Ik vond dit toch wel een stuk mooier dan de knopjes op de zijkant van de stoel.

Waar komen deze knopjes voor jou te zitten? Komen deze ook los op de stoel? Btw welke capaciteit SD kaart ga je kopen? Ik heb zelf even gekeken naar een 16 GB voor als ik m'n auto heb. Lijkt me opzich wel handig. Verder heb ik ook een MDI besteld, dus kan ook gewoon een USB stick aansluiten. Maakt in gebruik volgens mij niet zoveel uit. Dat was voordat ik wist dat ik een Amudsen+ zou krijgen en dus de SD kaart ook kan gebruiken voor muziek... MDI misschien overbodig.

Peeet, weet ik eigenlijk niet waar die komen te zitten, die knopjes. Ga ik eens naar informeren. Ik dacht in 1e instantie aan een 32gb SDHC omdat er naast de muziek ook navigatie op moest komen. Nu de navigatie intern is, denk ik dat ik met kleinere SD-kaarten ga werken. Ik denk dat ik met 8 of 16Gb SDHC al ruim voldoende heb. Ik hoef niet zozeer mijn complete muziekcollectie mee te nemen. Ik selecteer altijd voor mijn vakantie welke muziek ik meeneem (voorheen dus op cd). Ik ga wel nog een aparte kaart met muziek e.d. voor de kids maken ;).

Peeet, de knopjes komen idd aan de zijkanten van de stoelen.
Dat dacht ik al, ik heb dat ook gehoord bij de dealer. Dat is voor mij de overweging om ze toch vanuit de fabriek te laten monteren. Het is wel een optie die dan in mijn bijtelling zit. Anders is het natuurlijk wel iets goedkoper. Bij mij komt het er dan zo als de foto uit te zien. Met de drie ledjes voor de drie standen. Bij jou is dit een zwart dicht kapje.
112.jpg

Peeet, Ziet er geintegreerd idd erg netjes uit. Het punt is dat stoelverwarming helemaal niet mogelijk zou zijn volgens de optielijst van Skoda, tenminste niet op hadmatige verstelbare stoelen. Heb jij de Ambition of Elegance waar wel std elec. stoelen op zitten? Op mijn versie, de comfortline (ivm leasebudget, moest ook nog trekhaak en dakdragers/fietsdragers op), zitten geen elec. stoelen en dus geen stoelverwarming. Toch kwam ik ergens in een optielijst van een leasesite stoelverwarming tegen op handmatige stoelen. Dus ook zo los besteld. Waarschijnlijk de oorzaak van de 'on-elegante' oplossing op mijn Superb.

Ik heb een Ambition Businessline besteld met achteraf leder. Toen vond ik de stoelverwarming ook wel handig. Vandaar dat ik deze besteld heb. De dealer liet mij toen zien wat het verschil was in direct of achteraf. Daarop heb ik de keuze gemaakt. Ik zie net in de folder staan dat deze optie inderdaad niet mogelijk is op de Comfort versie.

Bijlagen

• Optie_Stoel_superb.jpg
    Optie_Stoel_superb.jpg
    3 KB · Weergaven: 23
  • Optie_Stoel_superb.PNG
    Optie_Stoel_superb.PNG
    7 KB · Weergaven: 26
  • Optie_Stoel_superb.jpg
    Optie_Stoel_superb.jpg
    9 KB · Weergaven: 17
Dat dacht ik al, ik heb dat ook gehoord bij de dealer. Dat is voor mij de overweging om ze toch vanuit de fabriek te laten monteren. Het is wel een optie die dan in mijn bijtelling zit. Anders is het natuurlijk wel iets goedkoper. Bij mij komt het er dan zo als de foto uit te zien. Met de drie ledjes voor de drie standen. Bij jou is dit een zwart dicht kapje.
Bekijk bijlage 15049

Deze overweging heb ik ook gemaakt. en de 270 euro is nou ook niet het verschil.
Dit ziet er inderdaad wel super uit.

Miez1

Forumguru
@Quicky01, stoelverwarming stond bij mij gewoon in de optielijst van Skoda voor 270 Euro en leverbaar op alle modellen.

grtz.

Miez

Miez1

Forumguru
@Quicky,

Waarvan akte, te snel of onzorgvuldig gelezen, excuses.

grt en warme billen gewenst ;)

Dinobe

Nieuw lid
Ik wacht nog op nieuws van de leasingsmaatschappijen, maar dit is wat ik op het bestelbonnetje laten zetten heb:

- Superb Combi 1.6 Greenline Ambiente
- Pack 'Company Columbus' Ambiente (- Snelheidsregelaar, Parking Distance Control acheraan,
Tapijten, Metalkleur, Navigatiesysteem Columbus,- Buiten- en achterkijkspiegels met automatische dimfunctie.)

- Buitenkleur CAPPUCCINO BEIGE Metallic (Mocca brown was niet meer leverbaar)
- Binnenbekleding Rubicon - Dashboard Onyx/Onyx

- Bluetooth installatie
- MDI
- Verwarmde voorzetels
- Verduisterde ruiten achteraan
- Afneembare trekhaak (niet af fabriek, achteraf te plaatsen door de garage)

- Tyre Pressure Monitor
- Verwarmde voorruitsproeiers
- Dubbele zonneklep

Helaas was mijn optiebudget te klein voor een aantal leuke zaken zoals lederen zetels of waren ze niet beschikbaar op de greenline zoals snelle voorruit ontdoo(zeker de laatste 4 opties).iing. Ik heb een beetje het gevoel het optiesbudget te moeten hebben opmaken aan "gadgets" (zeker de laatste 3)

Het zijn lange laatste dagen voordat ik de S2C vrijdag kan gaan ophalen. SD-kaart is gevuld met veel lekkere muziek, de oude auto is bijna 'leeg' en hoeft alleen nog maar even gewassen te worden (wel zo netjes). O ja, en niet vergeten om ijsjes voor de hele club bij Nieuwkoop te halen natuurlijk.
Overigens zou mijn huidige focus zomaar de komende jaren nauwelijks verhuizen. De buren willen misschien dat ik hem overneem voor hen. Doen ze goed aan hoor. Mooie en fijne auto met alles erop en eraan.
En zaterdag stond ik met mijn 116 pk 1.8 TDCI focus naast een 105pk 1.6 TDI Greenline Superb. En wie schetst mijn verbazing, ik trok de S2C er niet uit ondanks dat de cijfers in het voordeel van de Focus zijn :shocked:. Ik vond het voor deze keer helemaal niet erg. :)

Dinobe

Nieuw lid
YES! Vandaag bericht gekregen dat de S2C besteld is :)

Besteld in week 28 dus, levertermijn moet ik bij de garage navragen...

YES! YES! Vandaag gaan we onze eerste Skoda bij de dealer halen.... :) Dankzij de Skoda dealer De Waal uit Tiel hebben we hem exact voor de vakantie........ We vertrekken morgenochtend naar Zuid-Frankrijk, dus de Superb kan zich meteen bewijzen........
Oja @ quicky01, wij ruilen vandaag onze focus wagon in...... is ook een goed idee, hem eventjes door de wasstraat rijden...:super:

djmshell

Senior Member
@ MacJack: over cutting it close gesproken.:) proficiat met je superb. inrijden gaat wel lukken met een vak in zuid frankrijk. Goede reis en fijne vakantie met je nieuwe Bolide.

Miez1

Forumguru
@MacJack, te gek hoor! Nou, veel plezier gewenst, ook met inpakken vanavond, dat zal een giller worden want alles past er in;)

Een fototje voor vertrek zou ons allen hier goed doen........;)

Fijne vakantie!

Grtz.

Mr_McPhisto

Actief lid
Donderdag heb ik mijn 1.6cr tdi ambition combi opgehaald. Hij ziet er heerlijk uit en ik vind hem ook zo rijden! Ik kom uit de hatchback met 170 pk en behoorlijk meer nm, maar ik vind het echt niet slecht rijden hoor!
Hij is niet zo snel meer uiteraard, maar stil, sportonderstel met 18 inch rijdt superstrak. En heel eerlijk boven de 2000 toeren is het nog niet eens slecht met de speed!
columbus er in laten zetten, evenals, s5 velgen, chromenstootstrips en chromen uitlaatpijpen. Leer achteraf ook strak in twee-kleur. Dus ja...perfect. En minder bij de tank zal ik gaan staan. Deze vliegt straks over de 1000 km op een tank, terwijl de vorige om de 750 km wel dorst had. Slecht voor mijn spaarpunten......
Alleen jammer dat er niet de keuze is op het panoramadak in de greenline en het geluidssysteem valt wellicht ietwat tegen. Slecht is anders, maar goed ook!
Al met al tot nu toe zeer zeer tevreden en ben onder de indruk van de rij-eigenschappen!

Vrijdag de S2C opgehaald bij Nieuwkoop. Nog mooier dan ik eigenlijk had gedacht. Mocca brown is echt een fantastisch mooie kleur en omdat ik de comfortline had gekozen heeft de auto zwarte raamstijlen wat ik helemaal supermooi vind. Kwestie van smaak maar ik had hem niet anders gewild. Nette uitleg door Nieuwkoop waarbij je wel tureluurs wordt van de instelbare opties. Amundsen+ is een 300% verbetering tov het 'oude' amundsen. Heel west-europa voorgeinstalleerd en supersnel.Ik had ook een goedgevulde SD-kaart meegebracht en gelijk getest. Het geluid heeft zoals bekend nog wel wat finetuning nodig. En werkelijk alle geluidjes e.d. kunnen ingesteld en apart geregeld worden. Gisteren al 400 km mee gereden (Boxtel-Scharendijk-Groede-Boxtel) en wat een genot.
En dan nog Ontopic, nog geen 11 weken tussen bestelling en levering. Best netjes als je het mij vraagt.
Zal zo snel mogelijk fotootjes uploaden.

Bovenaan Onderaan