Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Machiel

Nieuw lid
Alle dank, inmiddels al weer paar honderd km erop zitten en over het algemeen bevalt het allemaal uitermate goed.

@Der Einser
Ik heb de 110 PK Combi style uitvoering in Metal Grey met de 17 inch Clubber velgen, telefoon en tech pakket (met android auto / apple carplay), zilverkleurige dakrailing, simply clever pakket, parkeersensoren achter, licht en zicht pakket en DAB+.

Paar kleine minpuntjes die me tot nu toe zijn opgevallen:
- Ramen gaan niet meer dicht wanneer de auto met de start stop knop is uitgezet, maw de motor moet draaien om de ruiten te bedienen.
- Ramen muv bestuurdersraam kunnen niet in 1 keer open of dicht, je dient de knop vast te houden
- Ramen zijn niet meer te openen met de afstandbediening
- De kilometerstand is niet te zien wanneer cruise control aan staat of "gecancelled" is.
- Android auto werkt slecht met de Nexus 5(notabene een google telefoon), met een Xperia Z3 compact werkt Android auto top.

Tevens ook een paar foto's bijgevoegd.
2015-07-16 12.42.10.jpg
2015-07-16 12.58.53.jpg 2015-07-16 12.59.08.jpg

MarkyMark

Actief lid
@Machiel wat heb jij een prachtig samengestelde wagen onder je achterwerk hangen! Chapeau!

Idd. Erg frustrerend dat er is bezuinigd op het openen van de ramen met de afstandsbediening, en daarnaast ook niet eens met 1druk op de knop te openen.

Ik denk dat je er nu achter komt dat je dit onbewust veel gebruikt hebt... Ik heb dat ooit met een armleuning gehad, voor je gevoel mis je het niet totdat je het niet meer tot je beschikking hebt....

He je toevallig ook foto's gemaakt van de binnenkant? Ben erg benieuwd ;) ;)

Machiel

Nieuw lid
@MarkyMark Dank je, en inderdaad je gebruikt dat onbewust best vaak. Zeker met de wat warmere dagen zoals de afgelopen tijd.

Wat me op de een of andere reden meer stoort is het feit dat je je motor aan moet houden om de ruiten open of dicht te doen. Het zou handig zijn dat je de ruiten kan openen en sluiten wanneer de auto is ontgrendeld.

Ook de armleuning herken ik. Voor de fabia heb ik tijdelijke een Opel Mokka gereden, een erg goede wagen met armleuning. Echter was die armleuning dusdanig hoog / onhandig dat ik er nooit gebruik van heb gemaakt. In de fabia gelukkig weer een fijne praktische armleuning.

Tevens nog een paar foto's van de binnenkant.
2015-07-18 14.14.11.jpg 2015-07-18 14.14.26.jpg 2015-07-18 14.15.27.jpg

Der Einser

Forumguru
Mooi hoor @Machiel

Wij hebben bijna dezelfde set up.
Alleen hebben wij de 90pk Edition versie, met de daarbij horende extra opties.
EN de Admundsen erop.
Verder bijna identiek.

Nu nog even wachten tot hij klaar is en afgeleverd kan worden.

Machiel

Nieuw lid
@nisuthai Dank je, hopelijk is de fabia net zo betrouwbaar als mijn vorige auto (Seat Ibiza ST), 90.000 km mee gereden zonder storingen, pech e.d.

Mooi @Der Einser, Amundsen was toen ik bestelde nog geen beschikbare optie via de leasemaatschappij. Die had ik graag nog bij willen hebben. Ben nu van plan om toch nog een tomtom aan te schaffen. Google Maps navigatie in de auto werkt prima(als je de juiste telefoon hebt), maar in het buitenland is dat (nog) niet bruikbaar.

nisuthai

Forumguru
@Machiel kijk bij mij even hoe ik het opgelost met de TomTom misschien is het voor jou ook een idee ik heb hem op de A-styl zitten zonder geschroef met een Brodit houder, mijn foto's staan op pagina 45 succes!

nisuthai

Forumguru
Dat geld ook voor de schakelwagens is exact hetzelfde dan kan je de radio ook bedienen vanuit het stuur als je die optie hebt.

Machiel

Nieuw lid
@Ron467 @nisuthai Ik zie het nu ook in de handleiding staan ja. Contact inschakelen zonder te starten doe je bij een schakelbak door de koppeling niet in te drukken. Misschien toch eens alle 300 andere pagina's ook doornemen om nog andere dingen tegen te komen.:):):)

Stukje uit boekje
Het contact wordt in- resp. uitgeschakeld.
Bij wagens met schakelbak mag bij het in- resp. uitschakelen van het contact
het koppelingspedaal niet worden ingetrapt, anders zou het systeem proberen
te starten.
Bij wagens met automaat mag bij het in- resp. uitschakelen van het contact
het rempedaal niet worden ingetrapt, anders zou het systeem proberen te
starten.

Bovenaan Onderaan