Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Ridley

Forumguru
Nee hoor, geen bevestiging maar ook geen bericht dat het langer gaat duren. Zit in de relaxmodus. Als hij er maar is voor de meeting van mei.

Morgen eerst maar eens de zomerbandjes monteren met die temperaturen die eraan komen.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Gisteren helaas te horen gekregen dat mijn First edition combi die ik in Nov 2014 besteld had vertraagd is en ipv week 11 gebouwd zou worden nu 7 weken vertraging heeft.... Damn! :(

CDK

Forumguru
Aaai aaaai aaaaaai kennelijk niets geleerd van de absurde levertijden die de O3 gehad heeft.... :(

Op onze Fabia Greenline in 2010 7 maanden moeten wachten , als het zo doorgaat, gaat het weer dezelfde kant op.

De Fabia Greenline was net in productie toen wij hem kochten, werd ook steeds met een paar weken opgeschoven.eerst in mei leveren toen werd het juli en uiteindelijk eind september.

Wij hebben de auto (fabia combi) 28 november besteld en is afgelopen vrijdag (6 maart) afgeleverd bij de dealer en mag ik aankomende vrijdag ophalen. Kenteken is ook bekend, maar helaas nog geen nieuwe serie (persoonlijk had ik dat wel leuk gevonden)

Persoonlijk nog geen combi of hb gezien op de weg dus wordt extra spannend hoe hij eruit zal zien!!!!

MichielD

Nieuw lid
Ik vind het wel vreemd dat er zo'n verschil in bestelling/aflevering zit. Bij ons is de orderdatum 22/12/2014, met productie in week 11, nu uitgesteld naar week 15.
Als ik dan lees dat @DannyWilliams in November 2014 besteld heeft en ook productie in week 11 had en met 7 weken is vertraagd.

Is onze dealer dan te optimistisch of heeft de dealer van @DannyWilliams liggen slapen, of is die realistisch?
Ik neem aan dat iedereen van Pon de informatie krijgt?

Of zijn alle 90 PK motoren van de First Edition op en zijn de 110 PK's wel beschikbaar? ;)
Ik neem aan dat er meer 90 PK's worden verkocht i.v.m. First Edition korting..

Ron467

Actief lid
Elke dealer kan in het systeem en kan pon ook bellen...
Als een bepaald onderdeel langere levertijd heeft, heeft dat invloed op de totale levertijd voor de modellen met dat specifieke onderdeel.
Ook moment van bestellen, en in behandeling nemen, zal van invloed zijn.
Elke dealer besteld modellen van te voren, voor proefritten en dergelijke.

vier en een half jaar geleden klopte bij mij de verwachte en uiteindelijke levertijd erg goed.
Maar nu heb ik de stiekeme hoop dat het eerder wordt: er is een eerder gedane bestelling geannuleerd waarvoor de mijne in de plaats is gekomen :thumbsup:

maar zo niet......ook niet getreurd!

CDK

Forumguru
@MichielD, wij konden de First Edition ook in 110pk met dsg krijgen als ik mij niet sterk vergis, dus daar zal het niet aan liggen. De 90 en 110pk motoren zijn volledig identiek op de software in de ecu na dan, dus met een chip ben je goedkoper uit en heb je ook nog eens tussen de 125 en 140pk ipv 110 ;) alleen heeft de 110pk versie schijfremmen achter en de 90pk versie trommelremmen én leveren ze de 110pk versie alleen met een dsg.

MichielD

Nieuw lid
@MichielD, wij konden de First Edition ook in 110pk met dsg krijgen als ik mij niet sterk vergis, dus daar zal het niet aan liggen. De 90 en 110pk motoren zijn volledig identiek op de software in de ecu na dan, dus met een chip ben je goedkoper uit en heb je ook nog eens tussen de 125 en 140pk ipv 110 ;) alleen heeft de 110pk versie schijfremmen achter en de 90pk versie trommelremmen én leveren ze de 110pk versie alleen met een dsg.
Ja, maar ik wilde de 6-bak, dus geen First Edition (echt onbegrijpelijk hoe ze die keuze hebben gemaakt: uitleg was dat ze die motor/bak combi's hadden gekozen en ze ook een DSG wilden aanbieden als First Edition. Ik heb toen uitgelegd dat het als klant er meer uitziet dat ze alle motor/bak combi's hadden, behalve degene die ik wilde).

Heb overigens private lease, dus zal niet gewaardeerd worden als ik ga chip-tunen. En de 90pk is er niet in 6 versnellingen.

Daar keek ik ook naar @MichelD. Wilde of de 6 bak of de dsg . En dan die first edition style , maar die is zoals je al aangaf niet op alle motoren/bakken beschikbaar ..

CDK

Forumguru
in het geval van mijn vrouw @Fabi3 is het wel een auto van de zaak, maar geen leaseauto, chippen gaat zeker wel gebeuren dit jaar :jaja: de 90 pk versie is best lekker, maar 130pk is vast nóg lekkerder :D tevens gaan er op 21 maart Eibach veren onder (groupbuy van @Antera) en worden op 28 maart de alle ramen getint op de voorruit na dan ;)

Bovenaan Onderaan