Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Cordoba

Forumguru
@Tom1981 Gefeliciteerd met de Fabi, en veel plezier natuurlijk. Heeft nu al iemand op je kentekenplaten zitten kalken?:itwasntme:

@Fabi3 / @Corné de Kluijver Worden de voorste zijruiten van de Fabia ook gecoat? (de wettelijke regels gelden voor voorruit en ruiten van de voorste portieren)

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Cordoba ja de voorste zijruiten worden ook getint volgens de wettelijke regels en getest met de tintmaster ;) op 28 maart gaan onze 2 Skoda's voor een tintkuurtje naar Hendrik Ido Ambacht :)

Cordoba

Forumguru
Ik dacht ik kan beter even waarschuwen, als dat je achteraf in de problemen zit Corné. Overigens zal er dan bij de ramen voor de B-stijl weinig extra tint komen:
als ik het goed heb is de officiele eis 55% transmissie (lichtdoorlatendheid), maar ik weet niet voor welke golflengtes (van het licht) dat precies geldt. 100% heb je bij vacuum (lucht zit al iets lager), en een gewoon enkel helder vensterglas zit al onder de 92%, en bijvoorbeeld volledig helder dubbelglas al onder de 85%. Met een warmtewerende coating zit je direct nog een stuk lager. Ik dacht dat een normale voorruit/zijruit van een auto op iets van 65-70% transmissie zit, dus als je naar 55% gaat dan heb je maar een heel klein beetje extra coating.

Mijn opmerking over de juiste golflengtes waar volgens de wet de grens ligt, lijkt misschien geneuzel, maar vooral bij de korte golflengtes (UV/blauw) maakt dat veel verschil:waar het meeste glas bij 450 nm nog transparant is, zijn bij 400-420 de meeste glassoorten volledig dicht voor het licht. In de weging voor de transmissie van het (zichtbare) licht, kan dit dus behoorlijk verschil maken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

driesp

Senior Member
mooie kar Tom!

ik zie op de foto geen trekhaak. het is dus een afneembare geworden?
had je wel een vaste besteld?

langzaam stromen de combi's binnen :thumbsup:
gisteren ook maar weer eens gebeld en de verkoper die ik sprak zei dat de onze ook in het land is...
mogelijk krijgen we hem komende week.
dat is toch behoorlijk volgens schema, ik had me ingesteld op half/eind maart.

@Corné: ik had het ergens anders geloof ik ook gevraagd, maar geen antwoord meegekregen:
wat zijn de consequenties van zo'n verlagingsset?
moet je nog ergens op letten... we zijn soms behoorlijk zwaar beladen (2 opgroeiende kinderen, hond, nog wel eens een paar mtb's achterop de drager).

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Ridley

Forumguru
@driesp: met Eibach veren heb je veel minder last van inveren. De veren zijn progressief waardoor ze meer tegendruk gaan geven bij grotere belasting. Hier ook gezin met twee kinderen en als wij op vakantie gingen, kwam de voorzijde omhoog en kwam de achterzijde VER naar beneden te hangen. Met verlagingsset blijft de auto op gelijke hoogte staan als onbeladen en het weggedrag verandert niet.

Ik kan het uit de grond van mijn hart alleen maar aanraden, dat is de reden dat ik nu ook weer gelijk in de groupbuy van @Corné de Kluijver ben meegegaan. Ik ben overtuigd!

Vroeger ook wel mijn auto's verlaagd maar met andere merk veren, niet te vergelijken met Eibach.

Succes met je keuze!

driesp

Senior Member
dank je @Ridley !
dat klinkt dan wel heel erg aantrekkelijk. ik dacht dat het vooral om de looks ging, met mogelijk enige nadelen, maar het blijkt zelfs mijn angst (te zwaar doorzakken, dat ik ooit met onze Passat had) weg te nemen :D

ik ga het Eibach topic eens doornemen, zag daar prijzen met+zonder uitlijnen. Is dat een keuze, met andere woorden, uitlijnen is niet persé nodig, of is dat meer omdat je dat gedeelte bij iemand anders zou kunnen laten doen?

• Leuk

Ridley

Forumguru
Uitlijnen = een
Must! Geen optie bij verlagen

@Antera heeft zijn eigen mannetje, maar dit kun je ook elders laten doen als je dat prettiger vind. Enkele dagen later is ook geen probleem.

@driesp we hadden idd een vaste besteld maar deze was volgens de dealer nog niet leverbaar, en het is dus de afneembare geworden. Moet wel zeggen dat ik het super mooi vind staan. Het is haast niets van te zien (als de trekhaak niet gemonteerd is ;)

CDK

Forumguru
@driesp, sorry als ik je vraag niet gezien en / of niet beantwoord hebt, maar ik kan me aansluiten bij @Ridley, de looks is mooi meegenomen uiteraard, maar het rijdt vooral veel beter, uiteraard wel iets meer contact met de weg, maar zeker in beladen toestand ga je het erg waarderen, het deinerige gevoel en het heel ver inveren en de bodyroll in de bochten neemt sterk af.

driesp

Senior Member
Geen probleem @Corné de Kluijver . Er komen ook zoveel berichten voorbij...
Jullie hebben me behoorlijk overtuigd van het nu van de veren, denk dat ik me op de lijst zet.
op welke termijn wordt je vervolgens geacht ze te laten plaatsen? of maakt dat niet uit?

• Leuk

CDK

Forumguru
@driesp, actie loopt nog wel even, opgeven kan je bij mij doen, tot aan de zomervakantie als montage termijn is wel de max hoor!

de fab gaat deze week in productie :), ben benieuwd hoelang het nog duurt dan voordat ik hem daadwerkelijk mag ophalen. Voorbereidingen zijn al getroffen :), heb zilveren plastidip gehaald om me dakrails zilver te maken.
Auto via de lease hé dan toch maar niet de opties erbij genomen zoals zilveren dakrails.

Bovenaan Onderaan