Levertijd/productieschema S2C greenline

Mwah het lijkt allemaal misschien wel lang, maar toen ik mijn vorige Skoda had besteld (Octavia II) heb ik hier uiteindelijk ook vier maanden op moeten wachten. Een collega heeft een Audi A3 besteld, daar moet 6 maanden op gewacht worden. Verder had bijvoorbeeld de Nissan Qashqai in het begin ook een levertijd van ongeveer 11 maanden. Was toen erg populair en dat was niet de verwachting.

Dat zelfde geld nu ook voor de Superb 1.6TDI. Door de komst van de 20% Combi aan het begin van dit jaar wilde iedereen deze wagen graag hebben. Zeker met dat motor type. Een 1.8 Benzine is dan ook sneller geleverd volgens mij. Ik denk dat het meeste in het type motor zit, gezien deze in heel veel auto's uit de Volkswagen groep geleverd kan worden en door zijn 20% enorm populair is. Neem niet weg dat als je eenmaal besteld heb 4,5 maanden wel erg lang wachten is...

Mwah het lijkt allemaal misschien wel lang, maar toen ik mijn vorige Skoda had besteld (Octavia II) heb ik hier uiteindelijk ook vier maanden op moeten wachten. Een collega heeft een Audi A3 besteld, daar moet 6 maanden op gewacht worden. Verder had bijvoorbeeld de Nissan Qashqai in het begin ook een levertijd van ongeveer 11 maanden. Was toen erg populair en dat was niet de verwachting.

Dat zelfde geld nu ook voor de Superb 1.6TDI. Door de komst van de 20% Combi aan het begin van dit jaar wilde iedereen deze wagen graag hebben. Zeker met dat motor type. Een 1.8 Benzine is dan ook sneller geleverd volgens mij. Ik denk dat het meeste in het type motor zit, gezien deze in heel veel auto's uit de Volkswagen groep geleverd kan worden en door zijn 20% enorm populair is. Neem niet weg dat als je eenmaal besteld heb 4,5 maanden wel erg lang wachten is...

Klopt Peeet, dat was ook de melding van mijn dealer. Die 1.6 tdi zit in verschillende auto's van verschillende merken. Overigens heb ik 4 jaar geleden ruim 6 maanden moeten wachten op een doodnormale burgerlijke Ford Focus 1.8 tdci. Dus 4 maanden is wel lang maar relatief kort, voor mij dan.

Net bericht gehad van de leasemaatschappij, de auto is besteld bij PON in Leusden. Indicatie leverweek 44/2011. 20 weken dus.. Ik hoop toch dat het nog wat eerder wordt dan dat maar goed. :)

Bij mij (week 23 besteld) gaf de dealer aan week 38 en Leaseplan week 40.
Nu die besteld is wil je hem eigenlijk graag al hebben, maar autoliefhebbend nederland wordt met dit soort wachttijden op de proef gesteld

Stevens

Nieuw lid
Ik kreeg bericht van de garage dat de levertermijnen oplopen. de mijne is besteld in week 13 en ging gemaakt worden in week 24, maar dat zal week 32 worden blijkbaar, maar niets is zeker...toch raar allemaal als ik hier andere commentaren lees.

nonnos

Nieuw lid
vandaag bericht van de garage gehad, de superb combi Ambition Businessline greenline komt morgen binnen!!! besteld in week 13,dat is sneller als wat ik gehoopd had. o ja, de kleur is cappucino beige.:laugh:

Ik had mijn Skoda Superb Combi besteld op 7 mei jl en werd afgeleverd op 10 juni!! Niks geen lange levertijd dus. Ik heb er al 980 (!) teverden kilometers mee gereden. Enige minpunt: wat een beroerd nav systeem hahahaha maar dat is bekend :-)

Ik had mijn Skoda Superb Combi besteld op 7 mei jl en werd afgeleverd op 10 juni!! Niks geen lange levertijd dus. Ik heb er al 980 (!) teverden kilometers mee gereden. Enige minpunt: wat een beroerd nav systeem hahahaha maar dat is bekend :-)

Niet vals spelen hé! vast een voorraad model of 1 die hieral voor in bestelling stond... (net als die van mij:super:)

Nope, hij moest echt nog geproduceerd worden! Echterrrrrrr ik kreeg een iets "luxer" model dan besteld. Een met meer opties. Kadootje van de Leasemaatschappij. deze was in productie vrijgekomen en werd aan mij gegeven. Zo kon ik dus snel de Skoda rijden.

Nope, hij moest echt nog geproduceerd worden! Echterrrrrrr ik kreeg een iets "luxer" model dan besteld. Een met meer opties. Kadootje van de Leasemaatschappij. deze was in productie vrijgekomen en werd aan mij gegeven. Zo kon ik dus snel de Skoda rijden.
Vast geen leaseplan. Die kennen het concept kadootjes niet is mijn ervaring

Leuk die cadeautjes, maar als het opties zijn een geen accessoires dan zitten ze ook in je bijtelling. Mogelijk heb je bewust gekozen bepaalde opties er juist niet in te doen om de kosten lager te houden. Maar goed, dat is iets voor jezelf. Ik heb er toch al van alles aan toegevoegd dus mij maakt het niet uit:D

@ Robertvanhoornaar, nee idd zeker niet Leaseplan. voor mij een hele onbekende Maximalease uit Den Haag (what's in a name!)

@ Peeet idd de opties zijn af fabriek dus betaal ik daar 20% over, maar vergeet niet de Superb kost al erg weinig in de bijtelling, zeker als je vergelijkt wat je er voor krijgt, dus die paar çenten maken dan ook niet zoveel meer uit.

Op zich niks schokkends hoor:

MDI interface € 150,-
Bleutooth € 420,-

en de linker achterdeur bevat een open ruimte voor de plu (wat niet schijnt te horen op een comfort business model!) dus dit weekend even een mooi pluutje kopen!

Ow ik had juist begrepen dat deze opening er altijd in zit, het enige verschil is alleen dat hij gevuld is met een paraplu bij de Ambition en de Elegance

ow heeft de dealer het dan mis? hoort het gat er dan standaard dan wel in? ach maakt het uit, vind het wel grappig.

NMO

Nieuw lid
De productieweek is bevestigd, volgende week wordt de auto een skoda superb combi, dan op transport, leer inbouw en overige zaken. Dealer verwacht 3-4 weken nodig te hebben vanaf productie datum....kijk er naar uit.

Stevens

Nieuw lid
De productieweek is bevestigd, volgende week wordt de auto een skoda superb combi, dan op transport, leer inbouw en overige zaken. Dealer verwacht 3-4 weken nodig te hebben vanaf productie datum....kijk er naar uit.
Het gaat dus duidelijk sneller in NL dan in B. De mijne is besteld 28 maart en hij zou pas in week 34 geproduceerd worden, maar dat is nog niet zeker...

Dinobe

Nieuw lid
Skoda Superb Combi 1.6 TDI Ambition Businessline
Mocca Brown Metallic

Peeet, heb je die nog in Mocca Brown kunnen bestellen?? Toen ik in mei bij mij dealer in België langsging was Mocca Brown niet meer mogelijk :(
Ik heb voor Cappucino Beige gekozen.

Bovenaan Onderaan